• kalie67

    Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?

    Jag och min man fick en son år 2008 som bodde hos oss i 1 år. När han föddes fick jag en förlossningsdepression/psykos och soc tog vårt barn och placerade det i familjehem.
    Vi har gjort allt för att få hem honom men det har inte räckt. Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till och hoppas någon vet vad man ska ta sig till. Har gjort 2 st hemtagningsutredningar, köpt hus, gått i terapi, jag har utbildat mig till barnskötare och arbetar deltid som det, kommit på alla umgängen och möten  m m 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-29 21:20
    Vi har vunnit i Kammarrätten och kommer att få hem vår son i höst 2013...

  • Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?
  • SVBk4rr1ng
    mamman64 skrev 2013-06-28 23:50:52 följande:
    Ok, min tanke är att det säkert tar lång tid för att skola in honom hos er så att han inte får framtida men. Han har ju redan en ggr tidigare flyttat. Låt det ta flera månader....så att han på slutet bor växelvis under en tid. Hoppas oxå han kan fortsätta ha kontakt med familjehemmet så att han kanske kan vara där varannan eller var 3:e helg under nåt år, för hans skull! Har ni pratat med honom om detta? Vad säger han? Han är ju liten än men vad säger han om att sova hos er en natt till att börja med? Mitt råd är att ta det långsamt och lyssna på hans signaler Kram  

  • Emelie 491
    EllisBell skrev 2013-06-29 17:09:43 följande:
    Emelie 491: Vad i hela världen är det annars som gör att en frisk pappa inte kan ta hand om en 1-åring? För såvitt jag förstått det var bara TS sjuk. Inte hennes man.

    Om du anstränger dig att kika utanför din egen världsbild kanske du förstår att alla inte har dina förutsättningar. Jag vet inte varför pappan inte kunde ta hand om babyn, fråga hellre honom. Vilda gissningar är att han blev påverkad av ts sjukdom, var tvungen att jobba för att försörja familjen, veckopendlade, inte visste om ts sjukdom osv osv osv. Man är inte förståndshandikappad bara för att man inte tycker som du. Har du någonsin träffat en förståndshandikappad människa?
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Anonym (dx)
    Emelie 491 skrev 2013-06-29 17:47:43 följande:

    Om du anstränger dig att kika utanför din egen världsbild kanske du förstår att alla inte har dina förutsättningar. Jag vet inte varför pappan inte kunde ta hand om babyn, fråga hellre honom. Vilda gissningar är att han blev påverkad av ts sjukdom, var tvungen att jobba för att försörja familjen, veckopendlade, inte visste om ts sjukdom osv osv osv. Man är inte förståndshandikappad bara för att man inte tycker som du. Har du någonsin träffat en förståndshandikappad människa?
    När en förälder är deprimerad är det så klart så att barnet får förtur till förskola när den förälder som tagit hand om barnet börjar arbeta igen, det är faktiskt tänk att barn ska börja förskola när föräldrapenningen är slut.
    Bara tramsigt att påskina att barn placeras under en massa år för att en fullgod förälder måste jobba.

     
  • Queenie70
    Emelie 491 skrev 2013-06-29 17:47:43 följande:
    Om du anstränger dig att kika utanför din egen världsbild kanske du förstår att alla inte har dina förutsättningar. Jag vet inte varför pappan inte kunde ta hand om babyn, fråga hellre honom. Vilda gissningar är att han blev påverkad av ts sjukdom, var tvungen att jobba för att försörja familjen, veckopendlade, inte visste om ts sjukdom osv osv osv. Man är inte förståndshandikappad bara för att man inte tycker som du. Har du någonsin träffat en förståndshandikappad människa?



    Klart man har nån allvarlig störning om man låter barnet bli lvuat istället för att sluts jobba. Man svälter inte ihjäl i sverige utan jobb. Om du anser att det är ett ok val så kan inte heller du ha alla hästar hemma.
  • långanätter
    Queenie70 skrev 2013-06-29 00:24:09 följande:
    Stackars stackars barn. När jag tänker på hur in i märgen skadligt och smärtsamt det skulle vara för min son i samma ålder om han plötsligt skulle få flytta ifrån mig till exempelvis en av mina kompisar som han träffat med yngefär samma intervall som ert barn träffar er så vill jag bara gråta. Det skulle vara ett oerhört trauma och en svår känslomässig smärta som skulle prägla honom för resten av livet. Kan inte begripa hur man som förälder som påstår sig älska sitt barn kan utsätta sitt barn för nåt liknande. Visar bara att ni ej har den livsviktiga föräldrarförmpgan att sätta ert barns bästa före era egna egoistiska behov. Fullständigt vidrigt att ni anser det ok att ta ett barn ifrån sina känslomässiga föräldrar.



