• Äldre 29 Nov 11:13
    82938 visningar
    78 svar
    78
    82938

    Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!



    Nu startar Familjelivs julkalender! Varje vardag mellan den 3 december och den 21 december kan du vara med och vinna leksaker. Håll utkik - det startas en ny, rolig tävling varje dag!

    Var med och öppna luckan den 3 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en fin byggsats för alla barn, en tågbana från Brio: Mountain Mining set.
    Här kan du läsa mer om leksaken. Värde cirka 329 kronor.

    Idag vill vi att du berättar om den konstigaste, knasigaste eller mest överraskande julklappen du fått! När tappade du hakan när du öppnade paketet, när fick du anstränga dig för att hålla god min och när blev du riktigt överraskad? Det kan handla om både roliga, tråkiga och oväntade presenter!
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna Brio tågbana. Bäst julklappshistoria i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 3/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 4/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!
  • Äldre 1 Dec 17:43
    #1

    Jag har fått mängder av konstiga presenter av en släktning... men den konstigaste av dem alla fick jag då jag och maken precis flyttat ihop. Jag fick ett reservdäck till bilen! Problemet var ju bara att det inte passade till min bil (inte till makens heller). Min man sa att det var reservhjulet till släktingens egen bil som hon gav bort.

    En Brio tågbana skulle vara en perfekt julklapp till vår son, som älskar tåg! Han har varit sjuk hela hösten och ska snart in på sjukhus för en undersökning, så han skulle behöva lite extra uppmuntran just nu.

  • Lonlel­y Wolf
    Äldre 1 Dec 19:13
    #2

    Den konstigaste julklappen har nog min mamma fåt i början på 60-talet. mamma önskade sig en dammsugare eftersom hon tyckte det var jobbigt att sopa och skura efter oss 4 barn vi var då. Så pappa åkte i väg för att köpa årets julklapp för familjen. Innan pappa kom hem så var mamma tvungen att sköta kossorna, mjölka och fodra. När hon var klar och skulle gå in ser hon pappa och någon annan som håller på att sätt upp en antenn på taket och då utbrister hon "inte visste jag att dammsugare behöver antenn" det måste vara en modern dammsugare det.

    Pappa hade inte köpt den efterlängtade dammsugaren utan en tv.   

    Tåg banan skulle vara en fin julklapp till mina barnbarn.  

  • Äldre 1 Dec 20:07
    #3

    Var nog när jag fick 2 tångar i olika utförande i julklapp av min sambo, tanken var god då jag behövde dom till mitt pyssel, men var en väldigt tråkig julklapp. Han fick ett presentkort på 500 kr av mig på sin favoritaffär det året.

    En tågbana skulle vara skoj att ha och låta mina tösers småkusiner leka med när dom är här, men tror den kommer nyttjas mellan varven av min yngsta på 7år ändå, den passar säkert bra som transport åt hennes littlest pet shop 

  • Äldre 1 Dec 22:09
    #4

    Förra julen bestämde jag mig för att ge min sambo en Tassimo som han tjatat om sedan dessa kom ut, sagt och gjort så var det de han också fick.
    Men vad jag fick i julklapp det är en historia i sig. På posten kom det till mig ett litet paket med mitt namn och min adress, i denna låg en fin ask och jag blev ju jätte glad för den så klart och funderade vart den kom ifrån, dagarna senare och strax innan jul kom min första tidning på knep och knåp......?
    Hmm, min sambo visste att jag tyckte om dessa tidningar att ta med i badet och hade därför ordnat en prenumeration på ett halvår, för 149:- och du fick en liten ask med ;)

    Snopen men lyckades hålla mig leende och tackade fint, men han får höra detta än idag och jag drar det alltid för mina vänner om det finns värre saker du kan få *skrattar*    

  • Äldre 1 Dec 22:12
    #5
    Devil mom skrev 2012-12-01 22:09:43 följande:
    Förra julen bestämde jag mig för att ge min sambo en Tassimo som han tjatat om sedan dessa kom ut, sagt och gjort så var det de han också fick.
    Men vad jag fick i julklapp det är en historia i sig. På posten kom det till mig ett litet paket med mitt namn och min adress, i denna låg en fin ask och jag blev ju jätte glad för den så klart och funderade vart den kom ifrån, dagarna senare och strax innan jul kom min första tidning på knep och knåp......?
    Hmm, min sambo visste att jag tyckte om dessa tidningar att ta med i badet och hade därför ordnat en prenumeration på ett halvår, för 149:- och du fick en liten ask med ;)

