• Anonym (My)
    Äldre 20 Oct 18:35
    7932 visningar
    32 svar
    32
    7932

    Kär i min bästa killkompis

    Tårna rinner i takt med regnet utanför fönstret. Just nu känns det som jag inte vill leva längre verkligen.

    Jag är så otroligt kär i min allra bästa killkompis. Han jag kan ringa mitt i natten om det skitet sig ute på krogen och han hjälper mig. Han finns alltid där.... Problemet är bara att han har haft en sambo under hela våran tid som vänner.

    I septemeber berättade jag för honom vad jag kände för honom. Att jag var kär i honom. Han svarade inte speciellt mycket. Nu i oktober så satt vi och snacka, prata och allt var som vanligt. När vi skiljdes åt gjorde han bara något han aldrig gjort tidigare. Han kysste mig, mjukt, länge, höll om mitt ansikte och sen log han efteråt. Sen skiljdes vi åt. Smsade honom direkt efter och frågade om varför och hur han tyckte det var. Hans svar blev att han hade nu friat till sin sambo, att hon hade sagt ja var jätteglad över det.....

    Jag hatar mig själv för jag inte kan vara glad för hans skull. Förstår inte hur han ena stunden kan kyssa mig utan alkohol i kroppen, mitt på blanka dagen och sen gå hem till sin sambo och fria. Varför gjorde han så?? Nu vill han ha hjälp att planera något mysigt han kan göra ihop med henne och jag känner  mig bara så värdelös...

    Vad ska jag göra? Någon som har någon teori om varför han kysste mig och sen svara på frågan om varför han gjorde det att han hade friat. Men inte till mig trots att han vet att jag är kär.........

  • Svar på tråden Kär i min bästa killkompis
  • rundar­ingar
    Äldre 20 Oct 19:32
    #11
    Anonym (My) skrev 2012-10-20 19:27:32 följande:

    Jag har inte riktigt vågat fråga det eftersom allt är så nytt. Men för mig är det inte logiskt att först höra att "Min bästa tjejkompis älskar mig" jag provar att kyssa henne och sen går hem och friar till min sambo......
    Men efter att jag berättat hur jag kände tänkte jag att om han kände likadant skulle han väl säga det???

    Varför tycker du det låter som han har känslor??
    För det första; man kysser inte någon helt plötsligt bara sådär om man inte känner något. Sen ger han dig ju massa komplimanger, sättet han berättar för dig hur vacker du är. Nja, skulle du säga så  till en killkompis som du inte hade känslor för? Det kan ju vara så att han inte vill äventyra er vänskap.

    Hade jag varit du så hade jag frågat honom rakt ut. Han är skyldig dig att förklara tycker jag.. Sen är ju frågan om du klarar svaret om han säger att han inte känner något och vill vara med sin sambo. Kan du fortsätta vara vän med honom då?
  • Anonym
    Äldre 20 Oct 19:33
    #12

    Min spontana tanke är att han inte är någon vidare sympatisk person, det han gjorde var ju bara grymt

  • Mio
    Äldre 20 Oct 19:39
    #13

    Vad än orsaken var så var det inte vidare snällt när han vet hur du känner. Att han sedan ber dig att hjälpa till att planera aktiviteter åt honom och hans sambo är ju bara knäppt. Det suger att vara vännen med stort V till någon man egentligen vill vara mer med, speciellt om man har en så nära relation till personen så att man får en inblick i personens relation med en annan person..

    Jag tycker att du ska fråga dig om du klarar av att vara vän med honom nu när du känner så här? Jag hade inte orkat se mannen jag älskar gifta sig med någon annan. Att han sedan har "uppmuntrat" dina känslor lite gör det ju ännu svårare för dig.. Förstår att det måste vara en jobbig sits men nu gäller det för dig att sätta dig först och se till att agera efter dina behov.

  • Äldre 20 Oct 19:40
    #14
    rundaringar skrev 2012-10-20 19:32:53 följande:
    För det första; man kysser inte någon helt plötsligt bara sådär om man inte känner något. Sen ger han dig ju massa komplimanger, sättet han berättar för dig hur vacker du är. Nja, skulle du säga så  till en killkompis som du inte hade känslor för? Det kan ju vara så att han inte vill äventyra er vänskap.

