• Virre9­9
    Äldre 11 Jan 00:10
    74279 visningar
    10 svar
    10
    74279

    Kontinentalsäng inköp? Erfarenheter? Mio, Sleepo mm

    Läget är såhär: Jag är 60år sover mestadels ensam (när särbon inte är på besök) väger 90kg och vill ha en ganska hård säng.

    Jag har bara kollat på kontinentalsängar och då gärna grå/svarta som många är. Prisbild 5000-10000kr 
    Sunt förnuft säger att man får vad man betalar för men enligt mina erfarenheter är det bara halva sanningen och ibland springar man på sängar som är mer prisvärda och bättre än andra för ibland bättre pris. Har ni några erfaranheter av några nyare sängar eller sängleverantörer i denna prisklass?

    200x180cm Har tittat på:

    Mio modell: Nice 4990kr (förr 6490kr) : http://www.mio.se/produkt/Nice-Kontinentalsang1/M1504644/

    Klubbkompis outlett modell: Grand XL 7495kr : http://www.klubbkompis.se/kontinentalsang-grandxl180 

    Trademax.se modell: Hilton Lyx 6495kr: http://www.trademax.se/inomhus/sovrum/sangar

    Erfarenheter? Ideer? Sätt andra erbjudanden? 



     
  • Svar på tråden Kontinentalsäng inköp? Erfarenheter? Mio, Sleepo mm
  • Äldre 11 Jan 08:26
    #1

    Vi ska köpa en kontenental säng på Ikea. Vi har provat massor av sängar men den på Ikea var skönast. Kolla upp och prova ut där kanske du hittar någon du gillar! :)

  • MaryCa­roline
    Äldre 11 Jan 10:14
    #2

    Den där på bilden från Trademax beställde jag i tisdags, får den på måndag :) Väldigt snabb leverans alltså och inte 10-15 dagar som det står i informationen :) Beställde dock utan gavel... Om du kan vänta till måndag-tisdag kan du få ett utlåtande, både om sängen och leveransen utav den :)


  • MaryCa­roline
    Äldre 11 Jan 10:15
    #3
    MaryCaroline skrev 2013-01-11 10:14:08 följande:
    Den där på bilden från Trademax beställde jag i tisdags, får den på måndag :) Väldigt snabb leverans alltså och inte 10-15 dagar som det står i informationen :) Beställde dock utan gavel... Om du kan vänta till måndag-tisdag kan du få ett utlåtande, både om sängen och leveransen utav den :)
    * Kan tillägga att jag för ca ett år sedan köpte en U-soffa från samma ställe. Är supernöjd både med den och med leveransen. DHL levererar och bär ända in i lägenheten :) 
  • MaryCa­roline
    Äldre 16 Jan 11:30
    #4

    Nu har vi fått sängen från Trademax och sovit i den i två nätter. Älskar den! :) Men man får bära in i hemmet själv (allt kommer i ett enda stort paket på 120 kg och man får packa upp innan man bär in då paketet är för stort) och så får man bygga ihop socklarna på 18 delar. Men det är det värt sen när allt är på plats :)


  • Äldre 2 Jul 14:58
    #5

    Jag har en fråga till dig, MaryCaroline. När du fick sängen, fick du då en bra beskrivning av Trademax på hur man skulle sätta fast benen i bottnen? Jag har försökt, men lyckas inte hitta ett bra sätt. Visst att jag är fruktansvärt oteknisk, men hur gjorde du? Beskrivningen lämnar mycket att önska.

  • Äldre 2 Jul 23:05
    #6

    Vi köpte vår säng på EM. Provade olika sängar länge innan vi bestämde oss. Cumulus tror jag den heter. Tänk på att köpa en bra/tjock bäddmadrass som andas bra. Det gör stor skillnad.

  • brainp­ick
    Äldre 3 Jul 10:56
    #7

    Kolla gärna upp IKEA:s säng "Skaun" Den är grym och extremt prisvärd i jämförelse med sängen på bilden. För övrigt var sängen på bilden något bland det fulaste jag sett i sängväg. Det är bättre när sängarna står på ben, så blir det mer lättstädat.

  • Äldre 4 May 11:56
    #8

    Har köpt Roma Kontinenatalsäng från Mio. Väldigt hård! Skulle vara medel men är stenhård - måste köpa ytterligare bäddmadrass för att kunna använda den. Kändes bra i affären men efter en natt.....Gråter

  • Äldre 4 May 13:56
    #9

    Vi köpte en "mellandyr" på MIO, det var den hårdaste de hade då och det kändes bra i butik. Men efter två-tre månader var den helt förstörd med stora gropar. Så den skänkte vi bort nyligen och istället införskaffades ett par vanliga resårbottnar från Hilding Anders. Nu sover vi båda gott igen!

  • Äldre 10 Jun 10:17
    #10

    gladskit synd att du gick på det drastiska beslutet direkt, eftersom att alla sängar på Mio har minst 10års garanti och med det du skrev inte så svårt att slå i från sig, med andra ord pengarna tillbaka.

Svar på tråden Kontinentalsäng inköp? Erfarenheter? Mio, Sleepo mm