• kalie6­7
    Äldre 21 Dec 21:32
    69249 visningar
    235 svar
    235
    69249

    Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?

    Jag och min man fick en son år 2008 som bodde hos oss i 1 år. När han föddes fick jag en förlossningsdepression/psykos och soc tog vårt barn och placerade det i familjehem.
    Vi har gjort allt för att få hem honom men det har inte räckt. Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till och hoppas någon vet vad man ska ta sig till. Har gjort 2 st hemtagningsutredningar, köpt hus, gått i terapi, jag har utbildat mig till barnskötare och arbetar deltid som det, kommit på alla umgängen och möten  m m 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-29 21:20
    Vi har vunnit i Kammarrätten och kommer att få hem vår son i höst 2013...

  • Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?
  • kalie6­7
    Äldre 10 Jan 18:37
    #61
    Anonym skrev 2013-01-09 20:20:29 följande:
    WORD! vart är texten hämtad ifrån?

    Ja, mycket stämmer med våra erfarenheter.....tack för informationen "anonym"! Vi märker att vår son i bland inte vill krama om mig när vi skiljs åt och han kramar alla andra vilket är ett tecken på att jag blir förtalad, troligen av familjehemsmamman..

    Jag gör ju inte honom något så det finns inget skäl till varför han inte skulle vilja krama mig mer än i så fall rent förtal..

    Vad gör man??? Ska upp i förvaltningsrätten nu i slutet av januari och får hoppas på det!!    
  • Queeni­e70
    Äldre 10 Jan 18:44
    #62
    kalie67 skrev 2013-01-10 18:37:30 följande:
    Ja, mycket stämmer med våra erfarenheter.....tack för informationen "anonym"! Vi märker att vår son i bland inte vill krama om mig när vi skiljs åt och han kramar alla andra vilket är ett tecken på att jag blir förtalad, troligen av familjehemsmamman..

    Jag gör ju inte honom något så det finns inget skäl till varför han inte skulle vilja krama mig mer än i så fall rent förtal..

    Vad gör man??? Ska upp i förvaltningsrätten nu i slutet av januari och får hoppas på det!!    



    Men snälla du? Kan du verkligen inte komma på några andra anledningar än att du blir förtalad? Seriöst?
  • Anonym
    Äldre 10 Jan 22:21
    #63
    Queenie70 skrev 2013-01-10 18:44:15 följande:


    Men snälla du? Kan du verkligen inte komma på några andra anledningar än att du blir förtalad? Seriöst?
    Det kan vara att det gör ondast också...
  • Queeni­e70
    Äldre 10 Jan 22:28
    #64
    Anonym skrev 2013-01-10 22:21:23 följande:
    Det kan vara att det gör ondast också...



    Kan vara massor, att det är för smärtsamt, att han känner av dina starka reaktioner, att han tycker det blir för nära, att han kanske inte vågar krama och visa att han gillar dig då någon vuxen som har makt över hans liv ska tycka att han då ska flytta hem till dig och bort från sin familj.
  • Anonym (XXXXX­)
    Äldre 10 Jan 23:26
    #65
    Anonym (Kunnig) skrev 2012-12-24 23:54:20 följande:
    Du kan ha en poäng, å ena sidan. Men - så länge han är fosterhemsplacerad kommer han knappast bli älskad som av de riktiga föräldrarna. Han är fosterföräldrarnas guldgalv, de får en god slant för honom varje månad.
    Och oavsett hur mycket han trivs kan soc en dag få för sig att rycka upp honom och placera honom någon annanstans - flera gånger per år om de har lust med det.
    Tonåriga fosterbarn är ofta trasiga barn, de saknar sina rötter, saknar identitet, soc styr deras liv och man har varken tillhörighet eller trygghet. Trasiga tonåringar blir trasiga vuxna.

    Så gör ALLT ni kan för att få hem honom!
    Och du vet att de inte älskar honom - utan  att ah är deras guldkalv?

    *Ryser*

    Jag tror du har - fel!
  • Anonym (XXXXX­)
    Äldre 10 Jan 23:32
    #66
    kalie67 skrev 2012-12-26 15:20:22 följande:
    Vi vill ju inte att vårt barn ska skadas på något sätt pga en hemflytt men kanske kan han behålla kontakten med familjehemmet och vi kan ha honom också..... jag vet inte vad som är bäst. Vi skulle så gärna vilja ha vårt barn
    tillbaka och själva vara hans föräldrar det är vår högsta önskan!  
    Det är en rimlig önskan.
    Vara förälder till sitt barn.

    Kan ni inte få  ett behandlinsplan där han får börja med  att gå ut på stan med er?
    Sedan att fosterfamiljen kommer hem till er med honom?
    En övernattning?

    Osv.

    Till slut: flytta hem.
  • Anonym (XXXXX­)
    Äldre 10 Jan 23:46
    #67
    kalie67 skrev 2013-01-06 20:04:22 följande:

    Näe!! Någon porrsurfande sambo har jag INTE!..Det har jag verkligen inte sagt...Jag är för det första gift med vår LVU-placerade sons Pappa och han är en fin, ödmjuk och underbar äkta make och Pappa. Anledningen var att jag mådde så dåligt att jag inte hade möjligthet att ta hand om min son, jag var rädd och hade svår ångest och sa saker i affekt i ett sjukdomstillstånd som jag varken rådde över eller kan göra ogjort...Jag ringde soc jouren och bad dom ta vår son ...
    Och då visade du ansvar.
    Du gjorde det som var bra för sonen då.

    Ja, det vi ifrågasätter är: varför tog inte pappan föräldraledigt och stannade hemma för att ta hand om sonen?
    Lätt att vara efterklok.

    Du har en fin, ödmjuk, kärleksfull attityd.

    Jag önskar det  skulle finnas en lösning. Men tiden är emot er.
  • Anonym (Undra­nde)
    Äldre 12 Mar 15:25
    #68

    Hur gick det för er i rätten?

  • Cariol
    Äldre 12 Mar 16:10
    #69
  • kalie6­7
    Äldre 13 Mar 22:38
    #70
    Anonym (Undrande) skrev 2013-03-12 15:25:48 följande:
    Hur gick det för er i rätten?
    Sist vi var uppe i Förvaltningsrätten så förlorade vi igen. Vi ska upp i Kammarrätten i slutet av april men är inte så förhoppningsfulla....det verkar ganska kört! Kommer att bli tvungna att ta en lång paus om vi förlorar nästa gång för det kostar på både ekonomiskt och känslomässigt...
Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?