• Äldre 28 Feb 16:06
    30211 visningar
    78 svar
    78
    30211

    Samsung Galaxy S3 - problemtråd

    Tänkte att alla tekniknördar och ägare till denna underbara telefon kunde samlas här. Kanske finns det andra som undrar över saker eller har problem med sin fån?

    Jag har just nu två problem:

    1. Kan inte skicka videos på sms, det står att filen är för stor. Inte ens när jag bara filmar ca 10 sek kan jag skicka filmen. Och jag vet ju andra som kan skicka filmer utan problem. Hur löser jag detta?

    2. Kan inte få in videos på datorn längre. Där bilderna ligger (när man ansluter telefonen till datorn och skall föra över) finns inte filmerna (videoklippen). De finns ju på telefonen i samma bildmapp men så fort jag skall öppna dem på datorn och föra över så är dom PUTSVÄCK och hittar dom inte i någon mapp. Fel???

    Tacksam för svar!

     


    Gravid i vecka 8! ****** BF 11 Oktober!
  • Svar på tråden Samsung Galaxy S3 - problemtråd
  • Äldre 28 Feb 16:09
    #1

    gå in på sms och välj spela in film, via den funktionen känner mobilen av själv maxgränsen

  • Äldre 28 Feb 16:24
    #2

    Bra ide på tråd!

    Min ettåring har pillat på telefonen och sedan dess är ljusstyrkan lägre på internet (är det Explorer? Den webläsare som följde med telefonen iaf.) Bilden är liksom grådaskig. Närman går ur programmet hickar det till och ger full /normal ljusstyrka sista halvsekunden. Jag har ljusstyrka på max i webbläsarens inställningar för att det alls ska bli uthärdligt. Men övriga program har inte detta problem.

    Någon som har någon ide?


    42.
  • Äldre 28 Feb 16:25
    #3

    Det var ju smart. Tack!

    Var ju dumt att jag inte visste det innan. Nu har jag en video på telefonen som är för stor för att skicka sms och mail från telefonen och när jag skall föra över den på datorn så är den (och alla andra videos) spårlöst försvunna :/


    Gravid i vecka 8! ****** BF 11 Oktober!
  • Äldre 28 Feb 16:25
    #4

    TS, ditt problem nr 2: Finns det någon inställning i din utforskare på datorn som du kan ändra till Visa alla filer? Den kanske har stälkt sig på Visa .jpg eller nåt liknande.


    42.
  • Äldre 28 Feb 16:30
    #5
    Ramborg skrev 2013-02-28 16:25:55 följande:
    TS, ditt problem nr 2: Finns det någon inställning i din utforskare på datorn som du kan ändra till Visa alla filer? Den kanske har stälkt sig på Visa .jpg eller nåt liknande.
    tänkte också på detta. har inte hittat nåt. men får leta lite mera! tack :)
    Gravid i vecka 8! ****** BF 11 Oktober!
  • Maltex
    Äldre 28 Feb 16:32
    #6
    Ramborg skrev 2013-02-28 16:24:22 följande:
    Bra ide på tråd!

    Min ettåring har pillat på telefonen och sedan dess är ljusstyrkan lägre på internet (är det Explorer? Den webläsare som följde med telefonen iaf.) Bilden är liksom grådaskig. Närman går ur programmet hickar det till och ger full /normal ljusstyrka sista halvsekunden. Jag har ljusstyrka på max i webbläsarens inställningar för att det alls ska bli uthärdligt. Men övriga program har inte detta problem.

    Någon som har någon ide?

    Det problemet har jag också! Skitirriterande
  • Äldre 28 Feb 16:32
    #7

    Fast kom på det nu, kan inte va det.. för när jag och en kompis skulle föra över videos från min telefon till hennes dator så gick det inte där heller :S

    Och det konstiga är att det HAR gått tidigare.  


    Gravid i vecka 8! ****** BF 11 Oktober!
  • Äldre 28 Feb 16:32
    #8

    Någon som vet vart man vänder sig när man har problem med fånen? Ska man prata med dom där man köpte telefonen, skall man ringa samsung eller vart fan skall man vända sig?


    Gravid i vecka 8! ****** BF 11 Oktober!
  • Maltex
    Äldre 28 Feb 16:36
    #9
    Snultan skrev 2013-02-28 16:32:55 följande:
    Någon som vet vart man vänder sig när man har problem med fånen? Ska man prata med dom där man köpte telefonen, skall man ringa samsung eller vart fan skall man vända sig?

    Ring samsung :) Dom kan telefonerna utan och inan. De har dessutom väldigt trevlig kundservice
  • Äldre 28 Feb 16:41
    #10

    Bra tråd! Är det nån som vet hur man kan göra för att kunna ta emot mms? Det funkar inte!

Svar på tråden Samsung Galaxy S3 - problemtråd