• icy
    Äldre 31 Oct 23:55
    17120 visningar
    45 svar
    45
    17120

    Familjeliv VS Flashback

    Jag har gjort flera experiment och skrivit olika personliga ''problem'' som jag lagt upp både på Familjeliv och på Flashback.

    Jag får helt olika svar, vad tror ni det beror på? Vad tror ni folk svarar på Familjeliv och vad tror ni folk skriver annorlunda på Flashback om problem? 

  • Svar på tråden Familjeliv VS Flashback
  • Äldre 31 Oct 23:57
    #1

    Läser inte mycket på flashback men här på fl har du säkert fått svaret att du får skylla dig själv och till slut är hla tråden vänd mot dig


    Mamma till Nora, August och Ella
  • sär skrive­n
    Äldre 31 Oct 23:57
    #2

    Olika klientel.


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • crimso­n
    Äldre 31 Oct 23:59
    #3

    Vad är det för skillnad i svaren då?

  • grind
    Äldre 1 Nov 00:01
    #4

    Flashback är mansdominerat och har grabbig gargong.
    Familjeliv är kvinnodominerat med mjukare trevligare jargong. 

    Jag gillar inte Flashback utan familjeliv.

  • Äldre 1 Nov 00:01
    #5

    Det kan väl bero på många saker. Det är högre i tak på Flashback och det samlas många olika människor på det forumet, till skillnad från FL som mestadels lockar föräldrar.

  • icy
    Äldre 1 Nov 00:02
    #6
    crimson skrev 2012-10-31 23:59:53 följande:
    Vad är det för skillnad i svaren då?
    Tja, folk på familjeliv är oftast väldigt ''vanilj'' i sitt svar och ödmjuka men samtidigt väldigt dömande medan dom på Flashback är raka, grova och ärliga med väldigt mycket fakta och information.

    Jag tycker faktiskt att vissa problemlösare är Flashback bättre på om jag ska vara ärlig. Mitt senaste experiment fick många kloka svar på FB och på FL fick man bara några moraltanter som skyller allt på varandra som ovanstående sa. 
  • grind
    Äldre 1 Nov 00:10
    #7
    icy skrev 2012-11-01 00:02:13 följande:
    Tja, folk på familjeliv är oftast väldigt ''vanilj'' i sitt svar och ödmjuka men samtidigt väldigt dömande medan dom på Flashback är raka, grova och ärliga med väldigt mycket fakta och information.

    Jag tycker faktiskt att vissa problemlösare är Flashback bättre på om jag ska vara ärlig. Mitt senaste experiment fick många kloka svar på FB och på FL fick man bara några moraltanter som skyller allt på varandra som ovanstående sa. 
    Har du experimenttrådarna så att man själv kan få läsa svaren?
  • Äldre 1 Nov 00:19
    #8
    grind skrev 2012-11-01 00:01:37 följande:
    Flashback är mansdominerat och har grabbig gargong.
    Familjeliv är kvinnodominerat med mjukare trevligare jargong. 

    Jag gillar inte Flashback utan familjeliv.
    Min uppfattning också. Har man "grabbiga" problem man behöver hjälp eller råd med, då funkar nog Flashback bättre. Jag har inte hängt här så länge, men i stort sett tycker jag att stämningen är bättre.
  • icy
    Äldre 1 Nov 00:26
    #9
    grind skrev 2012-11-01 00:10:15 följande:
    Har du experimenttrådarna så att man själv kan få läsa svaren?
    Detta var ett utav trådarna (jag tar den minst personliga med tanke på att de personliga trådarna var riktiga)

    ''Jag har fem kattungar här som endast är några dagar gamla och behöver hjälp med kattnamn. Det är fyra hanar och en hona. Några tips? Glad'' 

    Svar från Familjeliv:  
    Sessan, tuffis, Jesper, Elsa, Agnes, Albin, Snövit, Gucci, Fendi, Raggamuffin, Hampus

    Svar från Flashback:
    Dyngkuken, Pelle Brakskit, Gråfittan, Bajsan, Tjuven, Vidrig, Juden, Hitler, Dildo, Alkis, Bedragaren, Peddo, Nekro
  • Äldre 1 Nov 00:27
    #10
    icy skrev 2012-11-01 00:26:18 följande:
    Detta var ett utav trådarna (jag tar den minst personliga med tanke på att de personliga trådarna var riktiga)

    ''Jag har fem kattungar här som endast är några dagar gamla och behöver hjälp med kattnamn. Det är fyra hanar och en hona. Några tips? Glad'' 

    Svar från Familjeliv:  Sessan, tuffis, Jesper, Elsa, Agnes, Albin, Snövit, Gucci, Fendi, Raggamuffin, Hampus

    Svar från Flashback: Dyngkuken, Pelle Brakskit, Gråfittan, Bajsan, Tjuven, Vidrig, Juden, Hitler, Dildo, Alkis, Bedragaren, Peddo, Nekro
    Grabbigt var ordet....
Svar på tråden Familjeliv VS Flashback