• Anonym
    Äldre 12 Feb 15:49
    25458 visningar
    156 svar
    156
    25458

    Killar hur ofta får ni komplimanger?

    Minns att jag läste nånstans att för en chocka en kille så ska du ge honom en komplimang. Stämmer det? Får ni inga komplimanger, alla fina killar där ute? Vill ni ha komplimanger? Glad 

  • Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?
  • Anonym (Ruter dam)
    Sun 18 Oct 2020 17:05
    #41
    +1

    Jag ger min man komplimanger när han klippt sig, är finklädd till fest, luktar extra gott, är extra skön i sängen osv. Säger alltid tack för varje orgasm.

    Hur ska man annars överleva ett liv ihop?

    Försöker också ge manliga kollegor komplimanger för nya tröjor eller snygga skor, ny frisyr eller gott bröd (vi har en "mästerbagare" som brukar bjuda på sina surdegsprojekt). Och så givetvis komplimanger för bra insatser på jobbet, eftersom jag är projektledare.

    Den som har det jobbigt kan man alltid lyssna på, och ge erkännandet att det är starkt att han står på benen. En del har ett jobbigt liv, ibland helt utan egen skuld. Men knegar på ändå och kommer till jobbet varje dag trots att de går på mediciner och knappt vill leva i perioder.

    Varför skulle inte män behöva komplimanger?

  • Anonym (Ruter dam)
    Sun 18 Oct 2020 17:21
    #42
    Anonym (Ytterst ovanligt) skrev 2020-10-18 17:03:02 följande:
    Kanske det är. Finns ett stort problem med män och komplimanger och det är att män haren tendens att övertolka dem.
    Om kvinnan är ung och singel så ja, då blir det mer tvetydigt för mannen. Man kanske tänker det man vill tänka?

    Är kvinnan äldre och gift känner jag inte att 28-åringen börjar tänka på en kärleksaffär för att jag säger att han skötte ett kundmöte bra eller har en snygg skjorta.

    Beter jag mig neutralt vänskapligt har jag aldrig haft missförstånd runt detta utom med ett par (välutbildade och artiga) män från andra länder, och det är kanske inte så konstigt. 

    Men det är stor skillnad på den kollegiala/vänskapliga komplimangen och hur jag ger den om jag dessutom finner mannen attraktiv. 
  • Sun 18 Oct 2020 17:53
    #43

    Jag får aldrig komplimanger, varken av min fru eller andra kvinnor. Hon är världens snällaste och finaste, men just den biten är hon usel på. Hon vet om det men det blir inte bättre. Däremot får hon ofta av mig.
    Kvinnor är notoriskt dåliga på att ge komplimanger till sina män, till väninnorna går det bättre. Verkar vara något medfött...

  • Sun 18 Oct 2020 17:55
    #44

    Jag älskar att få komplimanger, är en härlig känsla. Får komplimanger och det får mig att må bra.

  • Anonym (sunda­nce)
    Sun 18 Oct 2020 18:03
    #45

    Visst får man det.

    Men man måste skilja på komplimanger, uppmuntran och annat. T.ex när jag hör "har du klippt dig? Du är så snygg i håret", "Det där passar dig så bra", "Har du tränat? Du ser så fräsh ut" så är det ju komplimanger.

    Säger de "fan, så bra jobbat" "snyggt löst" osv är det ju bara uppmuntran. Men kommer de med "du som är så bra på det här.." "du som fortfarande är ung o stark" osv så är det ren härskarteknik för att få hjälp / göra deras jobb.. sen hjälper man ju de ändå men.. det är inga komplimanger.

  • Anonym (Ronny Ronnys­son)
    Sun 18 Oct 2020 18:14
    #46
    Anonym skrev 2013-02-12 21:06:38 följande:

    Ute efter något...? Det var oväntat. Vad skulle det vara till exempel?


    Kuken. Alla tjejer är bara ute efter ens kuk och det är den dom vill ha bara. Är så trött pårä!
  • Sun 18 Oct 2020 19:11
    #47

    Inte ofta men det är ju underbart att få.

  • theoth­erone
    Sun 18 Oct 2020 20:14
    #48

    Det har endast hänt en enda gång i hela mitt liv att en kvinna jag inte redan var involverad med på något vis sagt något positivt om mitt utseende. Det är nästan 20 år sedan nu.

  • Anonym (kaffe­draken­)
    Sun 18 Oct 2020 22:41
    #49

    Det är sällan som jag fått komplimanger för mitt utseende. Men många tjejer har sagt att jag är lätt att prata med, och rolig.

  • Anonym (Inlär­t)
    Mon 19 Oct 2020 10:19
    #50
    Tecum skrev 2020-10-18 17:53:20 följande:

    Jag får aldrig komplimanger, varken av min fru eller andra kvinnor. Hon är världens snällaste och finaste, men just den biten är hon usel på. Hon vet om det men det blir inte bättre. Däremot får hon ofta av mig.

    Kvinnor är notoriskt dåliga på att ge komplimanger till sina män, till väninnorna går det bättre. Verkar vara något medfött...


    Inte medfött, utan inlärt. Det är riskfritt att ge väninnorna komplimanger, de kommer inte att börja tafsa på oss för att de vet att vi tycker att de är attraktiva, Män och pojkar har lärt oss att vi måste hålla avståndet väldigt tydligt. Det är för energikrävande att behöva följa upp varannan komplimang med att behöva freda sin kropp.
Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?