• Anonym
    Äldre 30 Oct 17:19
    18877 visningar
    12 svar
    12
    18877

    "Du är så fin" - vad betyder det?

    Är ihop med en kille sen en månad och vi har det jättebra, förutom det faktum att han är "klassiskt manlig" och jag "klassiskt kvinnlig" vad gäller komplimanger och liknande. Han verkar inte ha något behov av att få eller ge komplimanger särskilt ofta vilket jag tycker är tråkigt, men han visar ju på andra sätt att han tycker om mig. Men iallafall, det han oftast säger OM han väl ger en komplimang är: "du är så fin" vilket för mig låter väldigt... tamt? Vad tycker ni andra? Blir ni glada om någon skulle säga så till er? Vad betyder det ens? Vadå fin?

  • Svar på tråden "Du är så fin" - vad betyder det?
  • Äldre 30 Oct 17:21
    #1

    Säger han det med inlevelse?

  • Fredri­kAnder­sson
    Äldre 30 Oct 17:21
    #2

    Jag skulle tro att det betyder att han tycker om dig på odefiniera sätt.


    Det tar en minut att falla, en timma att gilla, en dag att älska men en livstid att glömma.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 30 Oct 17:22
    #3
    Glädje58 skrev 2012-10-30 17:21:05 följande:
    Säger han det med inlevelse?
    Ja! Som tur är
  • Äldre 30 Oct 17:25
    #4

    Den min exfru träffade, sa att hon var så go. Hon höll på att gå upp i limningen. I göteborg finns det goa gubbar, men hon ville inte känna sig go Skrattande

  • Äldre 30 Oct 17:26
    #5

    Lägger han betydelsen fin, i hur du ser ut eller hur du är?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 30 Oct 17:28
    #6
    Glädje58 skrev 2012-10-30 17:26:20 följande:
    Lägger han betydelsen fin, i hur du ser ut eller hur du är?
    Ja hur ska jag veta det..? (jag har inte frågat) men det är inte i situationer där han tittat rakt på mig, så troligen är det väl inte hur jag ser ut.
  • Äldre 30 Oct 17:31
    #7

    Fin för mig är själva helheten. När en människa är fin både på utsidan och insidan.


  • Äldre 30 Oct 17:37
    #8
    tellis mom skrev 2012-10-30 17:31:08 följande:
    Fin för mig är själva helheten. När en människa är fin både på utsidan och insidan.
    Jag skulle också tro att han menar så ts
  • Äldre 30 Oct 17:38
    #9
    Anonym skrev 2012-10-30 17:19:38 följande:
    ... han är "klassiskt manlig" och jag "klassiskt kvinnlig" vad gäller komplimanger och liknande...
    Jag blir lite nyfiken på vad du menar ts 
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 12:34
    #10
    Glädje58 skrev 2012-10-30 17:38:54 följande:
    Jag blir lite nyfiken på vad du menar ts 
    Jag har själv svårt för könsklyschor och generaliseringar, men vad jag menar i det fallet är att han inte är lika verbalt bekräftande och uppskattande som jag är.
  • Äldre 31 Oct 12:36
    #11
    Anonym skrev 2012-10-31 12:34:07 följande:
    Jag har själv svårt för könsklyschor och generaliseringar, men vad jag menar i det fallet är att han inte är lika verbalt bekräftande och uppskattande som jag är.
    Då gäller det för dig att vara lyhörd för hans andra sätt att bekräfta dig.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 12:51
    #12
    Glädje58 skrev 2012-10-31 12:36:55 följande:
    Då gäller det för dig att vara lyhörd för hans andra sätt att bekräfta dig.
    Jepp, det försöker jag lära mig! Jag är tillräckligt gammal för att veta att man inte kan förändra någon annan än sig själv. Men det är knepigt ibland... när det bara bubblar i mig av ORD som vill komma ut för att visa vad jag tycker om honom är det svårt att förstå att det inte fungerar på samma sätt för honom...
Svar på tråden "Du är så fin" - vad betyder det?