• Anonym (förba­nnad)
    Äldre 8 Jan 16:23
    58072 visningar
    718 svar
    718
    58072

    samduschning

    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

  • Svar på tråden samduschning
  • Anonym
    Äldre 8 Jan 17:07
    #21

    Ja, jag håller med dig ts! Jag hatade skolgympan med duschningen, lät bli att anstränga mig på gympan så behövdes ingen dusch..slutade duscha i högstadiet.

    Finns det verkligen inga privatskolor eller så som är moderna nog att ha låsbara duschbås?

    Man ska låsa in sig för att kissa, men däremot duscha offentligt, fattar inte...? Vet nämligen att det förr fanns skoltoaletter där wc-stolarna stod på rad, utan bås :D Tydligen fick de nån gång råd att skaffa toabås, och då borde ju utvecklingen gått till duschbås också. Numera är det ju normalt att det finns duschbås på campingar, men skolor ska tydligen inte funka likadant som övriga samhället.

  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 17:10
    #22

    fjanterier, måste man vara så jäkla övertydlig. klart jag inte menade att könen skulle blandas. men det har inte med frågan att göra om könen är olika..fast varför inte?? egentligen..om det nu e så fångt att vilja ha sin kropp ifred och slippa känna sig utstirrad. varför skulle det vara mer fel att blanda dem och inte ha separat mellan könen..det e ju bara barn som ska lära sig vara bekväma i nakna situationer..knäppskallar!

  • Anonym (Försk­oleped­agog)
    Äldre 8 Jan 17:14
    #23

    Hur gör alla som svarar i den här tråden när de går till simhallen eller till gymmet?

  • Anonym
    Äldre 8 Jan 17:15
    #24
    Anonym (förbannad) skrev 2013-01-08 17:10:14 följande:
    fjanterier, måste man vara så jäkla övertydlig. klart jag inte menade att könen skulle blandas. men det har inte med frågan att göra om könen är olika..fast varför inte?? egentligen..om det nu e så fångt att vilja ha sin kropp ifred och slippa känna sig utstirrad. varför skulle det vara mer fel att blanda dem och inte ha separat mellan könen..det e ju bara barn som ska lära sig vara bekväma i nakna situationer..knäppskallar!
    Undrar inför vilka situationer de ska öva sig att vara nakna med andra? För att kunna sitta näck i bastun och supa på konferansresan i framtiden, eller vad? :D
  • Anonym
    Äldre 8 Jan 17:17
    #25
    Anonym (Förskolepedagog) skrev 2013-01-08 17:14:35 följande:
    Hur gör alla som svarar i den här tråden när de går till simhallen eller till gymmet?
    Det är skolplikt, men inte plikt för vuxna att gå till simhallen eller gymmet. Jag går inte till simhallen och har hemmagym ;) Skulle jag gå och träna med andra skulle jag duscha hemma.
  • Anonym (hålle­rmed)
    Äldre 8 Jan 17:19
    #26

    Förskolepedagog:


     


    Innan jag går till simhallen duschar jag noga och tar på mig badkläder istället för underkläder. Över det har jag på mig rena kläder. Ingen parfym, deoderant eller hudkräm. I omklädningsrummet duschar jag av mig med badkläder på. Efter badet duschar jag med badkläder på och tar sedan av mig badkläderna dold av en handduk och tar på mig vanliga kläder.


     


    Gymmet bor jag så nära, så jag går hem och duschar, men de har duschdraperi i omklädningsrummet.

  • Äldre 8 Jan 17:20
    #27

    Som vuxen har jag inga problem med att duscha i allmänna utrymmen. är i dag bekväm med min kropp. Men som barn hatade jag det. Minsta lilla så komenterades det, fick könshår tidigt och detta skämdes jag för otroligt.

    Borde vara lag på att alla skolor ska tillhandahålla någon form av duschsystem där man kan vara privat.  

  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 17:25
    #28

    som vuxen väljer man själv, borde barnen också få gra. lägg gympan som ett extra val. som syslöjd eller träslöjd..eller kanske gumpa..

  • Anonym
    Äldre 8 Jan 18:16
    #29

    Håller med. Borde ju inte vara allt för knepigt att sätta upp tvättbara draperier i de skolor som har väggavskiljningar mellan duscharna i alla fall.

    För mig som blev mobbad i skolan så var det en ren plåga. Ibland skippade jag gympan, ibland väntade jag med att duscha till sist och när gympan var sista lektionen för dagen så duschade jag hemma.

    Ett badhus kan man ju i alla fall välja om man vill gå till eller ej, men gympan är ju obligatorisk för elever.

  • Äldre 8 Jan 18:20
    #30

    Tänk att det finns så många pryda människor Skrämmande utveckling

Svar på tråden samduschning