• Anonym
    Äldre 12 Feb 15:49
    25465 visningar
    156 svar
    156
    25465

    Killar hur ofta får ni komplimanger?

    Minns att jag läste nånstans att för en chocka en kille så ska du ge honom en komplimang. Stämmer det? Får ni inga komplimanger, alla fina killar där ute? Vill ni ha komplimanger? Glad 

  • Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?
  • Mon 19 Oct 2020 23:40
    #61

    Dagligen, både av min respektive och av andra. Det är få kvinnor som jag haft någon form av relation med som jag inte fått komplimanger av.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Nej..­)
    Tue 20 Oct 2020 00:57
    #62

    Jag blir jätteglad. Jag tror jag var 45 år första gången jag fick en komplimang av en kvinna. Hon var bisexuell och inte så traditionellt kvinnlig, så det kanske var förklaringen. Jag hade visserligen fått komplimanger av kvinnor när jag var på semester i Thailand, men det kanske inte räknas. Men glad blev jag ändå och det satt i lång tid efteråt.

    I mina tidigare relationer fick jag aldrig komplimanger, bara kritik och skäll.

  • Tue 20 Oct 2020 14:24
    #63

    Jag får ofta komplimanger både från män och kvinnor som är arbetsrelaterade, men komplimanger avseende min person som inte är yrkesrelaterade har varit så få i mitt liv att jag vågar påstå att jag minns varje enskild komplimang. Komplimangerna går att räkna på handens fingrar och då har jag till och med några fingrar kvar ifall det skulle komma fler lovord.

    Jag undrar ibland om kvinnor aldrig ger män komplimanger eller om det är just mig de aldrig ger komplimanger.

  • Anonym (Flera gånger i veckan­:D)
    Tue 20 Oct 2020 17:35
    #64
    +1

    Jag får komplimanger flera gånger i veckan av en lesbisk tjej på gymmet. Hon har fattat något slags osexuellt tycke för mig (Jag vet att det är osexuellt eftersom jag gjort små försök) där allt jag gör på gymmet är imponerande och allt jag säger är roligt. Hur jag vet att hon är lesbisk är att det syns väldigt tydligt och hon har en flickvän.

    Hon verkar vilja bli precis som mig, träna som mig, se ut som mig. Har alltid velat vara en manlig förebild för någon och även ha en son, men hon är helt ok substitut. Man tar vad gud erbjuder helt enkelt. Det blev och blir nog aldrig en son jag kan sprida min visdom och manlighet till, men en ung lesbian funkar rätt ok det med.

  • Tue 20 Oct 2020 20:06
    #65

    Vill en man ha komplimanger är det bara att byta kön.

  • Tue 20 Oct 2020 20:13
    #66

    Fast det är inte helt ok att ge män komplimanger om man inte är intresserad av dem, då blir man kallad teaser och det är inte schysst att ge falska förhoppningar heller. Män har redan svårt att tolka kvinnors signaler så varför krångla till det ännu mer.

  • Anonym (Ruter dam)
    Tue 20 Oct 2020 20:21
    #67
    Madeleine83 skrev 2020-10-20 20:13:12 följande:

    Fast det är inte helt ok att ge män komplimanger om man inte är intresserad av dem, då blir man kallad teaser och det är inte schysst att ge falska förhoppningar heller. Män har redan svårt att tolka kvinnors signaler så varför krångla till det ännu mer.


    Beror nog mycket på om man är gift och äldre eller ung och singel.

    Men oavsett ålder så varför skulle jag inte göra någon glad med en komplimang om jag känner så? Har gett kvinnor komplimanger också, på stan, på bussen, på aktiviteter. För deras vackra hår, fräcka frisyr, eleganta kappa...

    Liksom jag ibland får komplimanger för kläder av vilt främmande kvinnor på stan eller rentav någon som vill köpa samma plagg och undrar var jag köpt det.
  • Tue 20 Oct 2020 20:29
    #68
    Anonym (Ruter dam) skrev 2020-10-20 20:21:34 följande:

    Beror nog mycket på om man är gift och äldre eller ung och singel.

    Men oavsett ålder så varför skulle jag inte göra någon glad med en komplimang om jag känner så? Har gett kvinnor komplimanger också, på stan, på bussen, på aktiviteter. För deras vackra hår, fräcka frisyr, eleganta kappa...

    Liksom jag ibland får komplimanger för kläder av vilt främmande kvinnor på stan eller rentav någon som vill köpa samma plagg och undrar var jag köpt det.


    Jo men precis. Till kvinnor ger jag ofta komplimanger och till äldre män ibland om det känns passande. Men till män i min egen ålder skulle jag inte gå fram och säga att någon är snygg eller har fina kläder även om jag skulle tycka det eftersom jag är gift så det känns opassande, Män ger mycket mer komplimanger oavsett om de är gifta eller ej tror jag.
  • Anonym (Inte ofta)
    Sun 27 Dec 2020 20:26
    #72

    Ja det är jag helt säker på att vi killar uppskattar komplimanger . Själv kan jag först bli chokad om jag får en komplimang men ja det är trevligt 

  • Anonym (Lady H)
    Sun 27 Dec 2020 21:02
    #73

    Vet inte.. Jag ger ofta komplimanger, till manliga vänner, kollegor och killar jag är tänd på.

    Jag ser ofta att folk är vackra, fina, har fina kläder, gör något fint som att var generösa, och då måste jag säga det till dem. Det blir många komplimanger.

Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?