• Anonym
    Äldre 12 Feb 15:49
    25642 visningar
    156 svar
    156
    25642

    Killar hur ofta får ni komplimanger?

    Minns att jag läste nånstans att för en chocka en kille så ska du ge honom en komplimang. Stämmer det? Får ni inga komplimanger, alla fina killar där ute? Vill ni ha komplimanger? Glad 

  • Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?
  • Mon 19 Oct 2020 14:11
    #51

    Aldrig. Inte ens av min fru. Hon är nog rädd att jag ska gå igång då och vilja ha sex och det vill inte hon 99/100 gånger så hon vill nog inte uppmana. Intalar mig detta i alla fall.

  • Mon 19 Oct 2020 17:16
    #52

    Aldrig en komplimang. Tur att man har gott självförtroende.

    Härom dagen stod jag bredvid henne framför en stor spegel. Jag kommenterade mig själv: Fan, vad du är snygg, ganska lik Sean Connery faktiskt.

    Det är väl som med sexet. Ibland får man helt enkelt göra det själv.

  • Anonym (LD)
    Mon 19 Oct 2020 17:30
    #53

    Såvitt jag har förstått det anser kvinnor att komplimanger är sexism, och då vore det väl fel av kvinnor att ge dem.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 19 Oct 2020 17:40
    #54

    När jag ger genuina komplimanger så verkar män ofta tolka det som att jag flörtar med dom, vilket tyvärr gör att man inte är så frikostig som man hade velat.

    Som kvinna får jag sällan komplimanger, verkar bara vara en viss typ av män som är generösa med det. Hade uppskattat lite mer positiv feedback i vardagen av arbetskamrater mm (alla komplimanger har inte med utseende att göra)

    Men folk är i allmänhet snåla...även när det inte kostar dom något.

  • Mon 19 Oct 2020 17:46
    #55

    Jag ger komplimanger till min man hela tiden, mer än han ger till mig även om han också ger mig mycket komplimanger. Peppar honom och påpekar hur duktig, begåvad, intelligent han är när jag får chans och anledning, jag säger ofta att han är vacker och sexig mm.

    Jag är lite sämre på att ge komplimanger till andra killar men jag kan absolut säga att han har snygg tröja, kommentera en ny frisyr eller visa uppskattning när någon gjort bra ifrån sig på jobbet. Komplimanger är gratis och får folk att må bra, men jag ger dem bara om jag menar det.

    Skillnaden är väl att jag gärna kan ge komplimanger till främmande tjejer på stan och säga t.ex att vilken snygg klänning var har du köpt den, men det gör jag aldrig till killar. Vill inte att det ska misstolkas. Har sagt till ett par någon gång att de är så fina tillsammans, det var roligt att se hur glada de blev och jag vet hur glada vi blivit själva när vi fått sådana par-komplimanger. Det stärker kärleken :)

  • Anonym (LD)
    Mon 19 Oct 2020 17:56
    #56
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-10-19 17:40:30 följande:

    När jag ger genuina komplimanger så verkar män ofta tolka det som att jag flörtar med dom, vilket tyvärr gör att man inte är så frikostig som man hade velat.

    Som kvinna får jag sällan komplimanger, verkar bara vara en viss typ av män som är generösa med det. Hade uppskattat lite mer positiv feedback i vardagen av arbetskamrater mm (alla komplimanger har inte med utseende att göra)

    Men folk är i allmänhet snåla...även när det inte kostar dom något.


    Självklart få komplimanger idag. Alla har ju matats med att det är fel. Ingen vill bli anklagad för sexuella trakasserier.
  • Mon 19 Oct 2020 18:05
    #57

    Kan tyvärr inte minnas när jag fick en komplimang från en kvinna senast.

  • Anonym (Ronny Ronnys­son)
    Mon 19 Oct 2020 20:37
    #58
    Anonym (LD) skrev 2020-10-19 17:30:18 följande:

    Såvitt jag har förstått det anser kvinnor att komplimanger är sexism, och då vore det väl fel av kvinnor att ge dem.


    Snögg tröja du har på dig du! Ligga?
  • Mon 19 Oct 2020 21:20
    #59
    Anonym (Inlärt) skrev 2020-10-19 10:19:40 följande:
    Inte medfött, utan inlärt. Det är riskfritt att ge väninnorna komplimanger, de kommer inte att börja tafsa på oss för att de vet att vi tycker att de är attraktiva, Män och pojkar har lärt oss att vi måste hålla avståndet väldigt tydligt. Det är för energikrävande att behöva följa upp varannan komplimang med att behöva freda sin kropp.
    Menar du på fullt allvar att din partner inte klarar av en komplimang utan att han börjar tafsa på dig?
  • Anonym (Pelle­)
    Mon 19 Oct 2020 21:47
    #60

    Från kvinnor, nästan aldrig.

Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?