• Anonym
    Äldre 1 Oct 22:42
    29080 visningar
    134 svar
    134
    29080

    Är ni tillsammans med ert livs kärlek?

    Jag har ett par förhållanden i backspegeln och endast 1 av dom känns som att det faktiskt var mitt livs kärlek, alla andra har bara varit "vanlig" kärlek. Men jag är osäker, kan ju vara så att jag bara idealiserar det som upplevdes som den "rätta" kärleken...
    Hur känns det att ha hittat sin livs kärlek? Hur vet ni att det ni har är så otroligt rätt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-02 21:34
    Ni som har mött er livs kärlek, oavsett om ni är tillsammans eller inte, tror ni också att oftast känner den andra personen likadant? Jag menar, tror ni att sådan kärlek oftast inte går enkelriktat?

  • Svar på tråden Är ni tillsammans med ert livs kärlek?
  • Äldre 1 Oct 22:45
    #1

    Men vad menar du? Vad betyder "Ditt livs kärlek?"?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 1 Oct 22:47
    #2
    Blaha skrev 2012-10-01 22:45:06 följande:
    Men vad menar du? Vad betyder "Ditt livs kärlek?"?
    Den man vill leva med resten av livet, kanske bilda familj med om det är något man vill göra
  • Anonym
    Äldre 1 Oct 22:47
    #3

    Nej, han är gift och har barn med en annan...

  • Äldre 1 Oct 22:51
    #4

    Hmmm. Jag tror egentligen inte på evig kärlek, tanken på att man i, säg 60 år iaf, ska vara med samma person, ha sex med samma person, attraheras av samma person, ha roligt, älska varandra osv. 
    Just nu känns det som om jag inte kan få nog av att umgås med min flickvän, även om vi varit tsm i ca tio år. Så ja, hon känns som mitt livs kärlek. Men vem vet vad som händer?

  • Anonym (Nope)
    Äldre 1 Oct 22:52
    #5

    Det är jag inte, min ungdomskärlek som jag började träffa när jag var 13 och spenderade hela min tonår där, fick ett barn med honom vid 17 års ålder. Inte tillsmmans med han idag. Mitt livs kärlek; han är mitt liv, hur många andra killar än som kommer och går.

  • Äldre 1 Oct 22:52
    #6

    Ja, men det tog några år att erkänna för mig själv att jag gjort en miss när jag valde bort honom, men man är väl inte så smart som 18-åring...


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym
    Äldre 1 Oct 22:52
    #7

    Jag trodde det men hon prasslade och ljög så nu lever jag ensam...Vissa tjejer är fantastiska på dubbelliv...

  • Äldre 1 Oct 22:55
    #8

    Ja, det tror jag faktiskt att jag är! Hjärta Har inte jättestor erfarenhet av längre förhållanden, men inget har känts så här rätt på alla plan i tidigare relationer.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 1 Oct 22:55
    #9
    +1

    Ni som inte är med ert livs kärlek, känner ni också att ni alltid kommer ha kvar känslorna och om chansen dyker upp kommer ni försöka få tillbaka henne/honom?

  • Äldre 1 Oct 22:56
    #10
    Anonym skrev 2012-10-01 22:47:18 följande:
    Den man vill leva med resten av livet, kanske bilda familj med om det är något man vill göra
    Okej, så det är ens livs kärlek?

    Ibland kan det kännas som att vissa vill ha en "Hollywood-kärlek" att dela sitt liv med...
    Be yourself, everyone else is already taken.
Svar på tråden Är ni tillsammans med ert livs kärlek?