• Anonym (trött­)
    Äldre 25 Feb 16:27
    11004 visningar
    10 svar
    10
    11004

    Vanligt att känna sig trött i tredje trimestern?

    Är i v37 (36+0) nu och är helt vansinnigt trött hela tiden.
    Igår gick jag och la mig vid 21 och imorse vaknade jag halv nio. Så här har det sett ut sen en vecka tillbaka. Nog för att jag kräver en del sömn men brukar aldrig kunna sova mer än 8 timmar, sen vaknar jag och ärpigg. 

    Är det vanligt att bli extra trött i slutet på graviditeten? Och varför i såna fall?
    Kanske skall tilläggas att jag har bra järnvärden så tröttheten beror inte på det.
     

  • Svar på tråden Vanligt att känna sig trött i tredje trimestern?
  • HWR
    Äldre 25 Feb 16:30
    #1

    Jag var supertrött under första och tredje trimestern. Däremellan var jag rätt pigg. Men under de sista veckorna av graviditeten så sov jag middag med dottern varje dag. Sen gick jag och la mig med henne kl.20 och sov till 7 dagen efter.

    Jag vet inte varför det är så men de flesta gravida jag känner har/är trötta den sista tiden. 


  • Takex
    Äldre 25 Feb 16:32
    #2

    Jag hade kunnat gått i ide. Sov som en tonåring! Klart det är normalt, ens älskade lilla parasit väger ju typ 3 kilo och suger musten ur en ; D

  • Äldre 25 Feb 16:34
    #3

    Kolla blodvärdet. Du kan ha för lite järn

  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Äldre 25 Feb 16:35
    #4

    Då är det kanske vanligare än jag trott då
    Men min mamma och svärmor var båda kanonpigga och förstår inte varför jag är så trött, så trodde det var vanligare att vara pigg, men kanske är tvärtom då  

  • Äldre 25 Feb 16:40
    #5

    Mammor och svärmödrar glömmer lätt hur det var att vara gravid/ha småbarn.

  • Takex
    Äldre 25 Feb 16:53
    #6

    Dom gör ju det, det var ju ett tag sen ;D man sover ju dåligt på nätterna också, även om man inte märker det själv så vaknar man mycket, halvkvävs säkert också stundvis, haha.

  • HWR
    Äldre 25 Feb 17:34
    #7
    hannis skrev 2013-02-25 16:40:45 följande:
    Mammor och svärmödrar glömmer lätt hur det var att vara gravid/ha småbarn.
    Visst måste det vara så! Min mamma var tydligen superpigg under alla sina sex graviditeter..joo tjena!

    Och som skrivet, man sover ju inte så bra. Jag minns vilken pärs det var att vända på sig på natten! Bara att stjälpa över sig själv och magen tog en massa energi! 
  • Anonym (trött­) Trådstartaren
    Äldre 25 Feb 18:01
    #8
    Twin Dad skrev 2013-02-25 16:34:47 följande:
    Kolla blodvärdet. Du kan ha för lite järn
    Som jag skrev i trådstarten så har jag bra järnvärde så det beror inte på det....
    hannis skrev 2013-02-25 16:40:45 följande:
    Mammor och svärmödrar glömmer lätt hur det var att vara gravid/ha småbarn.
    Haha, ja så kan det ju vara
    HWR skrev 2013-02-25 17:34:13 följande:
    Visst måste det vara så! Min mamma var tydligen superpigg under alla sina sex graviditeter..joo tjena!

    Och som skrivet, man sover ju inte så bra. Jag minns vilken pärs det var att vända på sig på natten! Bara att stjälpa över sig själv och magen tog en massa energi! 
    Fast jag sover faktiskt hela nätterna igenom, konstigt nog. Så tröttheten kan ju inte bero på konstanta kiss-pauser heller

     
  • Kul
    Äldre 25 Feb 18:04
    #9

    Jag var jätte trött hela graviditeten.

  • Mercur­ialis
    Äldre 25 Feb 19:16
    #10

    Jag var nog som piggast under tredje trimestern, när jag var gravid. Det var då jag mådde som bäst, trots alla komplikationer. Men det var tidigare i den tredje trimestern än vad du är nu, TS, eftersom jag som längst varit gravid till vecka 36+3.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Vanligt att känna sig trött i tredje trimestern?