• kalie6­7
    Äldre 21 Dec 21:32
    69220 visningar
    235 svar
    235
    69220

    Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?

    Jag och min man fick en son år 2008 som bodde hos oss i 1 år. När han föddes fick jag en förlossningsdepression/psykos och soc tog vårt barn och placerade det i familjehem.
    Vi har gjort allt för att få hem honom men det har inte räckt. Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till och hoppas någon vet vad man ska ta sig till. Har gjort 2 st hemtagningsutredningar, köpt hus, gått i terapi, jag har utbildat mig till barnskötare och arbetar deltid som det, kommit på alla umgängen och möten  m m 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-29 21:20
    Vi har vunnit i Kammarrätten och kommer att få hem vår son i höst 2013...

  • Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?
  • EllisB­ell
    Äldre 30 Jun 16:09

    Anonym (på nära håll): Vilket fyrkantigt vuxenperspektiv du argumenterar utifrån. Och varför skriker du?

  • Anonym (dx)
    Äldre 30 Jun 16:19

    Finns massor av andra vuxna i världen som bättre än de biologiska föräldrarna i många många fall.
    De biologiska banden är inte de starkaste banden som det är i djurvärlden.
    De viktigaste banden är de band som bildas mellan de personer som barnet knyter an med under de första levnadsåren, de som ger dem trygghet.

    Det är bara att titta på hurdan barndom de som sitter i fängelse har haft antingen har de vuxit upp hos dysfunktionella föräldrar,hamnat i familjehem efter alldeles för lång tid hos icke fungerande föräldrar eller skyfflats mellan biologhem och familjehem gång efter gång. 

  • Anonym (På nära håll)
    Äldre 1 Jul 00:57
    EllisBell skrev 2013-06-27 05:32:13 följande:
    Det spelar ingen roll för barnet om soc gjort misstag eller ej. För honom kommer det vara en tragedi att tvingas ifrån sina psykologiska föräldrar. När den ena föräldern är sjukskriven kan den andra vara föräldraledig och från 1 år har barn rätt till förskola. Så att TS man/sambo inte kunde ansvara för barnet när hon var sjuk samt att hon själv lämnade bort barnet trots att det fanns ytterligare en förälder tycker jag är allvarligt. Kan det ligga begåvningshandikapp eller liknande i botten?

    Lilla EllisBell....jag tillhör inte de som skriker varför tolkar du mig så?

    Tog med ditt fruktansvärda inlägg nästan bud på att anmäla det du skriver här ovan o sista raden?!

    Vad är du för en person? Jag dömer aldrig någon ej heller dig, men en sak är säker att jag får dåliga "vibbar" av

    dig inte kan du väl vara en medmänniska - eller?

    Kram på dig o ett gott råd varför inte testa att bete dig normalt och visa lite hänsyn o vänlighet? 

    Du ska se så mycket bättre du mår då!     

    Sov så gott......hm...Oskyldig   
  • EllisB­ell
    Äldre 1 Jul 06:42

    Anonym (på nära håll): Lilla? Så det skriks inte bara utan används härskarteknik också. Obalanserad much? Min poäng var att jag på fullt allvar tror/anser att det måste finnas någon mer anledning än "jobb" till varför en frisk pappa inte kan ta hand om en 1-åring. En av dessa anledningar kan troligtvis vara någon form av begåvningshandikapp.

  • EllisB­ell
    Äldre 1 Jul 06:45

    Anonym (På nära håll): Nu slog det mig....du förstår inte att det är att skrika att skriva hela meningar i versaler med en massa utropstecken? Är det så?

  • Anonym (På nära håll)
    Äldre 1 Jul 22:36
    EllisBell skrev 2013-07-01 06:45:44 följande:
    Anonym (På nära håll): Nu slog det mig....du förstår inte att det är att skrika att skriva hela meningar i versaler med en massa utropstecken? Är det så?

    Helt ärligt DU är bara för mycket, för mig klingar du inte som en medmänniska som bryr dig speciellt mycket om dina med människor! (där fick du ett utropstecken tillFlört) Gå gärna in på Wikipedia och se vad ordet du skriver "härskarteknik" betyder så är du inte mycket orienterad på det här med att skriva. Jag skriver från mitt hjärta och en sak ska du veta alla har rätt att tycka men har man inget gott att skriva så kära du - låt bli är du snäll. Ditt beteende biter inte ett smack på mig Glad
  • EllisB­ell
    Äldre 1 Jul 22:56

    Anonym (På nära håll): Jag har oändliga mängder empati för de stackars oskyldiga barn som faller offer för inkompetenta och egoistiska föräldrar. Föräldrar som utan att blinka är beredda att slita upp barn som redan fått lida för deras tillkortakommanden med rötterna ännu en gång. Däremot har jag inte särskilt mycket till övers för dåligt föräldraskap eller hårdnackat vixenperspektiv, det stämmer.

  • Anonym (jaa)
    Äldre 3 Jul 13:51
    EllisBell skrev 2013-07-01 22:56:23 följande:
    Anonym (På nära håll): Jag har oändliga mängder empati för de stackars oskyldiga barn som faller offer för inkompetenta och egoistiska föräldrar. Föräldrar som utan att blinka är beredda att slita upp barn som redan fått lida för deras tillkortakommanden med rötterna ännu en gång. Däremot har jag inte särskilt mycket till övers för dåligt föräldraskap eller hårdnackat vixenperspektiv, det stämmer.
    Hur mkt empati har du för de barn som faller offer för socialtjänstens inkompetens och kidnappas från sina föräldrar i ex antal år?
  • EllisB­ell
    Äldre 3 Jul 20:33

    Anonym (jaa): Jag tror att det är extremt ovanligt. Att det helt enkelt inte förekommer. Ja, soc kan göra fel. Men inte i flera år. Det är fö inte soc som fattar beslut om lvu.

  • Anonym (jaa)
    Äldre 3 Jul 20:47
    EllisBell skrev 2013-07-03 20:33:55 följande:
    Anonym (jaa): Jag tror att det är extremt ovanligt. Att det helt enkelt inte förekommer. Ja, soc kan göra fel. Men inte i flera år. Det är fö inte soc som fattar beslut om lvu.
    Ja, är du så okunnig och naiv så förstår jag varför du skriver som du gör!

Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?