• Äldre 19 Nov 22:48
    14411 visningar
    8 svar
    8
    14411

    första tatueringen - vad tänka på?

    Ska tatuera mig för första gången nästa vecka, vad behöver jag veta?


  • Svar på tråden första tatueringen - vad tänka på?
  • Äldre 19 Nov 23:26
    #1

    Du behöver veta att upplevelser o smärta mm är olika för alla. Att du ska skita totalt i alla som säger att de gör mer mot här o där o hit o dit... Vet inte hur stor du ska göra/hur länge du ska sitta, men jag brukar se till att ha bekväma, svala kläder som tatueraren kan komma åt kroppsdelen utan att ja behöver strippa helt. Och lågt blodsocker är ingen höjdare. Ät riktig mat innan o ha med en snickers och en dricka om du känner att du behöver fylla på. Det är ansträngande för kroppen. Va ska du göra för motiv?? O juste, viktigast av allt. Valet av tatuerare, att han är duktig o ha sterila nålar såklart


  • Äldre 20 Nov 09:14
    #2

    Tack för svar. Jo jag vet att smärta uppfattar alla olika, så det oroar mig inte nått speciellt.

    Den blir inte jättestor ca 5*5 cm och ska sitta på överarmen. Det ska bli en drömfångare med lite extra i, men jag vet inte exakt hur den kommer se ut för det skulle tatueraren rita förslag på.

    Den kommer inte ta så lång tid att göra, tror jag har 1 timme bokad.

    Tatueraren är duktig och vet vad han gör.

    Efteråt då?

    Vet att man ska smörja med nån salva och att man får sårskorpa på tatueringen.

  • Äldre 20 Nov 11:56
    #3

    Antingen får du med salva från tatueraren eller så rekommenderar han vad du ska ha. Jag har alltid använt helosan. Tycker de funkar skitbra.

    Han kommer också instruera hur du ska tvätta. Fråga om skötselråd! De kommer spänna, ömma o klia några veckor. Bara stå ut o inte klia eller pilla bort skorpor. En del får feber ha kvällen eller dagen efter. Helt vanlig reaktion o inget farligt. Såvida du inte får hög feber o blir jättesvullen. Men du har ett relativt litet motiv så ja tro du slipper feber

    Sen ska man väl undvika sol/solarium o badhus o sånt första tiden. Men allra bäst är att fråga tatueraren när du ändå sitter där. De brukar ha bra råd


  • Äldre 20 Nov 11:58
    #4

    Du får den nog inplastad när du är klar, och ja det är normalt att det blöder och är kladdigt under plasten när man tar av den


  • Äldre 20 Nov 18:30
    #5

    Tack för infon!

    Då vet jag lite mer vad som väntar.

  • Äldre 20 Nov 22:03
    #6
    An1 och co skrev 2012-11-20 18:30:11 följande:
    Tack för infon!

    Då vet jag lite mer vad som väntar.



    Värt att veta är också att man inte kan göra EN! Inte jag iaf. Att man planerar sin nästa redan samma kväll! O att det är ett dyrt begär jag personligen tycker att det är värre att tatuera mig än att föda barn... Jag tål verkligen inte smärtan av att bli tatuerad. Har i princip storbråk med den stackars tatueraren varje gång o han brukar få lägga ner mig o hålla upp mina fötter när ja bli grön i ansiktet. Ja tar typ 10 kisspauser på 2 timmar och fryser som en hund = jackor o filtar... Men till ändå ha fler o fler... Jag har ett barn och 4 tatueringar, varav en över hela vänster överarm. Konstigt begär det där
  • Äldre 20 Nov 22:18
    #7

    Hahaha! Ja, jag har faktiskt redan börjat fundera på en till.

    Men vi får väl se hur det blir när jag gjort den.

    Jag har föresten 4 barn o snart en tatuering

  • Äldre 21 Nov 00:38
    #8

    Härligt! Skriv gärna när du gjort den, vore kul att höra om du e tvärs emot mig


Svar på tråden första tatueringen - vad tänka på?