• Anonym
    Äldre 12 Feb 15:49
    25456 visningar
    156 svar
    156
    25456

    Killar hur ofta får ni komplimanger?

    Minns att jag läste nånstans att för en chocka en kille så ska du ge honom en komplimang. Stämmer det? Får ni inga komplimanger, alla fina killar där ute? Vill ni ha komplimanger? Glad 

  • Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?
  • Mon 28 Dec 2020 15:04
    #84
    Smecker skrev 2020-12-28 15:03:14 följande:
    Nej det får män inte alls ständigt bara höra.

    Jag förstår inte varför man väljer en partner som inte bekräftar en och ger en komplimanger. Det är väl ändå ett val man gör?
    Fast det är inte bara partners, det är hela samhället i stort som har den attityden emot män.
  • Mon 28 Dec 2020 15:12
    #85
    -2
    Postman skrev 2020-12-28 15:04:47 följande:

    Fast det är inte bara partners, det är hela samhället i stort som har den attityden emot män.


    Känner jag inte alls igen. Det är klart, om man är van att komma undan med vad skit som helst som man, att flyga under radarn som misogyn, eller brukar tafsa på kvinnor eller skicka oönskade dick pics och sånt skitbeteende, ja då är nog dagens samhälle lite jobbigare än det var förr. Men nej, sköter du dig så är det absolut inga problem.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (M)
    Mon 28 Dec 2020 15:13
    #86
    Anders 386 skrev 2020-12-28 14:53:14 följande:

    Den där längtan kan jag också känna ibland...  men allt man gör inom hemmets väggar handlar mer om att göra det som förväntas för att slippa påpekanden om att man inte uppfyller det som förväntas.

    Men som tur är så har jag jobbet - kollegor visar ofta tacksamhet för det jag kan och gör där.

    Jag har generellt en bild av att många män sällan får komplimanger av den person som dom allra helst vill få en komplimang av.


    Är helt för att ge män (och kvinnor) komplimanger. Typ till min sambo: Vad snygg du är idag! Eller: vad bra att du kom ihåg att ladda kaffebryggaren igår.

    Men komplimang för att man sköter hem, hushåll och barn brukar man kanske sällan ge varandra, eller? Eller ger du din kvinna komplimanger för det som sker inom hemmets fyra väggar? Hur då isf?
  • Mon 28 Dec 2020 15:56
    #87
    Smecker skrev 2020-12-28 15:03:14 följande:
    Nej det får män inte alls ständigt bara höra.

    Jag förstår inte varför man väljer en partner som inte bekräftar en och ger en komplimanger. Det är väl ändå ett val man gör?
    Grov förenkling av vekligheten.

    För det första har man väl inte fritt val av partner? Man kan ju liksom inte bara välja vem som helst.

    För det andra är det ganska stor skillnad på den person man blev tillsammans med och samma person efter 40 års förhållande.
  • Mon 28 Dec 2020 16:02
    #88
    Anonym (M) skrev 2020-12-28 15:13:26 följande:
    Är helt för att ge män (och kvinnor) komplimanger. Typ till min sambo: Vad snygg du är idag! Eller: vad bra att du kom ihåg att ladda kaffebryggaren igår.

    Men komplimang för att man sköter hem, hushåll och barn brukar man kanske sällan ge varandra, eller? Eller ger du din kvinna komplimanger för det som sker inom hemmets fyra väggar? Hur då isf?
    Jag ger ofta beröm för maten hon gör. Och berömmer ofta hennes heminredning eftersom det är ett stort intresse.
    Men ärligt talat är jag egentligen inte så duktig på något, det är väl den dystra sanningen..  Det finns alltid någon som kan bättre än jag.
    Utom på jobbet där jag har ett ganska "nischat" kunskapsområde där jag kan få glänsa ibland.


  • Mon 28 Dec 2020 16:58
    #90
    Smecker skrev 2020-12-28 15:12:55 följande:
    Känner jag inte alls igen. Det är klart, om man är van att komma undan med vad skit som helst som man, att flyga under radarn som misogyn, eller brukar tafsa på kvinnor eller skicka oönskade dick pics och sånt skitbeteende, ja då är nog dagens samhälle lite jobbigare än det var förr. Men nej, sköter du dig så är det absolut inga problem.
    Ok, då ser vi verkligen med olika glasögon. Jag tycker mig inte se annat än att man spyr galla över allt som även goda män gör idag, för ja, de allra flesta män är trots allt goda.

