• Anonym
    Äldre 12 Feb 15:49
    25454 visningar
    156 svar
    156
    25454

    Killar hur ofta får ni komplimanger?

    Minns att jag läste nånstans att för en chocka en kille så ska du ge honom en komplimang. Stämmer det? Får ni inga komplimanger, alla fina killar där ute? Vill ni ha komplimanger? Glad 

  • Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?
  • Prodig­io
    Äldre 12 Feb 23:30
    #31

    Komplimanger motiverar och engagerar, om inte jag får det av den tjejen jag är med så f**k it! Jag älskar själv att ge komplimanger men tar man mig för givet så går tjejen bort så småningom... Det är inte rocket science precis... rädda och beräknande tjejer kan komma på vilka argument de vill för att inte ge komplimang till en kille, skiter i vilket... Jag ger komplimanger men om jag märker att det är bara envägsfil så...

  • P30
    Äldre 13 Feb 00:35
    #32

    Min sambo är väldigt mycket bättre på att ge mig komplimanger än tvärt om tycker jag. Har egentligen aldrig strött komplimanger omkring mig tidigare i livet, men har lärt mig av henne. Ger nog någon runtomkring mig komplimanger varje dag. Det måste ju inte vara flörtigt, det är ju kul att göra andra glada också.

    Har också märkt att jag får tillbaka mycket mer positivt så också än vad jag fick förut, något att tänka på för er surkukar som inte får några komplimanger! ;) 


    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym
    Äldre 13 Feb 07:53
    #33
    Anonym skrev 2013-02-12 21:39:47 följande:
    Kan inte minnas min fru har gett mig en komplimang, i så fall var det många år sedan. Brukar mer vara kommentarer att man har gjort fel saker, eller på  fel sätt.



    Låter sorgligt
  • Anonym
    Äldre 13 Feb 08:04
    #34

    I stort sett aldrig. När min fru är i veckan före mens är hon lättretlig och kan skälla och bli otrevlig mot mig, men hon ber så gott som aldrig om ursäkt efteråt. Uppskattande ord är hon oerhört snål med. Hon säger knappast någonsin att hon älskar mig.

  • sperma­donato­r
    Äldre 13 Feb 09:06
    #35
    Anonym skrev 2013-02-13 07:53:24 följande:
    Låter sorgligt
    Sorgligt vet jag inte om det som "Anonym" beskriver är, utan det är nog så de flesta förhållanden ser ut. Om man som man vill ha komplimanger eller höra något positivt så är det viktigt att ha gott om manliga vänner. Det är därifrån jag tror att de flesta män hämtar sin energi för att orka med krävande fruar och flickvänner.

    Sedan skulle jag inte vilja lägga fram det som att män lider, vi har förmodligen (förhoppningsvis) ett långt mycket lägre behov av komplimanger och bekräftelse än kvinnor har. De komplimanger och den bekräftelse en man behöver får han av sina kompisar eller av andra män i sin omgivning.
  • Anonym (Inte ofta)
    Sun 18 Oct 2020 16:04
    #36

    Inte speciellt ofta men det har hänt har mest fått blickar av tjejer. Javisst kan det vara en bra grej för att  chocka en kille

  • Anonym (Ytter­st ovanli­gt)
    Sun 18 Oct 2020 16:15
    #37

    Ytterst sällan. Minns inte när det senast hände.

    Hör inte till svensk kultur att kvinnor ska ge komplimanger.

  • Anonym (Inte ofta)
    Sun 18 Oct 2020 16:28
    #38
    Anonym (Ytterst ovanligt) skrev 2020-10-18 16:15:12 följande:

    Ytterst sällan. Minns inte när det senast hände.

    Hör inte till svensk kultur att kvinnor ska ge komplimanger.


    Trodde det var universellt  
  • Sun 18 Oct 2020 16:52
    #39

    Jag är musiker ... får massa komplimangerna varje gång jag spelar musik.... men det beror på vad man gör och vart man befinner sig... gymmet, badhuset, kryssning och massa andra platser men jag fick inga komplimanger i en restaurang :/

  • Anonym (Ytter­st ovanli­gt)
    Sun 18 Oct 2020 17:03
    #40
    Anonym (Inte ofta) skrev 2020-10-18 16:28:00 följande:

    Trodde det var universellt  


    Kanske det är. Finns ett stort problem med män och komplimanger och det är att män haren tendens att övertolka dem.
Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?