• Äldre 28 Jan 12:17
    13031 visningar
    232 svar
    232
    13031

    Jämställdhet är en utopi

    Observera att detta inte är en s.k. "trolltråd" utan jag är fullständigt seriös och jag är övertygad att många (män) håller med mig.

    Det kommer aldrig bli jämställt i världen, eller ens i Sverige, hur gärna man än vill.

    Tänk dig en fredagskväll på krogen, eller en vardagskväll på något internet forum för tillfälliga sexuella förbindelser. En kvinna i en sådan miljö kommer garanterat få sex om hon så vill utan att behöva anstränga sig allt för mycket. En man däremot har det ofantligt mycket svårare (om man inte ser väldigt väldigt bra ut eller är känd vill säga).

    Kvinnor klagar på att lönen, men jag skulle LÄTT gå ner i lön (och även avsäga mig andra fördelar som kvinnor anser att män har) för möjligheten att garanterat få sex när jag vill.

    Det är lätt att se sådant man saknar. Det är betydligt svårare att se sådant man inte saknar förrän man blir av med det.

  • Svar på tråden Jämställdhet är en utopi
  • Äldre 28 Jan 12:22
    #1

    Jaha? Och med det vill du säga vad då, mer exakt? Min gissning är att du är ute efter att alla försök att undvika diskriminering därmed är fruktlösa.

  • Äldre 28 Jan 12:31
    #2
    Pallas skrev 2013-01-28 12:22:27 följande:
    Jaha? Och med det vill du säga vad då, mer exakt? Min gissning är att du är ute efter att alla försök att undvika diskriminering därmed är fruktlösa.
    Vad jag vill ha sagt är att jämställdhet är en utopi och orsaken till det är att kvinnor och män skiljer sig åt i mer än just könet. Vi tänker helt enkelt annorlunda och däri ligger svaret på varför det ser ut som det gör vad gäller jämställdheten i Sverige och i världen.

    Liksom de flesta andra hade jag dock sett att det inte var så.
  • Äldre 28 Jan 12:34
    #3
    Martin1 skrev 2013-01-28 12:31:37 följande:
    Vad jag vill ha sagt är att jämställdhet är en utopi och orsaken till det är att kvinnor och män skiljer sig åt i mer än just könet. Vi tänker helt enkelt annorlunda och däri ligger svaret på varför det ser ut som det gör vad gäller jämställdheten i Sverige och i världen.

    Liksom de flesta andra hade jag dock sett att det inte var så.
    Tror du att det går att förändra attityder på ett samhälleligt plan?
  • Äldre 28 Jan 12:34
    #4

    Grabben har en poäng. På sexuala planet har kvinnan den absoluta och totala makten, nåt som glatt ignoreras i alla "jämnställdhetsdebatter" eller viftas bort.

  • bradfi­eld
    Äldre 28 Jan 12:36
    #5

    Om det du säger stämmer, att vi är annorlunda, så ser jag ändå inte det som en orsak till inte inte sträva efter ett så jämställt samhälle som möjligt. Vi har ju blivit mer jämställda genom att arbeta för det, så det går ju.

  • Äldre 28 Jan 12:37
    #6
    Crazy Swedish Guy skrev 2013-01-28 12:34:56 följande:
    Grabben har en poäng. På sexuala planet har kvinnan den absoluta och totala makten, nåt som glatt ignoreras i alla "jämnställdhetsdebatter" eller viftas bort.
    Ja, det märks ju särskilt i antalet våldtäktsoffer och på sättet vi betraktar män med många sexuella relationer respektive kvinnor med många sexuella relationer.
    All you'll ever be is a faded memory of a bully
  • Äldre 28 Jan 12:37
    #7

    att knulla är ingen rättighet..

  • bradfi­eld
    Äldre 28 Jan 12:38
    #8
    Crazy Swedish Guy skrev 2013-01-28 12:34:56 följande:
    Grabben har en poäng. På sexuala planet har kvinnan den absoluta och totala makten, nåt som glatt ignoreras i alla "jämnställdhetsdebatter" eller viftas bort.

    Är det något vi ska jobba med menar du? Och hur skulle det gå till?
  • power
    Äldre 28 Jan 12:39
    #9

    Klart kvinnor ska vara nöjda med att vara förtryckta!!
    Vi har ju horder av kåta gubbar efter oss. Det väger upp det mesta.

  • bradfi­eld
    Äldre 28 Jan 12:42
    #10
    power skrev 2013-01-28 12:39:19 följande:
    Klart kvinnor ska vara nöjda med att vara förtryckta!! Vi har ju horder av kåta gubbar efter oss. Det väger upp det mesta.

    Haha eller hur! Jag gick på gatorna i Sydamerika och njööööt av alla som skrek efter mig. Jag hade ju makten att ligga med vem jag ville (utom när de gav sig på mig när jag sov osv, då var det inte mycket jag kunde göra). Stackars förtrycka män som inte fick komma till när jag var vaken, jag borde jobba med jämställdheten och vem som har rätt till min kropp.
Svar på tråden Jämställdhet är en utopi