    Man bankar in i folk att alla män utan undantag är onda, elaka, ointresserade, våldsamma och manipulerande.
  • Anonym (Tolkn­ingsfö­reträd­e för kvinno­r på FL)
    Mon 28 Dec 2020 17:15
    #91
    Postman skrev 2020-12-28 16:58:53 följande:
    Ok, då ser vi verkligen med olika glasögon. Jag tycker mig inte se annat än att man spyr galla över allt som även goda män gör idag, för ja, de allra flesta män är trots allt goda.

    Man bankar in i folk att alla män utan undantag är onda, elaka, ointresserade, våldsamma och manipulerande.
    Han skulle aldrig komma på tanken att ifrågasätta kvinnor. 
  • Pagani­ni
    Mon 28 Dec 2020 17:22
    #92

    Jag har aldrig fått en komplimang vad jag kan komma ihåg. Har fått uppskattning på jobbet för mitt arbete men det är en annan sak.
    Skulle vara trevligt att få en komplimang någon gång. Gärna från en kvinna.

  • Anonym (Merän­vanilj­)
    Mon 28 Dec 2020 17:33
    #93

    Jag går on-topic här och svarar på frågan. Nej, jag får i princip aldrig komplimanger från kvinnor om de inte druckit. Då får jag ofta höra att jag är snygg och ev oxo sexig. Beror mest på alkoholhalt.... Under mitt 12-åriga äktenskap fick jag nog en handfull spontana komplimanger om mitt yttre av mitt ex. Att jag är rolig hör jag ibland, men vet inte om det går in under TS:s spec. Nån gg oxo hört att jag är intressant, men även då i alkoholmiljö.
    Kvinnor ger inte gärna komplimanger så där bara rakt av för att de får lust att säga. Som sagt alkohol och lite liggsugna så kommer det...
    Tråkigt tycker jag. Om frågan kommer upp på nåt sätt så hör jag ofta att jag är snygg rent objektivt, men i princip aldrig lustdrivet eller spontant.
    Efter sex får jag alltid komplimanger, men det är ju nåt annat.Flört
    Tycker det här är tråkigt då jag gärna själv ger komplimanger bara för att jag själv vet hur glad man blir. Självklart ska dom vara ärliga, men det finns så många snygga och intressanta människor att ge dom till!

  • Anonym (Lady H)
    Mon 28 Dec 2020 17:41
    #94
    Anonym (Meränvanilj) skrev 2020-12-28 17:33:38 följande:

    Jag går on-topic här och svarar på frågan. Nej, jag får i princip aldrig komplimanger från kvinnor om de inte druckit. Då får jag ofta höra att jag är snygg och ev oxo sexig. Beror mest på alkoholhalt.... Under mitt 12-åriga äktenskap fick jag nog en handfull spontana komplimanger om mitt yttre av mitt ex. Att jag är rolig hör jag ibland, men vet inte om det går in under TS:s spec. Nån gg oxo hört att jag är intressant, men även då i alkoholmiljö.

    Kvinnor ger inte gärna komplimanger så där bara rakt av för att de får lust att säga. Som sagt alkohol och lite liggsugna så kommer det...

    Tråkigt tycker jag. Om frågan kommer upp på nåt sätt så hör jag ofta att jag är snygg rent objektivt, men i princip aldrig lustdrivet eller spontant.

    Efter sex får jag alltid komplimanger, men det är ju nåt annat.

    Tycker det här är tråkigt då jag gärna själv ger komplimanger bara för att jag själv vet hur glad man blir. Självklart ska dom vara ärliga, men det finns så många snygga och intressanta människor att ge dom till!


    Många män är ovana att ge komplimanger. Det är som om de skiter rakblad kan man tro, ha ha. Jag ger många komplimanger, och de är alltid sanna. Då kan jag få lite ovana komplimanger tillbaka, som är en kopia på komplimangerna jag just givit. Helt ok, men man blir ju inte alldeles till sig direkt, känns mer som att det är positivt att de försöker.

    Sen finns det män som vekligen kan ge komplimanger, som ser på en med ömhet i blicken, man känner redan på blicken hur uppskattad man ör, och sen så säger de nåt fint som bekräftar det. Jag älskar människor som ger mer än vad de får! Och det brukar jag säga till dem också.

    Det kan vara både kvinnor o män. Men män är ju finast!
Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?