• Anonym (Trodd­e)
    Äldre 15 Jan 21:01
    3799 visningar
    46 svar
    46
    3799

    Vad trodde du när du var liten...

    Har precis köpt en ny bil och nu sitter hastighetsmätaren där den ska, framför ratten. Inte i mitten av hela panelen. När jag ser att mätaren kan visa hastighet upp till 220km/h kommer jag ihåg när jag var liten. Då kunde jag och kompisarna ibland gå runt bland bilarna på parkeringen och kolla på mätarna. Vi trodde då att mätaren visade den verkliga toppfarten bilen kunde prestera. Wow kolla, den här kan köra 180. Men kolla den här, den kan köra så fort som 250km/h.

    Vad trodde du när du var liten... berätta

    Den här tråden handlar om vad du minns från förr...
    www.familjeliv.se/Forum-26-431/m65513049-1.html
         

  • Svar på tråden Vad trodde du när du var liten...
  • Queeni­e70
    Äldre 15 Jan 21:08
    #1
    +1

    Öhh... Det trodde jag fram till att jag läste denna tråd.

  • Anonym (Trodd­e) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 21:16
    #2
    Queenie70 skrev 2013-01-15 21:08:35 följande:
    Öhh... Det trodde jag fram till att jag läste denna tråd.

    Haha... visst är det härligt med kunskap. Att man lär sig hela tiden Glad

    (Nu hoppas jag att jag inte har fel ang mätare) Foten i munnen 
  • Äldre 15 Jan 21:25
    #3

    Att fröken ur var en riktig människa som satt dag ut och dag in och berättade för folk som ringde hur mycket klockan var. Visste att jag ALDRIG skulle vilja jobba som fröken ur.

  • Äldre 15 Jan 21:30
    #4

    Trodde att man födde barn genom naveln.. och vart förskräckt när jag fick veta att det va genom musen.

  • Anonym
    Äldre 15 Jan 21:33
    #5
    Anonym (Trodde) skrev 2013-01-15 21:16:16 följande:
    Haha... visst är det härligt med kunskap. Att man lär sig hela tiden (Nu hoppas jag att jag inte har fel ang mätare)  

    Du menar att bilen inte kan köra i farten mätaren visar?
  • Äldre 15 Jan 21:33
    #6

    Trodde att alla tjocka människor var fulla med smör. 

    Fattade inte att man åt av det. Ville aldrig ha smör på mackan. 

  • Äldre 15 Jan 21:36
    #7

    Angående bilar så trodde jag att man skulle "vingla" med ratten lite grann hela tiden då man körde bil.
    Hade ingen aning om att det fanns många bilar med glapp i styrningen och att det faktiskt var fel.

  • Anonym (Trodd­e) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 21:39
    #8
    Anonym skrev 2013-01-15 21:33:16 följande:

    Du menar att bilen inte kan köra i farten mätaren visar?

    Jag menar att om mätaren, som i min bil visar hastigheten från 0 till 220 km/h, inte nödvändigtvis kan köra så fort som max. Det är väl så att det är en mätare som ska passa många bilmodeller och alla bilar har väl olika maxhastighet. Jag tror inte att min kan köra fortare än 160. Trots att skalan går upp till 200
  • Anonym (Trodd­e) Trådstartaren
    Äldre 15 Jan 21:43
    #9
    Anonym (Trodde) skrev 2013-01-15 21:39:37 följande:

    Jag menar att om mätaren, som i min bil visar hastigheten från 0 till 220 km/h, inte nödvändigtvis kan köra så fort som max. Det är väl så att det är en mätare som ska passa många bilmodeller och alla bilar har väl olika maxhastighet. Jag tror inte att min kan köra fortare än 160. Trots att skalan går upp till 200

    Kollade nu, den har topphastigheten 175 km/h. Oj...
  • FOA
    Äldre 15 Jan 21:44
    #10

    Att vuxna bara hade haft sex så många gånger som de hade barn - 4 barn betydde alltså att de haft 4 samlag.

Svar på tråden Vad trodde du när du var liten...