• Anonym (förba­nnad)
    Äldre 8 Jan 16:23
    57807 visningar
    718 svar
    718
    57807

    samduschning

    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

  • Svar på tråden samduschning
  • Äldre 8 Jan 16:41
    #11

    duschdrapperi har nog skolorna råd med....Men dom vill väl ha som mål att alla ser ut som dom gör och de är bara att acceptera. Tyvärr funkar ju inte de bland barn..

  • Elin 885
    Äldre 8 Jan 16:44
    #12
    Anonym skrev 2013-01-08 16:25:28 följande:
    vad vill du ha då? ingen dusch efter gympan? egna duschar jo tjena kommunen slänger säkert ut 40 duschar så alla ska få privata rum....
    JA VARFÖR INTE???
    jag hatade att ducha efter gympan, speciellt i gymnasiet.
    vi hade en stor gympasal som delades av så att två klasser kunde ha gympa samtidigt, där skulle vi alltså tvingas att ducha med en helt annan klass, vilt främmande människor. jag fick nätt och jämt G.
  • Kevlar­själ
    Äldre 8 Jan 16:47
    #13

    Håller med. De borde åtminstone ha draperi till duscharna.
    Jag var aldrig med på gymnastiken som barn och tonåring pga detta. 

  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 16:48
    #14

    Ja alla ser ut som dem gör..även dem som inte har råd med märkeskläder..inför skoluniform!!! också en sån urbota dum sak att inte ha. snacka om utlämnad att stå i duschen och som kille kanske bli retad för sina privata delar eller som tjej som inte får köpa b-h för sina föräldrar..(ja, det finns sånna som inte låter barnen köpa b-h:s samtidigt som andra får det.

  • Elin 885
    Äldre 8 Jan 16:53
    #15
    Anonym (förbannad) skrev 2013-01-08 16:48:01 följande:
    Ja alla ser ut som dem gör..även dem som inte har råd med märkeskläder..inför skoluniform!!! också en sån urbota dum sak att inte ha. snacka om utlämnad att stå i duschen och som kille kanske bli retad för sina privata delar eller som tjej som inte får köpa b-h för sina föräldrar..(ja, det finns sånna som inte låter barnen köpa b-h:s samtidigt som andra får det.
    skoluniform har jag velat ha länge.
  • Anonym
    Äldre 8 Jan 16:57
    #16
    Anonym (förbannad) skrev 2013-01-08 16:48:01 följande:
    Ja alla ser ut som dem gör..även dem som inte har råd med märkeskläder..inför skoluniform!!! också en sån urbota dum sak att inte ha. snacka om utlämnad att stå i duschen och som kille kanske bli retad för sina privata delar eller som tjej som inte får köpa b-h för sina föräldrar..(ja, det finns sånna som inte låter barnen köpa b-h:s samtidigt som andra får det.
    Elin 885 skrev 2013-01-08 16:53:17 följande:
    skoluniform har jag velat ha länge.

    Jag bor i ett land med skoluniform och det är inte ett dugg bättre. Det enda som skiljer är att föräldrarna får lägga ut tusentals kronor varje termin på uniformerna. De fattiga ungarna kommer i slitna och för små/stora uniformer och sticker ut ändå. Ungarna hatar uniformen som sitter illa och är ful.

    Så nej, det är verkligen inget att sträva efter.

    Vad gäller duscharna så har jag inget minne av att det var något problem i min skola. Tror att de delade upp tjejer och killar så man duschade i grupp med sitt eget "kön". Ta upp det på ett föräldramöte ts.
  • Elin 885
    Äldre 8 Jan 17:00
    #17
    Anonym skrev 2013-01-08 16:57:51 följande:

    Jag bor i ett land med skoluniform och det är inte ett dugg bättre. Det enda som skiljer är att föräldrarna får lägga ut tusentals kronor varje termin på uniformerna. De fattiga ungarna kommer i slitna och för små/stora uniformer och sticker ut ändå. Ungarna hatar uniformen som sitter illa och är ful.

    Så nej, det är verkligen inget att sträva efter.

    Vad gäller duscharna så har jag inget minne av att det var något problem i min skola. Tror att de delade upp tjejer och killar så man duschade i grupp med sitt eget "kön". Ta upp det på ett föräldramöte ts.
    ja det är väl klart att tjejjer duchar med tjejjer och killar med killar....
  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 17:03
    #18

    skoluniformen skullle skolan stå för mot en egenkostnad som föräldrarna kunde stå för. om det är att motverka mobbning kan alla kommuner ta sig råd, ingen skulle ha sliten eller för liten uniform då skolorna såg till att alla såg propra ut.

  • Anonym
    Äldre 8 Jan 17:05
    #19
    Elin 885 skrev 2013-01-08 17:00:01 följande:
    ja det är väl klart att tjejjer duchar med tjejjer och killar med killar....
    Inte enligt ts. Där duschar ju alla tillsammans...
    Anonym (förbannad) skrev 2013-01-08 17:03:06 följande:
    skoluniformen skullle skolan stå för mot en egenkostnad som föräldrarna kunde stå för. om det är att motverka mobbning kan alla kommuner ta sig råd, ingen skulle ha sliten eller för liten uniform då skolorna såg till att alla såg propra ut.
    Jag tror inte att man kommer att ta sig råd till något sådant på bekostnad av utbildningen. Och det motverkar inte mobbing heller. Barn blir precis lika mobbade i skolor med uniform som de blir i Svenska skolor. Det sitter inte i kläderna.

  • Anonym
    Äldre 8 Jan 17:06
    #20
    Anonym (förbannad) skrev 2013-01-08 16:48:01 följande:
    Ja alla ser ut som dem gör..även dem som inte har råd med märkeskläder..inför skoluniform!!! också en sån urbota dum sak att inte ha. snacka om utlämnad att stå i duschen och som kille kanske bli retad för sina privata delar eller som tjej som inte får köpa b-h för sina föräldrar..(ja, det finns sånna som inte låter barnen köpa b-h:s samtidigt som andra får det.
    eller retad för att man inte KAN ha bh just för att brösten är för små (utöver det faktum att man har små bröst) och för att man inte använder string.
    Retad för att man har mens och det droppar lite i duschen. 
Svar på tråden samduschning