• Anonym (tjeje­n)
    Äldre 12 Nov 12:58
    12618 visningar
    36 svar
    36
    12618

    Duscha i skolan

    Varför ska man behöva klä av sig naken och ställa sig i duschen med en sin klass och kanske fler ? hur många blir inte mobbade i skolan? hur många får inte dåligt självförtroende? det är så sjukt vissa ställer sig till och med och filmar.! varför är det inget som förstår att det här är ett problem?

    Man skulle kunna ha någon form av dusch så att man hade kunnat stänga om sig och låsa.
    Jag kommer ihåg när jag var liten och vi fick reda på att vi skulle duscha ihop var kanske 6 år. redan då känndes det fel... men fröken sa att det är helt naturligt alla ser ni lika dana ut. men nej det gjorde man inte inte ens då. 
    vissa hade fullt med leverfläckar på benen och upp och det var det en flicka som blev mobbad för. 

    i senare år i
    13-14 åldern blev vissa mobbade för små bröst. jag blev mobbad för att jag rakade mej och jag var slampig för då hade jag legat med killar. det var så mkt!

    Jag hoppas att det en dag kan bli ändring på det här vad tycker ni ?            

  • Svar på tråden Duscha i skolan
  • mispla­cednam­e
    Äldre 12 Nov 13:30
    #11

    Gått på två högstadieskolor. Det var en väldig skillnad på dessa skolor. Den första var det så där pinsamt att duscha efter idrotten medan på den andra var det tvärtom - duschade man inte så tittade de konstigt på en. Sista året fick vi ett duschdraperi för en av fem duschar men vem orkade (och hade tid) att vänta på den duschen? Det var inte många som brydde sig tillräckligt i alla fall.

  • Äldre 12 Nov 13:33
    #12
    FrökenLöken skrev 2012-11-12 13:27:28 följande:

    1, skitungarnas mobiltelefoner borde konfiskeras.


     


    2, folk borde uppfostra sina barn lite bättre.


     


    Fast det här var ett problem redan när jag gick på högstadiet för 17 år sedan. Jag avskydde de gemensamma duscharna där man var tvungen att stå och visa upp sig. Avskydde att det inte gick att låsa dörren till omklädningsrummet så killarna sprang ut och in. Jag förstår att det finns barn som låter bli att duscha och hellre luktar svett.
    Som vuxen duschar jag aldrig på gymet. Jag duschar hemma. 
  • Äldre 12 Nov 13:37
    #13

    Vår skola har duschbås så ingen behöver känns sig uttittad
    Bra
    Öppna dushar, dvs en kaklad vägg med en rad duschar är mindre kul. Just för att det kikas, jämförs etc
    Vet att det inte alltid är så, men en gång kan vara en gång för mycket

  • Puddin­g
    Äldre 12 Nov 13:40
    #14

    Va? Vem ställer sig och filmar sina klasskompisar när de duschar? Sjuka människor. Vore jag rektor skulle jag ta i med hårdhandskarna mot ett sånt beteende - förutsatt att jag fick veta att det hände. Kanske på sin plats att ordna några temadagar om etik, personuppgiftslag osv?

  • Anonym (tjeje­n) Trådstartaren
    Äldre 12 Nov 13:44
    #15

    jodå på vår skola har det hänt men ingen polisanmälan gjordes ens

  • Äldre 12 Nov 13:45
    #16

    Skitskola som inte anmäler :(
    Skulle det ske på ett gym skulle det säkert gå andra proportioner

  • Puddin­g
    Äldre 12 Nov 13:53
    #17
    Anonym (tjejen) skrev 2012-11-12 13:44:26 följande:
    jodå på vår skola har det hänt men ingen polisanmälan gjordes ens
    Det borde polisanmälas! Kanske personerna som blivit utsatta själva kan göra det istället för att gå omvägen runt rektor, om hen inte vågar?
  • Anonym
    Äldre 12 Nov 13:54
    #18

    Jag blev mobbad under hela min barndom pga att jag var smal, blek, ful m.m. och detta har gjort att jag har haft komplex hela mitt liv. Idag har jag inte alls lika jobbigt med detta, jag har insett att det inte alls var något fel eller onormalt med mig, utan att det bara var elaka ungar, men likförbannat har jag svårt att ställa mig på vågen för jag är rädd att den ska visa för lite.

    På högstadiet slutade jag med gymnastik, jag orkade inte med de elaka kommentarerna längre, jag fick därför inget betyg.

    Jag fick däremot min hämnd för ett par år sedan. De två tjejerna som var värst mot mig i skolan stod bakom mig i  en kö och de stod och diskuterade vikt och träning, de pratade om hur tjocka de blivit och hur jobbigt det var att tänka på maten och träning osv. Då vände jag mig med ett leende, behövde inte ens säga något utan de synade mig från topp till tå och upp igen precis som i skolan, fast blickarna var annorlunda än då. Åh vad nöjd jag var!

     

  • Anonym (tjeje­n) Trådstartaren
    Äldre 12 Nov 13:55
    #19

    jag vet ej var i paralell klassen det hände personerna som gjorde det bad om ursäkt sen tystades allt bara ner.

  • Anonym (Nudie­)
    Äldre 14 Nov 00:32
    #20

    Jag är nudist och har ändå vägrat skolduscharna hela vägen. Inte för att jag har problem med att vara naken eller se andra nakna, men för att ömsesidig respekt och diskretion saknades, det var ett lite väl obehagligt stirrande och lite väl många kommentarer.,

Svar på tråden Duscha i skolan