• Anonym
    Äldre 12 Feb 15:49
    25455 visningar
    156 svar
    156
    25455

    Killar hur ofta får ni komplimanger?

    Minns att jag läste nånstans att för en chocka en kille så ska du ge honom en komplimang. Stämmer det? Får ni inga komplimanger, alla fina killar där ute? Vill ni ha komplimanger? Glad 

  • Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?
  • Tue 29 Dec 2020 16:03
    Smecker skrev 2020-12-29 14:06:23 följande:
    På vilket sätt menar du att din personliga erfarenhet är objektiv? Låter svarare som själva definitionen av ordet subjektiv.

    Jsg har som sagt inte alls samma erfarenhet av att samhället skulle ha som allmän inställning att män är "onda, elaka, ointresserade, våldsamma och manipulerande". Samhället är ju, också per definition, vi.
    För att allas lika värde ingår i mitt vardagliga arbete. Jag söker aktivt upp oliktänkande och deltar gärna i olika diskussioner. Därmed inte sagt att det jag säger och står för alltid är den enda sanningen eller den enda åsikten.Det finns hela tiden nyanser i åsikter, tycke och tankar.

    Samhället är som du säger vi men vårt samhälle verkar mer polariserat än någonsin just nu, grupper ställs mot grupper och många verkar inte ha någon vilja för att försöka synka sig. Nu gled vi iväg och nog sagt om detta för min del nu. 
  • Pagani­ni
    Tue 29 Dec 2020 16:37
    Anonym (?) skrev 2020-12-28 19:00:17 följande:
    Har du någonsin gett en kvinna en komplimang då?
    Ja, det har jag gjort vid några tillfällen.
  • Tue 29 Dec 2020 16:49

    Det var väldigt länge sedan jag fick en komplimang. Kan inte ens minnas när det var.

  • Tue 29 Dec 2020 20:11

    Aldrig. Jo minns en gång när jag gått till ?innefrisör? och hon sade ?sexigt.?! Höll på att ramla av stolen!

    Kan bero på att jag i likhet med de allra flesta män, inte har något som är värt en komplimang.

    Ivf om man gör distinktionen: beröm för något man gör, komplimang för något man är= egenskaper.

    Men skulle väldigt gärna ha komplimanger! Tänk vilken kick att få sådana i sexlivet t.ex.!!!

  • Anonym (Turis­t)
    Wed 30 Dec 2020 00:49
    theotherone skrev 2020-10-18 20:14:56 följande:

    Det har endast hänt en enda gång i hela mitt liv att en kvinna jag inte redan var involverad med på något vis sagt något positivt om mitt utseende. Det är nästan 20 år sedan nu.


    Samma här. Fick en komplimang för mitt utseende av en främmande kvinna för ca 20 år sedan. Inte i Sverige såklart.

    Lever på den än idag!
  • Wed 30 Dec 2020 11:20

    varje dag

  • Anonym (Lady H)
    Thu 21 Jan 2021 22:33
    Man i norr skrev 2020-12-29 20:11:00 följande:

    Aldrig. Jo minns en gång när jag gått till ?innefrisör? och hon sade ?sexigt.?! Höll på att ramla av stolen!

    Kan bero på att jag i likhet med de allra flesta män, inte har något som är värt en komplimang.

    Ivf om man gör distinktionen: beröm för något man gör, komplimang för något man är= egenskaper.

    Men skulle väldigt gärna ha komplimanger! Tänk vilken kick att få sådana i sexlivet t.ex.!!!


    Det ingår i min totala sexdröm att få uttrycka hur sexig vacker och fantastisk mannen jag sexar med är. Hur jag är oändligt tacksam att få dyrka hans kön, att det får mig att känna att jag lever! Hur sexig hans mage är, att jag skulle kunna ha sex bara med hans mage! Hur det är en ynnest att få suga hans kön!

    Men men, många män skulle nog komma av sig, man får filtrera vad man säger, så han inte kommer av sig, jag vill ju gärna även få lite passionerade komplimanger tillbaka också....
  • Thu 21 Jan 2021 23:27
    Anonym (Lady H) skrev 2021-01-21 22:33:00 följande:
    Det ingår i min totala sexdröm att få uttrycka hur sexig vacker och fantastisk mannen jag sexar med är. Hur jag är oändligt tacksam att få dyrka hans kön, att det får mig att känna att jag lever! Hur sexig hans mage är, att jag skulle kunna ha sex bara med hans mage! Hur det är en ynnest att få suga hans kön!

    Men men, många män skulle nog komma av sig, man får filtrera vad man säger, så han inte kommer av sig, jag vill ju gärna även få lite passionerade komplimanger tillbaka också....
    men det är extremt upphetsande när tjejen ger komplimanger under sexet och annars också
  • Anonym (Sälla­n)
    Thu 21 Jan 2021 23:48
    +3

    Väldigt sällan. Jag slutade nog få komplimanger annat än ytterst sällan vid 25 ca, tror det är rätt vanligt. Då får man inte höra att man är duktig eller har gjort ett bra jobb längre, utan antingen kritik eller ingenting. Så avsaknad av kritik blir en slags komplimang. 

    Den underligaste komplimangen fick jag när jag jobbade i äldrevården och var 19. Jag kunde sätta katetern rätt på en dam med framfall varje gång vilket tanterna som jobbade där ofta inte klarade (den hamnade i vaginan eller tom i anus för det såg inte ut som normalt). Sjuksköterskan berömde mig för det samtidigt som hon kritiserade resten. "Mitt namn" kan och han är en pojke, outbildad och 19 år! Om han kan hitta rätt där så borde faaan ni som har samma utrustning som omsorgstagaren själva kunna hitta rätt också!"

    En väldigt fin men samtidigt underlig komplimang. Alla föds vi med olika talanger, min är tydligen att hitta urinröret på kvinnokön med framfall. Hade hellre kunnat lira fotboll som Zlatan men en talang är ändå en talang.

  • Anonym (Lady H)
    Sun 21 Feb 2021 15:33
    Setubal skrev 2021-01-21 23:27:17 följande:

    men det är extremt upphetsande när tjejen ger komplimanger under sexet och annars också


    Det var uppmuntrande och roligt att höra!

    Drömmen är ju nån slags ömsesidig passion. Jag faller totalt för män som kan ge komplimanger. Svalnar under sex om jag inte känner mig tillräckligt åtråvärd.

    Komplimanger som var grymt tändande som jag fått är :

    Jag har aldrig legat med någon som varit så mycket kvinna som du! Å bröst! Du har verkligen fina former!

    Om män bara visste hur sexigt det är så kanske man skulle få höra lite mer, o komma lite lättare
Svar på tråden Killar hur ofta får ni komplimanger?