• Anonym (förba­nnad)
    Äldre 8 Jan 16:23
    57806 visningar
    718 svar
    718
    57806

    samduschning

    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

  • Svar på tråden samduschning
  • sär skrive­n
    Äldre 8 Jan 20:45
    CrazyChristina skrev 2013-01-08 20:41:46 följande:
    Jo jag var jävligt mobbad blivit kallad skabb och äckligt troll hela livet, hade 2 vänner i mellanstadiet, 4 i högstadiet och 1 på gymnasiet. Jag hade sjukt dåligt självförtroende varit självmordsbenägen man har då ALDRIG velat duscha själv hur dåligt jag än mått. För då hade jag inte haft några vänner kan jag garantera.

    De som inte dödar det härdar.
    Det här var intressant... Vänskapsband so bildades i duschen?
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (Aldri­g reflek­ter)
    Äldre 8 Jan 20:46

    Jag har faktiskt aldrig reflekterat över detta men nu när du skriver det så är det faktist kränkande. Jag kan tänka mig att det finns många barn som mår dåligt över detta, framförallt barn som är utsatt av mobbare. Varför är det såhär överhuvudtaget? Självklart borde bås/ draperi finnas!

  • Äldre 8 Jan 20:47
    CrazyChristina skrev 2013-01-08 20:43:27 följande:
    Barn i dag mår dåligt som det är för att dom inte tror dom är perfekta ska vi göra de ännu värre genom att inte dom ska få se hur olika alla verkligen är??
    Du ...helt ärligt. När jag var i förpuberteten var jag inte besvärad av att inte vara "perfekt". Jag hade nog ingen föreställning om den "perfekta kroppen". Jag tyckte att det kändes ovant och konstigt att plötsligt ha en tussjävel mellan benen och ett par olika stora knoppar på bröstkorgen och jag ville vänja mig vid dem ifred. Det är så satans naturligt att jag inte ens kan förklara det för dig. Och det handlar inte om kroppsideal eller annan dynga. Då kan vi väl för fan börja gå nakna överallt allihop när vädret tillåter. Varför har du kläder på dig? 
  • Anonym (förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 20:47

    det handlar om att man själv ska välja..inte TVINGAS.

  • Äldre 8 Jan 20:47
    Mariohn skrev 2013-01-08 20:47:01 följande:
    Du ...helt ärligt. När jag var i förpuberteten var jag inte besvärad av att inte vara "perfekt". Jag hade nog ingen föreställning om den "perfekta kroppen". Jag tyckte att det kändes ovant och konstigt att plötsligt ha en tussjävel mellan benen och ett par olika stora knoppar på bröstkorgen och jag ville vänja mig vid dem ifred. Det är så satans naturligt att jag inte ens kan förklara det för dig. Och det handlar inte om kroppsideal eller annan dynga. Då kan vi väl för fan börja gå nakna överallt allihop när vädret tillåter. Varför har du kläder på dig? 
  • Äldre 8 Jan 20:47

    Skulle aldrig få för mig att gå till ett ställe där jag behöver visa mig naken tillsammans med andra. Skulle jag mot förmodan behöva åka till ett badhus så kollar jag upp om det finns separata duschar annars får det vara. Jag har inga problem med att vara naken bland folk som jag själv väljer, men vägrar att buntas i hop med främlingar. Jag hoppas på att kunna ge mitt barn samma val.


    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Anonym (L)
    Äldre 8 Jan 20:47
    Elin 885 skrev 2013-01-08 20:25:30 följande:
    eftersom det var över 50 st (vi hade 30 tjejjer i vår klass och andra klassen var det säkeet 25 tjejjer) så nä.
    Nej Elin, vi var inte 30 tjejer i klassen, du överdriver.
  • Äldre 8 Jan 20:48
    La Lola skrev 2013-01-08 20:44:06 följande:
    Tror du att alla är lika duktiga som dig att bita ihop o gå vidare?
    Ne tror jag inte men hon som blev utfryst lärde sig att duscha med oss sista terminen och fick en massa vänner efter att vi fick veta att hon inte var konstig.

    Tvång kan ibland vara det enda som hjälper en att komma över saker man är rädd för, för att stärka självförtroendet och för att man ska vara en glad och normal människa.

    ONORMALT ATT SKÄMMAS FÖR NÅGOT NATURLIGT

    PUNKT!!
    ♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
  • La Lola
    Äldre 8 Jan 20:48
    Mariohn skrev 2013-01-08 20:47:01 följande:
    Du ...helt ärligt. När jag var i förpuberteten var jag inte besvärad av att inte vara "perfekt". Jag hade nog ingen föreställning om den "perfekta kroppen". Jag tyckte att det kändes ovant och konstigt att plötsligt ha en tussjävel mellan benen och ett par olika stora knoppar på bröstkorgen och jag ville vänja mig vid dem ifred. Det är så satans naturligt att jag inte ens kan förklara det för dig. Och det handlar inte om kroppsideal eller annan dynga. Då kan vi väl för fan börja gå nakna överallt allihop när vädret tillåter. Varför har du kläder på dig? 
    Drömmer
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym
    Äldre 8 Jan 20:48

    Jag är lärare i en mellanstadieklass där barnen är 12-13 år. På skolan har de inte skilda dushar utan allt är helt öppet. Många av ungdomarna känner sig mycket obekväma med detta. Vid varje klassråd tas det upp att de vill ha dushdraperier, men inget händer. Enligt läroplanen så är dusha efter idrotten en viktig grej som inte får missas, men jag tycker faktiskt synd om eleverna. Minns själv när jag var i den åldern och kände mig inte bekväm att vara naken inför andra, jag avskydde dushen efter gympan!

Svar på tråden samduschning