• Studentens

    Ni som dricker cola och ni som har slutat!

    Ni som dricker coca cola, hur mycket dricker ni om dagen? Har ni gått upp i vikt? Och ni som lyckats sluta dricka cola, hur gick ni tillväga och gick ni nerni vikt av det? Jag känner mig så otroligt less på coca cola men får världens panik när jag "bara" har en flaska hemma.....vill gärna bli kvitt detta beroende nu! Finns det någon eller några Där ute som kan komma med några tips? Peppning på hur mycket ni gick ner när ni slutade med cola?

  • Svar på tråden Ni som dricker cola och ni som har slutat!
  • Livisu
    Uncle Frank skrev 2012-09-20 23:03:44 följande:
    Vad är det egentligen som är så speciellt med Coca-Cola?
    Jag är själv en storkonsument av läsk, och dricker 1-1,5 liter om dagen. Hade jag enbart fått dricka Cola hade jag dock blivit less direkt.
    När jag handlar dryck kan det bli allt från MER eller sockerdricka till Red Bull.
    Coca-Cola tycker nästan alla om eftersom det är en tilltalande blandning mellan söt och syrligt som vi ofta dras till och fastnar för.
  • Livisu

    Jag har också druckit mycket coca-cola men nu lever jag med en man som av politiska skäl inte vill dricka något från Coca Cola company eller Pepsi, så då återstår bara FreeWay cola och sånt skit, som inte alls är lika gott. Jag vet att jag lätt skulle kunna bli beroende, delvis för att den inte släcker törsten. Vatten blir man ju mätt på efter ett stort glas, cola kan man lätt hinka i sig av, av någon anledning. Det känner ni igen va? Man dricker och dricker men törsten släcks aldrig, och vips har man fått i sig 1,5 l.

  • Biffus

    För några år sedan (ca 5 år, så tiden går!) drack jag mellan en och fem burkar cola varje dag. Jag blev inte överviktig enligt BMI, men jag blev rejält rund, speciellt med tanke på att jag är en naturligt smal person. När jag slutade dricka cola (gjorde även kostförändringar) gick jag ned nästan 20 kg (okej, 17 om jag ska vara ärlig ;) ). Livet är bättre utan cola.

  • avstängd
    Livisu skrev 2012-09-23 10:42:20 följande:
    Jag har också druckit mycket coca-cola men nu lever jag med en man som av politiska skäl inte vill dricka något från Coca Cola company eller Pepsi, så då återstår bara FreeWay cola och sånt skit, som inte alls är lika gott. Jag vet att jag lätt skulle kunna bli beroende, delvis för att den inte släcker törsten. Vatten blir man ju mätt på efter ett stort glas, cola kan man lätt hinka i sig av, av någon anledning. Det känner ni igen va? Man dricker och dricker men törsten släcks aldrig, och vips har man fått i sig 1,5 l.
    Lite ot men får inte du dricka cola bara för att din man är emot det av politiska skäl? Är inte du en egen person som gör som du vill?
  • Studentens

    Jag lyckades hålla mig ifrån cola hela dagen idag, och de gick förvånansvärt bra tills sen eftermiddag då huvudvärken från helvete slog in, fy fan va dåligt jag mådde, sambon tyckte synd om mig och köpte cola...jag drack ett glas Och nu är huvudvärken borta, så ni som har slutat dricka cola, fick ni huvudvärk nästintill migrän? Hur löste ni de när Alvedon inte hjälper? :(

  • avstängd
    Studentens skrev 2012-09-24 22:01:32 följande:
    Jag lyckades hålla mig ifrån cola hela dagen idag, och de gick förvånansvärt bra tills sen eftermiddag då huvudvärken från helvete slog in, fy fan va dåligt jag mådde, sambon tyckte synd om mig och köpte cola...jag drack ett glas Och nu är huvudvärken borta, så ni som har slutat dricka cola, fick ni huvudvärk nästintill migrän? Hur löste ni de när Alvedon inte hjälper? :(
    Händer mig med. En kopp Earl Grey te brukar hjälpa. Annars brukar jag fuska och dricka ett halvt glas cola första dagarna när jag håller på att lägga av med cola.
  • Studentens
    avstängd skrev 2012-09-24 22:42:39 följande:
    Händer mig med. En kopp Earl Grey te brukar hjälpa. Annars brukar jag fuska och dricka ett halvt glas cola första dagarna när jag håller på att lägga av med cola.

    jag har druckit två koppar te under dagen, med en tesked socker, men ja kanske inte sk Gå in i de här för hårt då, kanske ska tillåta mig själv att dricka ett halv eller ett helt glas när huvudet inte när Nå bra, men Inge mer än så, kände mig så jäkla stolt över mig själv under hela dagen :(
  • Studentens

    Skriver ifrån mobilen, därför de saknas bokstäver osv :P

  • avstängd
    Studentens skrev 2012-09-24 22:58:22 följande:

    jag har druckit två koppar te under dagen, med en tesked socker, men ja kanske inte sk Gå in i de här för hårt då, kanske ska tillåta mig själv att dricka ett halv eller ett helt glas när huvudet inte när Nå bra, men Inge mer än så, kände mig så jäkla stolt över mig själv under hela dagen :(
    Är du väldigt colaberoende så skulle jag trappa ner om jag var du. Hellre dricka ett litet glas om dagen i 4-5 dagar än att må vidrigt. Efter 4-5 dagar av ett litet glas brukar jag kunna sluta tvärt sen. Vad är en knapp vecka i det långa loppet? Ingenting. Så har jag gjort när jag har slutat förut. Jag är stolt att jag bara har druckit en burk i dag.
Svar på tråden Ni som dricker cola och ni som har slutat!