• Anonym (Kaffedraken)

    Den sista enhörningen / The last Unicorn SVENSK

    Hej....
    Söker med ljus och lykta efter filmen "Den sista enhörningen" med svensk tal.
    Om någon har den inspelad på vhs el dyligt vore jag evigt tacksam om en kopia gick att ordna.
    Den går ju tyvärr inte att köpa med svensk tal. Bilden är inte så noga hur den är, tänkte synka ljudet med BluRay utgåvan som finns. Vore kanon att få till denna nostalgi film i bra kvalitet.
     

  • Svar på tråden Den sista enhörningen / The last Unicorn SVENSK
  • Anonym (Kaffedraken)

    Åh, favoritar! Älskade den filmen.. Tror vi hade den på VHS men frågan är vart den är och om den ens funkar längre

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag trodde jag var den enda som letade efter den!
    Vill så gärna visa min dotter den filmen eftersom det var min favorit film när jag var liten.;))

    Har inte heller kunnat hitta med svenskt tal.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har faktiskt stött på en hel del som letar efter denna film. Om jag lyckas få tag i svenska ljudet så delar jag gladeligen med mig av mitt arbete på DVD / BluRay /3D BluRay.
    Har tyvärr bara lyckas få tag i 36min på svenska än så länge.  

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du en "omvandlare"? Ska fråga mina föräldrar om jag kan ta en kik hemma hos dom, men har ingen VHS eller sån som kan göra om till dvd..

  • Anonym (Kaffedraken)

    jomen visst finns väl de en dvd film med svenskt tal, är helt säker på att min brorsdotter har den hemma på dvd med svenskt tal..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Den finns att tanka hem (torrent) Hittade den för ett tag sen nämligen när jag nostalgipeppade och var iaf då inget problem att få hem.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Visst är det INGA problem att få tag i filmen. Varken på DVD eller torrent. Problemet är bara att få det svenska talet. Någon orginal dvd med svenskt språk skall inte finnas utgiven. Om någon mot all förmodan hittar det så var snäll att skicka över en länk eller info vart någonstans. Tror tyvärr att enda chansen är en vhs inspelning från TV sändningen. Bara källan finns så är det inga problem att få över ljudet.

  • Anonym (Kaffedraken)
    fru sjunfors skrev 2013-01-06 19:28:01 följande:
    Har du en "omvandlare"? Ska fråga mina föräldrar om jag kan ta en kik hemma hos dom, men har ingen VHS eller sån som kan göra om till dvd..

    Det vore jättesnällt om du vill ta en titt. Att få över filmen/ljudet till datorn är det minsta problemet.

    Tack för hjälpen Skrattande 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Madde01 skrev 2013-01-06 19:36:39 följande:
    jomen visst finns väl de en dvd film med svenskt tal, är helt säker på att min brorsdotter har den hemma på dvd med svenskt tal..

    Du få jättegärna kolla upp om det är svenskt tal men enligt alla källor jag har så finns tyvärr ingen svenskdubbad dvd utgiven.
Svar på tråden Den sista enhörningen / The last Unicorn SVENSK