• Anonym (Ts)
    Äldre 5 Oct 21:07
    59211 visningar
    81 svar
    81
    59211

    Jag jobbar på Liseberg, fråga mig vad du vill!

    Japp, som det står i ämnesvalen. Jobbar på Liseberg, fråga vad du vill om vår verksamhet!

  • Svar på tråden Jag jobbar på Liseberg, fråga mig vad du vill!
  • Äldre 5 Oct 21:13
    #1

    Är det lönt att åka dit med en 6-åring, en 3-åring och en 1-åring eller bör man vänta tills de är äldre? Vi bor så långt bort att vi i så fall måste boka hotell.

  • CrazyL­ady
    Äldre 5 Oct 21:18
    #2

    Är det rimligt att ett barn, i detta fall min 5 åring skall betala FULLT vuxenpris??? för att han är 111 cm lång och 1 cm för lång för att betala barnpris?
    Tycker ni är oehört dåligt av er att ta betalt för barn beroende på hur långa dem är...

    SKÄMS!!! 

  • Äldre 5 Oct 21:26
    #3

    Jag undrar om det händer, och hur ofta i så fall, att folk flippar ut i en attraktion och får psykbryt. Jag tänker då på om ngn sätter sig i Uppswinget eller spinrock och ångrar sig när attraktionen tagit fart. Det är förstås omöjligt att ångra sig i farten men jag kan tänka mig att en del inte landar i samma skick som dom var när dom satte sig i attraktionen.
    Undrar också hur ofta det händer att någon kräks mitt i en attraktion--  

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 21:34
    #4
    krompa skrev 2012-10-05 21:13:21 följande:
    Är det lönt att åka dit med en 6-åring, en 3-åring och en 1-åring eller bör man vänta tills de är äldre? Vi bor så långt bort att vi i så fall måste boka hotell.



    Nja... 6 åringen och kanske även 3 åringen (beroende på längd, över 110 cm?) kan roa sig kungligt. Liten där emot kommer nog tyvärr mest gnälla och vara uttråkad. Det kan bli logistikproblem om de äldre barnen vill ha en vuxen med sig när de åker om ni "bara" är två vuxna på tre barn.

    Hade jag varit i era skor hade jag faktiskt väntat något år så minstingen iallafall var 90 cm och att den stora vill åka själv utan mamma/pappa.
  • Äldre 5 Oct 21:35
    #5

    Hur gör ni när överviktiga vill åka karusell? Har ni några riktlinjer på när personen får åka eller inte? Hur hanterar ni att säga neka, utan att förolämpa/riskera en anmälan?

  • Äldre 5 Oct 21:36
    #6

    Era flipper har alltid varit dåligt servade, varför är det så?

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 21:41
    #7
    CrazyLady skrev 2012-10-05 21:18:57 följande:
    Är det rimligt att ett barn, i detta fall min 5 åring skall betala FULLT vuxenpris??? för att han är 111 cm lång och 1 cm för lång för att betala barnpris?

    Tycker ni är oehört dåligt av er att ta betalt för barn beroende på hur långa dem är...

    SKÄMS!!! 



    Någonstans måste en gräns dras och Liseberg har valt 110 cm eftersom denna längd ger en tillgång till många fler attraktioner. Där emot tycker jag personligen att ett till åkpasset skulle införas, åkpasset medel kanske, för de i mellanlandat. T.ex. Mini för alla upp till 109 cm, medel för barn mellan 110-129 cm och vanligt för alla över 120.

    Sedan måste jag rätt dig, det handlar inte om barn respektive vuxenpris! Prissättningen handla om hur många attraktioner man får tillträde till. Är man under 110 cm är det betydligt färre attraktioner man får åka än om man är över 110 cm.
  • Äldre 5 Oct 21:55
    #9

    Vilken attraktion är ansedd som den läskigaste?
    Själv tycker jag Uppswinget är klart värst men samtidigt älskar jag den.

    Vad åker du själv helst?   

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 21:58
    #10
    Alby skrev 2012-10-05 21:35:43 följande:
    Hur gör ni när överviktiga vill åka karusell? Har ni några riktlinjer på när personen får åka eller inte? Hur hanterar ni att säga neka, utan att förolämpa/riskera en anmälan?



    Säkerheten går ALLTID först och Liseberg har i samråd med bland annat tillverkare bestämt de olika reglerna för respektive attraktion. Enklast kan man säga så här, får man plats och kan använda den säkerhetsutrustning som krävs på respektive attraktion, så får man åka. Det var en massa skriverier angående Balder i somras om en överviktig tjej som inte fick åka. I just detta fall så kunde inte personalen fälla ner säkerhetsbygeln som krävs för att man ska kunna starta attraktionen.

    Vad jag vet är de ytterst sällsynt att det blir en stor situation angående detta. Som exemplet över så har t.ex. Balder en provstol innan man börjar köa där man själv får prova om dt fungerar eller ej. Vi har igen policy hur vi ska prata med gäster men jag hoppa självklart att vi pratar enskilt och utan att förnedra gästen och noga förklarar varför våra regler är som de är.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 5 Oct 22:02
    #11
    overdose skrev 2012-10-05 21:36:53 följande:
    Era flipper har alltid varit dåligt servade, varför är det så?



    Gissar att du menar flipperspelen i Spelhuset?

    Jag jobbar tyvärr inte på denna avdelning så jag har inget korrekt svar att ge dig tyvärr!
Svar på tråden Jag jobbar på Liseberg, fråga mig vad du vill!