• kalie6­7
    Äldre 21 Dec 21:32
    69217 visningar
    235 svar
    235
    69217

    Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?

    Jag och min man fick en son år 2008 som bodde hos oss i 1 år. När han föddes fick jag en förlossningsdepression/psykos och soc tog vårt barn och placerade det i familjehem.
    Vi har gjort allt för att få hem honom men det har inte räckt. Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till och hoppas någon vet vad man ska ta sig till. Har gjort 2 st hemtagningsutredningar, köpt hus, gått i terapi, jag har utbildat mig till barnskötare och arbetar deltid som det, kommit på alla umgängen och möten  m m 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-29 21:20
    Vi har vunnit i Kammarrätten och kommer att få hem vår son i höst 2013...

  • Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?
  • EllisB­ell
    Äldre 3 Jul 20:51

    Anonym (jaa): Jag är varken okunnig eller naiv. Inte det minsta. Jag är väl insatt i hur soc arbetar

  • Anonym (jaa)
    Äldre 3 Jul 20:54
    EllisBell skrev 2013-07-03 20:51:13 följande:
    Anonym (jaa): Jag är varken okunnig eller naiv. Inte det minsta. Jag är väl insatt i hur soc arbetar
    Det är jag också och jag anser att du har fel i dina naiva åsikter.
  • Anonym (På nära håll)
    Äldre 3 Jul 21:27

    Mycket bra skrivet Anonym (jaa)!Hjärta

    Kunde inte  skrivit det bättre 

  • Anonym (Kunni­g)
    Äldre 5 Jul 00:02
    EllisBell skrev 2013-07-03 20:51:13 följande:
    Anonym (jaa): Jag är varken okunnig eller naiv. Inte det minsta. Jag är väl insatt i hur soc arbetar
    Med all respekt - vore du insatt i hur soc arbetar, så hade du INTE skrivit ovanstående inlägg.
    Jag gissar att du läst om hur soc SKA arbeta, men saknar erfarenhet av hur det går till i verkligheten. Beklagligt, eftersom den naiviteten gör att du dömer andra. Var och en av oss kan få våra barn omhändertagna, på vilka lögner som helst. År ut och år in kan barn hållas felaktigt i fosterhem. Det är verkligheten.
  • EllisB­ell
    Äldre 5 Jul 06:57

    Anonym (kunnig): Nej. Vem som helst kan INTE få sina barn omhändertagna. Soc sitter inte på Eniro och väljer ut familjer på måfå.

  • Äldre 5 Jul 08:51

    Ett stort grattis till er familj. Bra kämpat mot alla odds. Hoppas att ni i familjen får njuta nu.


    Synlig gör kvinnovåldet
  • Anonym (jaa)
    Äldre 5 Jul 08:59
    EllisBell skrev 2013-07-05 06:57:17 följande:
    Anonym (kunnig): Nej. Vem som helst kan INTE få sina barn omhändertagna. Soc sitter inte på Eniro och väljer ut familjer på måfå.
    Du kan råka ut för en granne som får en tagg i ögat till dig oavsett anledning och då beslutar sig för att socanmäla dig och dina barn.

    På mötet med soc stöter du på en nitisk socsekreterare som hittar massor av fel i din familj  - och ja, sen kan cirkusen vara igång om du har otur!

    Att hitta fel i en familj är inte svårt för soc! 

    Ett exempel som mitt soc sa i en utredning för många år sedan: (finns många bättre exempel, men kom inte på något annat just nu)

    Förskolan hade berättat att mitt barn är väldigt omtänksam och gärna hjälper de mindre barnen på med vantar och mössa när de ska gå ut. 

    Soc skriver i sin utredning: Det är tydligt att NN har fått tagit på sig för stort ansvar i sin hemmiljö som inte är ålders adekvat.

    Kommer inte ihåg ordvalet exakt, men något i den stilen.

    Sen lägger du till 20 liknande fel/om tolkningar och då kan dom lätt TA ditt barn sedan! 
  • EllisB­ell
    Äldre 5 Jul 10:47

    Anonym (jaa): Jag gissar att du inte har en aaaaning om varför ditt barn omhändertogs? Och att alla från grannen till förskola mfl hittar på? Fick du ingen möjlighet att ge din version?

  • Anonym (jaa)
    Äldre 5 Jul 11:10
    EllisBell skrev 2013-07-05 10:47:27 följande:
    Anonym (jaa): Jag gissar att du inte har en aaaaning om varför ditt barn omhändertogs? Och att alla från grannen till förskola mfl hittar på? Fick du ingen möjlighet att ge din version?



    Vad pratar du om? Mitt barn omhandertogs inte, jag skriver att det KAN ga till sa! (sorry, inte svensk dator)
  • EllisB­ell
    Äldre 5 Jul 11:22

    Anonym (jaa): då är du ett exempel på att det INTE går till så. Finns det inga belägg för anmälan tas inte barnet. Ofta inte ens om det FINNS brister. Omhändertagande är sista utvägen och ingen socsekr har några personliga vinster av att ett barn blir Lvuat

Svar på tråden Vet någon vet hur man får hem sitt LVU placerade barn?