    Hade jag varit du så hade jag frågat honom rakt ut. Han är skyldig dig att förklara tycker jag.. Sen är ju frågan om du klarar svaret om han säger att han inte känner något och vill vara med sin sambo. Kan du fortsätta vara vän med honom då?
    Man kan kyssa någon och ge denne massa komplimanger om man är manipulativ och tycker om att den andre tycker om en också. Det behöver inte betyda att man är kär i den. Om han varit kär i ts så hade han knappast kysst henne och ögonblicket senare gått och friat till sin flickvän bara för att sedan trycka upp det i ansiktet på ts. Det är inte sjyst.
  • rundar­ingar
    Äldre 20 Oct 19:42
    #15
    pluvdo skrev 2012-10-20 19:40:57 följande:
    Man kan kyssa någon och ge denne massa komplimanger om man är manipulativ och tycker om att den andre tycker om en också. Det behöver inte betyda att man är kär i den. Om han varit kär i ts så hade han knappast kysst henne och ögonblicket senare gått och friat till sin flickvän bara för att sedan trycka upp det i ansiktet på ts. Det är inte sjyst.
    Håller helt med dig, men det låter som känslor också. Men är han en idiot (som det verkar) så håller jag med dig. 

    Trodde bara inte man gjorde så mot kompisar? 
  • Äldre 20 Oct 20:04
    #16

    Det låter mer som en idiot för mig. Eller geni. Han uttnyttjar ju denna situation. Min teori är alltså övermod, hybris. Han tror han kan göra lite hur som helst, och komma undan med det.

    Denna situation kan inte vara sund för dig. Du letar säkert efter minsta halmstrå.


    Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
  • Anonym (My) Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 21:02
    #17
    Frankk skrev 2012-10-20 20:04:59 följande:
    Det låter mer som en idiot för mig. Eller geni. Han uttnyttjar ju denna situation. Min teori är alltså övermod, hybris. Han tror han kan göra lite hur som helst, och komma undan med det.

    Denna situation kan inte vara sund för dig. Du letar säkert efter minsta halmstrå.

    Han har alltid varit fin emot mig tidigare. Vet inte om det har varit svårt för honom att växla om och ändra sitt sätt att vara mot mig. Att han inte tänker på att jag har känslor för honom. Han kysste mig på tisdagen och på lördagen frågade jag honom om hur det kändes och då hade han friat. Minns inte exakt om det var det dagarna men några dagars mellanrum iaf.
  • Anonym (My) Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 21:59
    #18

    Tänker bara på dom i kyrkan nu och att han precis ska säga JA. Jag vill inte! VILL hindra det. Det måste ju tycka jag är helsjuk som inte kommer och tittar på deras lycka, vill inte köpa någon present, närvara, vara med och planera kyrka, festlokal, bordsplacering!!!! Ingenting, jag vill att han bryter förlovningen omedelbums och lämnar henne. :( Men jag kommer aldrig  erkänna det för honom.....

  • mysm0n­stret
    Äldre 20 Oct 22:21
    #19
    Anonym (My) skrev 2012-10-20 21:59:14 följande:
    Tänker bara på dom i kyrkan nu och att han precis ska säga JA. Jag vill inte! VILL hindra det. Det måste ju tycka jag är helsjuk som inte kommer och tittar på deras lycka, vill inte köpa någon present, närvara, vara med och planera kyrka, festlokal, bordsplacering!!!! Ingenting, jag vill att han bryter förlovningen omedelbums och lämnar henne. :( Men jag kommer aldrig  erkänna det för honom.....
    eftersom att han är din bästa killkompis, vet du hur hans o tjejens relation ser ut? är det svajigt eller är det love?
    Be yourself, everyone else is already taken.
  • Anonym (My) Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 22:24
    #20
    mysm0nstret skrev 2012-10-20 22:21:56 följande:
    eftersom att han är din bästa killkompis, vet du hur hans o tjejens relation ser ut? är det svajigt eller är det love?

    Jag trodde den var svajig men nu har han ju friat så något bra måste hon gjort eller kan killar agerar så i desperata situationer för att rädda sjunkande skepp?
Svar på tråden Kär i min bästa killkompis