• Anonym (Madde­)
    Äldre 25 Nov 23:55
    7260 visningar
    66 svar
    66
    7260

    Han har haft samma lakan sedan augusti!!!

    Min pojkvän har haft samma lakan sedan augusti! Jag sover bara där varannan helg och emellan sover hans ena barn med honom, en 14 årig kille. När jag frågar när han bytte senast, säger han för några veckor sedan, men jag ser ju att det är ljug. Vad gör man?

  • Svar på tråden Han har haft samma lakan sedan augusti!!!
  • Elin 885
    Äldre 26 Nov 07:50
    #21
    Elin 885 skrev 2012-11-26 07:49:30 följande:
    vi byter sängkläder och handukar en gång i veckan och vi är två personer. kökshanduken kan bytas oftare om den är smutsig dock. byter även trasa och disksvamp i köket en gång i veckan också (så länge man inte torkat något riktigt läbbigt som utspilld mjölk eller så, då åker den i sopen direkt).
    tillägg, reptilerna har egen diskssvamp såklart (diskar deras matskålar när dem ska få ny mat).
  • sextio­talist
    Äldre 26 Nov 07:51
    #22
    Cookiesandcream skrev 2012-11-26 01:18:54 följande:
    Han säger att han bytte för NÅGRA VECKOR SEDAN? Informera honom att vuxna människor med normal hygien byter en gång i veckan. Annars är det meningslöst att duscha.
    En gång i veckan!!!
    Inte en chans, vi byter ungefär var 14:e dag. Vädring är svaret. Att tvätta tre maskiner extra varje vecka för att byta lakan, finns inte en chans då jag försöker tänka miljön

    TS, trots att jag manglar lakanen är de mjuka efter ett par nätter.   
  • Elin 885
    Äldre 26 Nov 07:52
    #23

    om vi har sexat så byts underlakanet i sängen när vi är klara också =).

  • sextio­talist
    Äldre 26 Nov 07:52
    #24
    Elin 885 skrev 2012-11-26 07:49:30 följande:
    vi byter sängkläder och handukar en gång i veckan och vi är två personer. kökshanduken kan bytas oftare om den är smutsig dock. byter även trasa och disksvamp i köket en gång i veckan också (så länge man inte torkat något riktigt läbbigt som utspilld mjölk eller så, då åker den i sopen direkt).
    Disktrasan byts en gång om dagen här hemma, enligt samtliga undersökningar när det gäller hygien så är disktrasan den saken som innehåller mest farliga bakterier i hela hemmet (smutsigare än toasitsen tom).
  • Elin 885
    Äldre 26 Nov 07:54
    #25
    sextiotalist skrev 2012-11-26 07:52:56 följande:
    Disktrasan byts en gång om dagen här hemma, enligt samtliga undersökningar när det gäller hygien så är disktrasan den saken som innehåller mest farliga bakterier i hela hemmet (smutsigare än toasitsen tom).
    Ok. vi är dock två personer så den används endast till att torka av diskbänk efter matlagning och då med köksrent och sedan så sköljs den av med diskmedel.
  • Anonym
    Äldre 26 Nov 08:09
    #26
    sextiotalist skrev 2012-11-26 07:52:56 följande:
    Disktrasan byts en gång om dagen här hemma, enligt samtliga undersökningar när det gäller hygien så är disktrasan den saken som innehåller mest farliga bakterier i hela hemmet (smutsigare än toasitsen tom).
    Inte helt korrekt. Disktrasan innehåller fler bakterier, men toasitsen har fler farliga. =)
  • Äldre 26 Nov 08:09
    #27

    Byta underlakanrt bara för att ni haft sex? Hur mycket tvätt har ni eg? (eller väldigt sällan sex)

    Man behöver inte byta lakan varje vecka. Men personligen vill jag ha bytt dem varannan iaf.
    Disktrasa avskyr jag och skulle byta varje dag om jag använde det (periodvis gör jag det)

    TS: betydligt mycket mer produktivt att prata med honom än starta tråd här.

  • Äldre 26 Nov 08:11
    #28
    morminmor skrev 2012-11-26 07:37:20 följande:
    Jo sängkläder blir smutsiga på bara nån natt
    Vet inte vad du gör i sängen, men mina blir inte smutsiga på bara nån natt. Underlakan kan vi byta ganska ofta, men påslakan och kuddfodral hänger med i alla fall ett par veckor.

    Jag stör mig på den här renlighetsmanin som vissa lider av. Om man vädrar lite, skakar ut täckena och byter underlakan vid behov så behöver man absolut inte byta hela sängen en gång i veckan. Faktum är att det inte är särskilt hälsosamt (eller miljövänligt) att tvätta för mycket.
  • Elin 885
    Äldre 26 Nov 08:11
    #29
    Pippilångstrump skrev 2012-11-26 08:09:38 följande:
    Byta underlakanrt bara för att ni haft sex? Hur mycket tvätt har ni eg? (eller väldigt sällan sex)

    Man behöver inte byta lakan varje vecka. Men personligen vill jag ha bytt dem varannan iaf.
    Disktrasa avskyr jag och skulle byta varje dag om jag använde det (periodvis gör jag det)

    TS: betydligt mycket mer produktivt att prata med honom än starta tråd här.
     2ggr i veckan brukar vi sexa, ibland 3. och ja vi tycker det är fräschast eftersom sperma och så kommer på lakanet. vi vill göra så...problen med det?
  • sextio­talist
    Äldre 26 Nov 08:12
    #30
    Anonym skrev 2012-11-26 08:09:21 följande:
    Inte helt korrekt. Disktrasan innehåller fler bakterier, men toasitsen har fler farliga. =)
    Vad jag har läst så innehåller även disktrasan väldigt mycket farliga bakterier.
Svar på tråden Han har haft samma lakan sedan augusti!!!