    Dömande människa!!!!!!!!!!! Ja blir så ledsen .. pop har ni på era barns kläder oxå skamligt
  • Anonym (h)
    långanätter skrev 2013-06-29 20:49:34 följande:


    Dömande människa!!!!!!!!!!! Ja blir så ledsen .. pop har ni på era barns kläder oxå skamligt

    ?
  • Anonym (På nära håll)
    Queenie70 skrev 2013-06-29 00:24:09 följande:
    Stackars stackars barn. När jag tänker på hur in i märgen skadligt och smärtsamt det skulle vara för min son i samma ålder om han plötsligt skulle få flytta ifrån mig till exempelvis en av mina kompisar som han träffat med yngefär samma intervall som ert barn träffar er så vill jag bara gråta. Det skulle vara ett oerhört trauma och en svår känslomässig smärta som skulle prägla honom för resten av livet. Kan inte begripa hur man som förälder som påstår sig älska sitt barn kan utsätta sitt barn för nåt liknande. Visar bara att ni ej har den livsviktiga föräldrarförmpgan att sätta ert barns bästa före era egna egoistiska behov. Fullständigt vidrigt att ni anser det ok att ta ett barn ifrån sina känslomässiga föräldrar.

    En sak har jag lärt mig här i livet som är nåt av det viktigaste ALLA bör tänka på: DÖM INTE NÅGON - NÄR DU VET INTE VAD SOM LIGGER BAKOM!

    Det är endast de som är drabbade som vet hela "historien"!

    Tänk så här - det kunde varit jag som var drabbad...Hade du på allvar då velat bli trakasserad på det här viset? Är det orden du velat höra - kanske? Nej det tror jag verkligen inte, tänk hur du själv hade önskat att någon sagt till dig. det är inte svårt att vara vänlig alls - jag vet! Du vet heller inte hur en eller två personer mår och deras älskade små barn. Det här soc gör för att "hjälpa", drabbar många gånger just familjer som älskar sina barn och så kommer dom till familjer där det redan finns barn och blir inte älskade på lika vis!!! Om du hört ditt barn säga mamma när får jag komma hem till dig och mamma jag älskar dig mest i hela världen och mamman får inte själv bestämma längre utan måste gå rättsligt tillväga för att få hem sina små älskade barn o inte nog med det de måste ljuga för barnet - för det har soc sagt! Tänk dig att hon gjort ALLT O DÅ MENAR JAG PRECIS ALLT FÖR ATT FÅ HEM DOM, MEN DET RÄCKER INTE! Soc fattar inte heller att moderns barn säger mamma o pappa till familjehemmet för att deras egna barn säger så o inte för att de "tror" att familjehemmets föräldrar är deras!  För barnen vet vem som är deras föräldrar! Så med facit i hand går det inte att  läsa sig till att vara förstående och medmänniska utan man tar alla fall som ett o samma!  Men det finns städer där soc jobbar annorlunda och som medmänniskor som är förstående! Det finns ingen i hela världen som är så bra som sin egna mamma o pappa!!!!!!!!!!!!!

    En som vet o som kämpar för sina barnbarn till max! Och jag kommer inte ge upp var så säker på det! 
  • Anonym (På nära håll)

    Såg också att er lille grabb kommer hem i höst GUD VAD ROLIGT - LYCKA TILL!!!

    Njut och ha en fin framtid - tillsammans!Hjärta

    Jag kan riktigt känna glädjen hos er redan!    

  • kalie67
    Anonym (På nära håll) skrev 2013-06-30 13:02:13 följande:
    Såg också att er lille grabb kommer hem i höst GUD VAD ROLIGT - LYCKA TILL!!!

    Njut och ha en fin framtid - tillsammans!Hjärta

    Jag kan riktigt känna glädjen hos er redan!    

    Tack!...
  • kalie67
    Anonym (På nära håll) skrev 2013-06-30 12:57:23 följande:

    En sak har jag lärt mig här i livet som är nåt av det viktigaste ALLA bör tänka på: DÖM INTE NÅGON - NÄR DU VET INTE VAD SOM LIGGER BAKOM!

    Det är endast de som är drabbade som vet hela "historien"!

    Tänk så här - det kunde varit jag som var drabbad...Hade du på allvar då velat bli trakasserad på det här viset? Är det orden du velat höra - kanske? Nej det tror jag verkligen inte, tänk hur du själv hade önskat att någon sagt till dig. det är inte svårt att vara vänlig alls - jag vet! Du vet heller inte hur en eller två personer mår och deras älskade små barn. Det här soc gör för att "hjälpa", drabbar många gånger just familjer som älskar sina barn och så kommer dom till familjer där det redan finns barn och blir inte älskade på lika vis!!! Om du hört ditt barn säga mamma när får jag komma hem till dig och mamma jag älskar dig mest i hela världen och mamman får inte själv bestämma längre utan måste gå rättsligt tillväga för att få hem sina små älskade barn o inte nog med det de måste ljuga för barnet - för det har soc sagt! Tänk dig att hon gjort ALLT O DÅ MENAR JAG PRECIS ALLT FÖR ATT FÅ HEM DOM, MEN DET RÄCKER INTE! Soc fattar inte heller att moderns barn säger mamma o pappa till familjehemmet för att deras egna barn säger så o inte för att de "tror" att familjehemmets föräldrar är deras!  För barnen vet vem som är deras föräldrar! Så med facit i hand går det inte att  läsa sig till att vara förstående och medmänniska utan man tar alla fall som ett o samma!  Men det finns städer där soc jobbar annorlunda och som medmänniskor som är förstående! Det finns ingen i hela världen som är så bra som sin egna mamma o pappa!!!!!!!!!!!!!

    En som vet o som kämpar för sina barnbarn till max! Och jag kommer inte ge upp var så säker på det! 
    Du är klok!...Glad
Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?