    Snopen men lyckades hålla mig leende och tackade fint, men han får höra detta än idag och jag drar det alltid för mina vänner om det finns värre saker du kan få *skrattar*    
    Motiveringen är: Jag har en son som är lite av en ensamvarg, som ofta sitter för sig själv och leker även då han har sina syskon hemma. Han kör runt med sina bilar och gör inte alls mycket väsen för sig. Därför skulle jag vilja överraska honom nu i december med en extra present, en annorlunda som han inte förväntat sig så som denna tågbana. Han firar också om exakt 16 dagar sin 4:e födelsedag och det enda jag vet att han önskar är lego och en tågbana som denna och Cars bilar :)
  • Äldre 1 Dec 22:28
    #6

    Minns inte hur gammal jag var, 12-13 år kanske, och min mamma "byggde upp" en julklapp nå enormt ett år. Plockade fram kameran och skulle ta kort när jag öppnade det här speciella paketet. Självklart byggdes ju då även mina förväntningar på paketet. Men jag fick nog lite svårt att dölja min besvikelse när paketet innehöll en bild. En bild en cd-spelare som jag skulle få inom kort. 1,5 år tog det innan jag fick någon cd-spelare!

    Jag skulle gärna vinna en brio tågbana till tjejen då hon gillar att leka med bilar och tåg och hon gillar konstruktionslekar där hon får utlopp för sin fantasi :)

  • Äldre 2 Dec 01:42
    #7

    Jag fick en stor uppblåst badboll med spiderman motiv av min sambo för något år sen. Det var ju inte väntat kan jag säga.. Tungan ute

    Fast han hade vart finurlig och gömt en ny handsfree till min mobil i den. Men jag såg bara en stor badboll till o början med innan jag fattade nått.

    Tågbanan får givetvis min fordonstokiga son i julklapp =)   

  • Äldre 2 Dec 09:39
    #8

    Jag fick ett år av min man en smyckes ask hoppades att det var örhängena jag visat honom som jag önskade mig... Öppnar asken och där i ligger det tant örhängen riktigt fula då i min smak. Besviken och med tårfyllda ögon första julen utan min egen släkt å allt... Tackar jag artigt med en liten klump i halsen!

    Önskar tåg banan till mina döttrar då jag gillar leksaker som får fantasin att flöda fram :)

  • ego
    Äldre 2 Dec 10:08
    #9

    Min konstigaste julklapp var en doftgran jag fick av min sambo 1:a julen ihop...Han hade nämligen frågat vad jag önskade mig och jag hade bla sagt någon god doft (jag menade GIVETVIS parfym) men min "skojiga" sambo köpte som sagt en doftgran....har dessutom varkan bil eller körkort. Hade nog tyckt att detta varit roligare om han sen plockat fram ett nytt paket MED en parfym i, men icke. Han är fortfarande min sambo och jag älskar honom och vår son (som skulle älska briobanan!) över allt annat, men en doftgran är fortfarande en jättekonstig julklapp.

  • Äldre 2 Dec 10:16
    #10

    Min morbror ger alltid konstiga julklappar. Han ger i princip bara bort saker han har hemma som han inte behöver... Har fått allt från gamla fula ljusstakar till gamla ugnsformar. 

    Den konstigaste julklappen måste dock ha varit när jag var 10 år och fick en stor glasbehållare som det var tänkt att man skulle odla prydnadsgräs i!? Jaha, men det var ju preciiiis vad man ville ha som 10-åring...! Tackade dock artigt (som vanligt...)

    Som liten älskade jag att leka med tåg och hade mer än gärna fått en tågbana istället  Skulle gärna vinna tågbanan så min dotter kan få leka med den och förhoppningsvis tycka att det är lika kul som jag tyckte  


Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender, vinn leksaker fram till jul! Berätta om den konstigaste julklapp du fått och var med och tävla!