• Äldre 5 Mar 23:17
    225041 visningar
    2319 svar
    2319
    225041

    En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?

    Hej!

    Jag fick mens nu igen,
    så jag blev deppig och hittade då en bok som var suuuperbra och enkel att förstå
    om hur man använder ägglossningsstickor, ställningar m.m för att det ska bli bebis!

    I stora drag går det ut på att börja på dag 8 att ha sex. Ha sedan det varannan dag fram till positivt äl.test.
    Börja testa på dag 10. Har då sex tre dagar på raken. Hoppa över en dag och sen sex igen.
    Glöm inte att ha sex minst en gång på annan dag i månaden.

    Fick mens igår och ska köra denna metod denna månad. Några som vill vara med?
    Berättar gärna mer om någon är intresserad!

     kram!
                      

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 19:23
    Fick plus på första försöket med denna metod.
    Hör gärna av er till mig om ni vill veta mer.
    Kram och lycka till!

  • Svar på tråden En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?
  • Äldre 6 Mar 08:49
    #1

    Jag har precis beställt ÄL test, vi har försökt några månader nu utan att det lyckats och ÄL test hoppas jag ska bli min hjälp men är denna metod bra så är det klart jag hänger på. Fick mens i förrgår och man kan ju alltid prova om jag får mer info. Sen får vi se om sambon är på haha

  • Äldre 6 Mar 17:09
    #2

    vilka ställningar anser boken att man ska sexa med då?

  • Äldre 7 Mar 18:10
    #3

    hej!

    Det intressant är att du ska hålla bästa spermiekvalitet genom att ha sex inte oftare än varannan dag 
    förrutom vid utslag på sticka och 3 dagar då ska det vara varje dag.
    Äl-stickor ska du ta på eftermiddagen viktigt då LH-värdet är som starkast.
    Ställningarna spelar egentligen ingen roll men en orgasm kan hjälpa till. Att ligga kvar i sängen efter är inte heller
    nödvändigt.

    Jag har varit gravid flera gånger tidigare och kämpat ganska länge utan att förstå vad jag gör för fel.Har dock lyckats flera gånger tillsut.
    Vi har haft sex för ofta. Typ varje dag eller mer från dag 7 till 16 kanske.
    Spermierna hinner liksom inte bli fler då och miljön för nya spermier blir dålig då en massa döda spermier ligger och blockerar. Efter att ha läst boken fattar jag ju att det inte var bästa sättet!

    15 dagar efter Ältestets positiva utslag så kan graviditetssticka tas.     

    Jag ska nu börja ta stickor på dag 8. Om du har en cykel på 27-32 dagar.
    Dag 9 om du har mer Dag 7 o du har färre dagar.

    Jag är nu på dag 4.

    Så Julie och LInda hur ligger ni till?             

        

  • Äldre 7 Mar 19:45
    #4

    Tror vårat problem är att sambon jobbar för mycket och är för utarbetad, tror det kan förstöra innehållet ganska mycket. Här blir det sex mindre än varannan dag han orkar helt enkelt inte eller så är det jag som inte har lust men vi har lovat varandra att göra mer tappra försök

  • Äldre 9 Mar 11:50
    #5

    Intressant, vad är det för bok? Vi gjorde en utredning 2005 som visade på få och slöa simmare tänkte försöka igen nu, har gjort nytt test som visade lite bättre resultat men detta kan ju vara värt att prova eftersom vi inte har så mycket spermier att "slösa" med ;) slutade med Yasmin för ca 3 v sedan och inget utslag på äl-test än, dag 17 idag

  • Tigrin­na
    Äldre 9 Mar 13:58
    #6

    Tjena! En liten detaljfråga: "15 dagar efter Ältestets positiva utslag så kan graviditetssticka tas." skrev Lisa. Jag undrar om man då räknar den dagen ältestet var positivt som dag 1? eller är det dagen efter som är dag 1 (så att man räknar ett helt dygn först). 

    Hur räknar ni? 

  • Äldre 9 Mar 14:57
    #7

    Jag fårinte ihop det riktigt... "I stora drag går det ut på att börja på dag 8 att ha sex. Ha sedan det varannan dag fram till positivt äl.test. Börja testa på dag 10. Har då sex tre dagar på raken. Hoppa över en dag och sen sex igen. Glöm inte att ha sex minst en gång på annan dag i månaden." man ska alltså ha sex varannan dag fram till dag 10? För det står ju efter dag 10 ha sex 3 dgr på raken?

  • Äldre 9 Mar 22:51
    #8

    Tror det är skrivfel, att det menas med att du ska ha sex varannandag till ÄL och då ha 3dagar på raken???

  • Äldre 11 Mar 11:26
    #9

    jag fick positivt på clearblues ägglossnings-sticka dag 10 . min mens kom den 19/2 och slutade den 23/2. trodde inte att jag skulle ha ägglossning såpass tidigt efter min mens. ska köra med dessa tester varje månad nu hade jag tänkt. vi hade sex den dagaen jag fick en glad gubbe men tyvärr pga av att jag åkte på influensan så hade vi inte sex på ett par dagar. typiskt när man verkligen vill bli gravid. jag testade på efter middagen och behövde bara testa två gånger. alltså positivt den 28/2

  • Äldre 11 Mar 15:43
    #10

    Favoritar och återkommer!

    Vad hette boken Lisa?

Svar på tråden En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?