• Äldre 11 Feb 15:05
    40435 visningar
    474 svar
    474
    40435

    Clearblue - fråga Jessica!

    Hej alla förhoppningsvis blivande mammor! :)

    Mitt namn är Jessica och jag jobbar för Clearblue.

    Jag är här för att hjälpa er med Clearblue-produkterna och svara på frågor kring ägglossning och graviditet. Vi har ett gemensamt mål och tillsammans ska vi lyckas!

    Ni får gärna presentera er!

    Ha en fin dag så hörs vi! :)

    Kramisar,
    Jessica

  • Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!
  • Äldre 11 Feb 15:18
    #1

    Hej och välkommen Jessica! Solig

  • Äldre 11 Feb 15:37
    #2

    Hej,
    vad härligt med en expert här i forumet, jag vill börja med att tacka för att jag blev utvald.
    Jag har tidigare "bara" använt era graviditet och ägglossninstester, men ej digitala så det känns kul. Monitorn är också en helt ny värld, ska bli så spännande att prova.
    Jag är från Stockholm, 33 år och vi har försökt sedan i höstas. Det visade sig svårare än väntat, jag trodde nog att det bara skulle lösa sig. Nu har jag insett vädet i att planera och ägglossningstester. Glad
    Min fundering är, med det digitala graviditetstestet, hur tidigt kan man testa då? Jag har BIM på fredag.
    Kram C

  • Äldre 11 Feb 15:49
    #3

    Hej Jessica!

    Jag vill också tacka för att jag är en av de 30 utvalda, så himla roligt! Glad

    Jag är 30 år. Jag och min sambo har försökt att bli gravid sen jag slutade med mina p-piller oktober 2011
    Det visade sig att jag fick många ägg av behandlingen men har nu gjort ett uppehåll för att se om jag kan bli gravid ändå.
    Tydligen så sitter hormonerna i några månader efter man har slutat behandlingen.
    Spermaprovet som min sambo lämnade såg perfekt ut.
    Allt ser bra ut men jag blir ändå inte gravid.
    Jag har testat ägglossningstest från er och en billig variant.
    Clearblues ägglossningstest är dom jag föredrar eftersom dom är betydligt mycket lättare att tyda än dom billigare testerna.
    Blev så otroligt glad när jag fick paket idag och så mycket vi fick, tack igen! Skrattande

    Kram kram!

  • VEA
    Äldre 11 Feb 16:19
    #4

    Bra med en expert som kan följa oss hela vägen. Ett stort tack till Familjeliv och Clearblue för denna möjlighet.

  • VEA
    Äldre 11 Feb 16:23
    #5

    Så förvånad jag var när jag fick hem en avi adresserad från familjeliv, förstod att jag högst troligt blivit utvald men kunde ju inte vara säker. Hämtade ut ett jätte stort paket och mycket riktigt så är jag en av dessa 30, så glad och chockad. Har en otroligt tuff period så jag blev väldigt glad över detta. Tack Familjeliv och Clearblue som ger oss denna otroligt fina möjlighet till nytt liv, det finaste som finns. Är så glad att jag får vara en av dessa 30. En kort presentation av mig själv. Är 32 år och bor i centrala Malmö, har två pojkarna i åldrarna 1 och 5 år (2007 och 2011). Den första graviditeten kom på "beställning", nummer två en oerhört lång tid (hormonbehandling etc), den tredje resulterade i ett änglabarn (egentlig BF i maj i år). Detta resulterade i stor sorg och det har smärtat oss otroligt då vi så gärna vill. Nu så är det vår tur och nu har vi även maximal hjälp i och med denna otroliga chans. Ska bli otroligt härligt att få skicka denna möjligheten vidare sedan. Är gift med en underbar man och har varit det i snart sju år. Här ska vi stötta varandra hela vägen, tjejer!

  • egrand­in
    Äldre 11 Feb 16:35
    #6

    Snart 19 år från södra Stockholm :) Jag undrar lite hur monitorn fungerar? Har inte riktigt satt mig in i det än, så det kanske är hur lätt som helst, hehe. :)

  • VEA
    Äldre 11 Feb 16:39
    #7

    Jag har läst som en tok och nu ställt in den. Eller ska ställa in den imorgon så jag får bättre testtider.

  • Äldre 11 Feb 19:52
    #8
    bananer80 skrev 2013-02-11 15:37:40 följande:
    Hej,
    vad härligt med en expert här i forumet, jag vill börja med att tacka för att jag blev utvald.
    Jag har tidigare "bara" använt era graviditet och ägglossninstester, men ej digitala så det känns kul. Monitorn är också en helt ny värld, ska bli så spännande att prova.
    Jag är från Stockholm, 33 år och vi har försökt sedan i höstas. Det visade sig svårare än väntat, jag trodde nog att det bara skulle lösa sig. Nu har jag insett vädet i att planera och ägglossningstester. Glad
    Min fundering är, med det digitala graviditetstestet, hur tidigt kan man testa då? Jag har BIM på fredag.
    Kram C
    Hej C!

    Jag hoppas du kommer att trivas med produkterna, min personliga favorit är de digitala ägglossningstesten - älskar att se smiley-gubben, gör mig alltid glad!

    Om du har BIM fredag 15 februari, skulle du ha kunnat testa tidigast idag, men iom att du bör använda morgonens första urin kan du testa imorgon bitti istället. Om det visar negativt, vänta 3 dagar och testa igen!

    Lycka till, håller tummarna!  Glad

    Kram,
    Jessica
  • Äldre 11 Feb 20:01
    #9
    grodis skrev 2013-02-11 15:49:56 följande:
    Hej Jessica!

    Jag vill också tacka för att jag är en av de 30 utvalda, så himla roligt! Glad

    Jag är 30 år. Jag och min sambo har försökt att bli gravid sen jag slutade med mina p-piller oktober 2011
    Det visade sig att jag fick många ägg av behandlingen men har nu gjort ett uppehåll för att se om jag kan bli gravid ändå.
    Tydligen så sitter hormonerna i några månader efter man har slutat behandlingen.
    Spermaprovet som min sambo lämnade såg perfekt ut.
    Allt ser bra ut men jag blir ändå inte gravid.
    Jag har testat ägglossningstest från er och en billig variant.
    Clearblues ägglossningstest är dom jag föredrar eftersom dom är betydligt mycket lättare att tyda än dom billigare testerna.
    Blev så otroligt glad när jag fick paket idag och så mycket vi fick, tack igen! Skrattande

    Kram kram!
    Hej grodis,

    Trevligt att du är med i gruppen och jag hoppas att du kommer att trivas och ha nytta av med produkterna. Tillsammans ska vi nog komma underfund med dina hormoner, monitorn är ett superbra hjälpmedel där!

    Nu är jag lite osäker om du menar att hormonerna sitter i efter p-piller behandlingen eller om du har haft andra behandlingar, men om du slutade med p-piller 2011 borde nog hormonerna ha lugnat ner sig lite nu. Även om många kvinnor kan ha oregelbundna menstruationscyklar långt efteråt.

    Kram,
    Jessica
  • Äldre 11 Feb 20:01
    #10
    VEA skrev 2013-02-11 16:19:09 följande:
    Bra med en expert som kan följa oss hela vägen. Ett stort tack till Familjeliv och Clearblue för denna möjlighet.
    Hej VEA,

    Tack ska du ha och välkommen med! Glad

    Kram,
    Jessica
Svar på tråden Clearblue - fråga Jessica!