• kalie67

    Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?

    Jag och min man fick en son år 2008 som bodde hos oss i 1 år. När han föddes fick jag en förlossningsdepression/psykos och soc tog vårt barn och placerade det i familjehem.
    Vi har gjort allt för att få hem honom men det har inte räckt. Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till och hoppas någon vet vad man ska ta sig till. Har gjort 2 st hemtagningsutredningar, köpt hus, gått i terapi, jag har utbildat mig till barnskötare och arbetar deltid som det, kommit på alla umgängen och möten  m m 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-29 21:20
    Vi har vunnit i Kammarrätten och kommer att få hem vår son i höst 2013...

  • Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?
  • kalie67
    Zayco skrev 2013-06-26 22:31:33 följande:
    Jag skulle med kämpa för mina barn! 
    Tack! / Karina
  • kalie67
    Dr Mupp skrev 2013-06-26 17:47:52 följande:
    Och som vanligt så går man på föräldrarnas rätt till barnen, inte barnets rätt till en trygg uppväxt. Stackars pojke

    Du vet ingenting! Vår son är en underbar liten kille och han kommer att få det JÄTTEBRA!

    Vi ÄLSKAR honom över allt annat!....

    Hälsningar Jakobs MAMMA   
  • klaracarola

    Många barn som under det första levnadsåret växt upp med en förälder i depression blir rädda för föräldern pga att barnet inte kan "läsa av" föräldern och blir skrämmd! Detta resulterar oftast i att barnet avvisar föräldern när det blir större och gör barnet det så är det något som kommer sitta kvar hela livet för då har liksom föräldern bränt sitt skepp!!!

  • Anonym (josssan)

    Jag håller med klaracarola.

    Det förstår väl vem som helst som läst HELA den här tråden att har man haft sitt barn placerat så många år och ändå haft umgänge varannan vecka o på storhelger så är det ju inget galet med soc eller familje hemmet. Snarare på biosarna. Det måste ju vara något allvarligt galet där eftersom pojken varit placerad i så många år trots detta.
    Nej han hör hemma i sin för honom riktiga familj.

    punkt slut      

  • Dr Mupp
    kalie67 skrev 2013-06-26 22:44:45 följande:

    Du vet ingenting! Vår son är en underbar liten kille och han kommer att få det JÄTTEBRA!

    Vi ÄLSKAR honom över allt annat!....

    Hälsningar Jakobs MAMMA   
    Han kan säkert få det jättebra, men han kommer också bli skadad för livet. Om ni älskade honom så hade ni inte tagit ifrån honom hans föräldrar. Familjehmmet är hans föräldrar, de är de som funnits där för honom i fyra år medan ni varit en rolig lektant. Biologi är inte det viktigaste.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Zayco
    Dr Mupp skrev 2013-06-27 00:19:10 följande:
    Han kan säkert få det jättebra, men han kommer också bli skadad för livet. Om ni älskade honom så hade ni inte tagit ifrån honom hans föräldrar. Familjehmmet är hans föräldrar, de är de som funnits där för honom i fyra år medan ni varit en rolig lektant. Biologi är inte det viktigaste.
    Vad du ska gå på hårt mot TS.

    Skulle du alltså ge upp dina barn och skita i dem? Jag skulle kämpa så in i helvetes mycket för att få tillbaka MINA barn. Av kärlek! Man ger inte upp.

    Han är medveten om att familjehemmet INTE är hans föräldrar. Och han kommer absolut inte att bli skadad för livet. 
  • Dr Mupp
    Zayco skrev 2013-06-27 00:21:00 följande:
    Vad du ska gå på hårt mot TS.

    Skulle du alltså ge upp dina barn och skita i dem? Jag skulle kämpa så in i helvetes mycket för att få tillbaka MINA barn. Av kärlek! Man ger inte upp.

    Han är medveten om att familjehemmet INTE är hans föräldrar. Och han kommer absolut inte att bli skadad för livet. 
    min storassyster växte upp i familjehem, liksom min lillasyster. Min pappa hade förstånd nog att inse att det bästa han kunde göra för sin dotter var att låta henne växa upp med sina "föräldrar". Jag har alltid beundrat honom för det valet. 

    Min mamma hade inget val, hon skulle aldrig ha kunnat häva ett LVU sp därför växte min lillasyste rupp i familjehem.

    Jag är en bra förälder och kommer aldrig behöva göra det valet. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (lisa)
    Anonym (josssan) skrev 2013-06-26 23:17:12 följande:
    Jag håller med klaracarola.

    Det förstår väl vem som helst som läst HELA den här tråden att har man haft sitt barn placerat så många år och ändå haft umgänge varannan vecka o på storhelger så är det ju inget galet med soc eller familje hemmet. Snarare på biosarna. Det måste ju vara något allvarligt galet där eftersom pojken varit placerad i så många år trots detta.
    Nej han hör hemma i sin för honom riktiga familj.

    punkt slut      
    Men jösses........... har så stor lust att kalla dig "jävla pucko"....... men det får man inte så jag låter bli.

    Så sent nu och jag har varit med om något fruktansvärt nu inatt....... skriver mer imorgon.

    Men puckot som skrev här kan jag bara inte låta vara oemotsagd! 
  • Anonym (lisa)
    Dr Mupp skrev 2013-06-27 00:25:02 följande:
    min storassyster växte upp i familjehem, liksom min lillasyster. Min pappa hade förstånd nog att inse att det bästa han kunde göra för sin dotter var att låta henne växa upp med sina "föräldrar". Jag har alltid beundrat honom för det valet. 

    Min mamma hade inget val, hon skulle aldrig ha kunnat häva ett LVU sp därför växte min lillasyste rupp i familjehem.

    Jag är en bra förälder och kommer aldrig behöva göra det valet. 
    Idiotiskt sagt...... man kan vara hur bra förälder som helst och ändå förlora sina barn. Ingen sitter säkert ska du veta!
  • Dr Mupp
    Anonym (lisa) skrev 2013-06-27 00:42:03 följande:
    Idiotiskt sagt...... man kan vara hur bra förälder som helst och ändå förlora sina barn. Ingen sitter säkert ska du veta!
    Just ja för soc brukar lotta om vilka barn de ska ta.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?