• Äldre 11 Dec 22:59
    3709 visningar
    10 svar
    10
    3709

    Sminkhuvud?

    När är dom för stora för ett sånt sminkhuvud?? Min dotter är 6 år och önksar sig ett sånt nu....mest för att hon ska kunna sätta upp håret och fläta håret, men även sminka docka. Men jag kan tycka att hon börjar bli för stor eller??

  • Svar på tråden Sminkhuvud?
  • Äldre 11 Dec 23:13
    #1

    Och jag tycker min snart femåring rent tekniskt är för liten för att sminka och göra frisyrer, hon har önskat sig ett sådant men kommer inte få det i år. Jag var nog 6-8 år när jag lekte med ett sådant och sminkade och gjorde frisyrer. Men tiderna förändras ju. Min dotter leker nu med Barbie och det gjorde definitivt inte jag när jag var fem.

    Om din dotter önskar sig ett sådant är hon väl inte för stor, tänker jag.

  • Sweene­yTodd
    Äldre 11 Dec 23:14
    #2

    För stor?! En 6-åring är LITEN!

  • MiLion
    Äldre 11 Dec 23:17
    #3

    Min brorsdotter är 8 år och önskar sig ett sminkhuvud "mest av allt" av tomten ;)
     

  • Äldre 11 Dec 23:18
    #4

    Tycker inte alls hon är för stor. Jag var nog 6-8 år ungefär när jag hade ett sminkhuvud.

  • Äldre 12 Dec 06:29
    #5

    5-8 års åldern har dem gillat det här

  • Äldre 13 Dec 18:25
    #6

    Min tjej fick det förra julen då hon var 6 år. Nu använder hon det sällan, men hon ville inte göra sig av med det.

  • Äldre 14 Dec 12:34
    #7

    Min dotter ska få en sådan i julklapp och hon blir 6 i februari.

  • Äldre 14 Dec 12:45
    #8

    Min tjej är 6 år (blir 7 i februari) och ska få ett smink-/frisyrhuvud i julklapp. Något hon verkligen vill ha!

  • Äldre 14 Dec 12:55
    #9

    Min sexåring önskar sig en sån i julklapp och ska få det :)

  • Äldre 14 Dec 13:01
    #10

    Men vad spelar det för roll om hon är "för stor"? Hon vill ju uppenbarligen ha ett och tycker inte att hon är för stor själv. Vore väl skillnad om hon önskade sig en gåstol...

Svar på tråden Sminkhuvud?