• Äldre 7 Feb 18:44
    3802 visningar
    17 svar
    17
    3802

    Har du blivit kontaktad av rekryterare gällande jobb du ej sökt?

    Häromdagen blev jag uppringd via jobbets växel av en rekryterare som ville jag skulle söka en chefstjänst på ett icke namngivet företag. Då jag inte innehaft nuvarande tjänst mer ett halvår tackade jag vänligt nej.


    Detta har hänt mig ett par gånger tidigare men nu var det ganska länge sedan så jag hade nästan glömt bort hur kul det är när det händer.


     


    Vill bara se hur vanligt det är.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du blivit kontaktad av rekryterare gällande jobb du ej sökt?
  • Äldre 7 Feb 19:13
    #1

    Japp

  • rosypo­sy
    Äldre 7 Feb 19:15
    #2

    Ja, några gånger har det hänt. Det var så jag fick mitt nuvarande jobb.

  • Äldre 7 Feb 19:15
    #3

    Ja, blev erbjuden ett jobb som matchade min utbildning men trivdes inte alls så nu är jag tillbaka på mitt "lågstatus"-jobb.

  • Äldre 7 Feb 19:19
    #4

    Man blir avundsjuk när vissa bara får jobb sådär och här kämpar man. Drömmer

  • Äldre 7 Feb 19:33
    #5

    Japp har hänt mig med.

  • Äldre 7 Feb 19:57
    #6

    Har hänt en gång. Var ett säljjobb, jag tackade nej. 


    En dag i sänder.
  • CMM
    Äldre 7 Feb 20:11
    #7

    Har hänt ett par ggr. Har alltid tackat nej.

  • Äldre 7 Feb 20:28
    #8

    Uppringd av rekryteringsföretag blir jag ofta, de hugger ju på allt Jag har träffat några också men det har aldrig varit något intressant. De jagar mest konsulter men det vill jag inte bli.

  • Äldre 7 Feb 20:37
    #9

    och jag som söker jobb över 6 mån vad som helst och inte varit på någon intervju hellre!!Rynkar på näsan

  • Äldre 7 Feb 22:41
    #10

    Nej jag har inte blivit kontaktat av rekryterare.

    Jag har däremot varit med om människor som tyckt jag gjort ett bra jobb när jag väl arbetet, och då har de sagt att om du känner för att byta jobb så har jag en tjänst till dig, hör av dig för mer information typ.

  • Äldre 8 Feb 00:32
    #11

    Japp, det händer. Tre gånger förra året.


    Naturligt: En ålart på Barriärrevet finner det helt naturligt att bo i rumpan på en sjögurka. Är det nåt du tänker ta upp också?
  • Äldre 8 Feb 11:19
    #12

    Ja det händer

  • Fideli­s ad urnam
    Äldre 8 Feb 11:28
    #13

    Det har hänt en gång och jag tog jobbet

  • Äldre 8 Feb 12:22
    #14

    Ja, det händer då och då. Jag gissar att om jag uppdaterade min information på t ex linkedin skulle det ringa ännu mer, det jag jobbar med just nu börjar bli allmänt efterfrågat

    *note to self: uppdatera på linkedin* 

  • Äldre 8 Feb 12:25
    #15
    Butterscotch skrev 2013-02-08 12:22:44 följande:
    Ja, det händer då och då. Jag gissar att om jag uppdaterade min information på t ex linkedin skulle det ringa ännu mer, det jag jobbar med just nu börjar bli allmänt efterfrågat

    *note to self: uppdatera på linkedin* 
    LinkedIn är riktigt bra på det sättet. Har blivit uppringd just pga min profil där.
  • Äldre 26 Mar 22:56
    #16

    yay, ny inbjudan till smörjobb idag. känns som det kommer bli lätt att komma vidare när jag tröttnar på min nuvarande tjänst

  • Äldre 30 Mar 16:43
    #17

    Ja. I snitt  en gång i halvåret de senaste ... 6-7(?) ... åren ungefär.

    Jag vet inte så exakt. Men jag har tackat nej varje gång  så jag antar att jag snart är "svartlistad" hos varje head-hunter så de slutar väl ringa förr eller senare.

    Men det är klart att det är en "ego-boost" när det händer.

    Någonstans, någon gång, har man alltså förmodligen gjort något rätt. Alltid något!

Svar på tråden Har du blivit kontaktad av rekryterare gällande jobb du ej sökt?