• Anonym
    Äldre 22 Oct 20:00
    8293 visningar
    5 svar
    5
    8293

    kan man ångra köpet på tradera?

    Jag vet att bud är bindande men finns det möjlighet att inte slutföra köpet iaf? Vad händer om jag struntar i att betala?

    Jag la bud för en sak men ångrade mig sen då jag såg att säljaren hade fått dåliga betyg för just den märken (make up) där det stod att hon säljer kopior och ej originalprodukter.

    Ja, jag vet att jag borde läst hennes feedback tidigare men nu gjorde jag inte det. Så min fråga är, vad gör jag nu, vad händer om jag inte betalar?

  • Svar på tråden kan man ångra köpet på tradera?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 22 Oct 20:04
    #1

    för det märket ska det stå

  • Äldre 22 Oct 20:08
    #2

    Du får såklart ett negativt omdömme och händer det fler gånger blir du avstängd.

    Fult kan jag tycka att inte betala för sig!

  • Äldre 22 Oct 20:09
    #3

    Risken är ju att du får negativt omdöme. Det enda du kan göra är att "be snällt" om att få avbryta affären, om säljaren ändå inte går med på det, då kan du ju strunta i att betala, det värsta som kan hända är att du som sagt, får negativt omdöme. Bud är bindande, men hon lär inte ringa polisen.

  • Äldre 22 Oct 20:09
    #4

    Ibland skriver inte försäljare att lagt bud ligger. Vissa har ju tom att man kan lämna tillbaka varan.
    Jag skulle ta kontakt med säljaren och höra mig för.

    Handlar det om mycket pengar? Hur eller hur hade jag bara bitit i det sura äpplet och betalat. Betalar du inte lägger garanterat säljaren neg omdöme på dig.
    Det är många gånger man ångrar att man lagt bud och vunnit men för det mest är det ju så att lagt bud gäller. 

    Jag kollar alltid omdömen hos dem som säljer. Jag t o m sorterar efter omdömen så de som har bäst omdömen hamnar överst om jag tex sökt på "klädpaket". Är det någon säljare som har många omdömen och främst verkar vara svår att ha att göra med lägger jag aldrig bud.

  • Äldre 22 Oct 20:11
    #5

    Alla bud är bindande. Betalar du inte riskerar du att få ett dåligt omdömme från säljaren. Rent teoretiskt riskerar man att bli avstängd från tradera men för sånna struntsummor så känns det osannolikt.

    Är det lång tid kvar? De som är seriöst intresserade brukar inte buda förrän de sista minuterna. Så håll ut. Vinner du budet så säger du bara som du är. Att du inte vill ha varan nu när du sett omdömmena. Säljaren kanske köper det och lägger ut varan på nytt direkt utan tjafs

Svar på tråden kan man ångra köpet på tradera?