• idiote­r
    Äldre 25 Mar 08:52
    16362 visningar
    55 svar
    +2
    55
    16362

    Jag hatar att betala skatt!

    Nu får det fan räcka! Vi ska betala skatt till invandrare, arbetslösa, sjukskrivna och småbarnsföräldrar. Vad får jag som arbetande ut av det ? Ingenting. Jo, man ska betala fordonskatt, vägtullar och straffavgifter. Vafan ? Jag är trött på att betala extra av allt trots att jag betalar nästan 40% skatt på min lön! 

    Nu får det fan vara nog på dumheterna! Inga mer invandrare, inget mer socialbidrag, inga mer straffskatter på tobak och alkohol. Jag blir helt galen på det här jävla landet. Det är upp till INDIVIDEN att skydda sig mot ev. problem, inte statens.

    Dessutom känner jag mig otrygg, så jag anser att det borde vara en rättighet att beväpna sig. Med tanke på hur mycket elände det är pga alla dessa invandrare, knarkare och annat pack.

    Jag är trött på den jävla mentaliteten som finns i det här landet. Allt ska polisanmälas eller socanmälas, men var fan tog det enskilda ansvaret vägen ?

    DET ÄR DAGS FÖR REGIMSKIFTE!  

  • Svar på tråden Jag hatar att betala skatt!
  • Äldre 25 Mar 08:57
    #1

    Du bodde ju inte i Sverige längre, vad har du då att klaga på?!

  • Anonym
    Äldre 25 Mar 08:57
    #2

    Det enskilda ansvaret sträcker sig väl även till att följa lagen, och se till att man inte gör saker som kan polisanmälas eller socanmälas? Jag har inget emot att betala skatt, men jag tycker att det borde gå att åstadkomma mer inom vård, skola omsorg för de pengar som vi har. Och jag tycker även att jag får pengar tillbaka på skatten. Vill inte ha ett sådant samhälle som USA, vilket verkar vara ditt föredöme...? Med tanke på vapeninnehav, låga skatter och inget direkt socialbidrag o.s.v. Dock anser jag att du är helt ute och cyklar i vissa avseenden. Fritt vapeninnehav och inga "straffskatter" på tobak och alkohol skulle knappast leda till ett tryggare samhälle. Och det bevisar t.ex. USA... Där det alltså finns metalldetektorer vid ingångar till skolor, för att man inte ska komma beväpnad... O.s.v.

  • Anonym (glöm inte)
    Äldre 25 Mar 08:58
    #3

    Du får rätt mycket för skatten... antar att du varit hos läkaren nån gång (tror du att du betalar fullt pris?)... har du någon gång åkt på snöröjda vägar, saltade vägar, sandade vägar? (inte heller gratis)... har du någon gång slängt något i en allmänn papperskorg? (tror du att de tömmer sig själva?)... har du gått i grundskola? (inte gratis heller)... mm...mm...

    Vi är rätt så bortskämda i Sverige... glömmer bort hur fint och bra vi faktiskt har det. Man ser inte allt man får... utan bara det man förlorar. 

  • idiote­r
    Äldre 25 Mar 08:59
    #4
    Jackson skrev 2013-03-25 08:57:26 följande:
    Du bodde ju inte i Sverige längre, vad har du då att klaga på?!
    Det har du rätt i, och här betalar jag just ingen skatt. Men dessvärre har jag bott i Sverige i över 20 år och betalat skatt året runt. 
  • Äldre 25 Mar 09:01
    #5

    Om du inte bor i Sverige, så är du väl inte arbetande i Sverige och inte heller betalar du skatt eller moms här så dina åsikter är tyvärr nollade i den här frågan.

  • Äldre 25 Mar 09:02
    #6
    Mrs Moneybags skrev 2013-03-25 09:01:00 följande:
    Om du inte bor i Sverige, så är du väl inte arbetande i Sverige och inte heller betalar du skatt eller moms här så dina åsikter är tyvärr nollade i den här frågan.
  • Äldre 25 Mar 09:12
    #7

    Sådär. Så blev jag såklart bannad.

    Jag bor på Irland. Låg skatt, hög lön och inga förmåner till arbetslösa och barnfamiljer. Passar mig utmärkt.
    Mycket pengar tjänar jag också. Och folk uppskattar mig för att jag pratar fyra språk flytande.

    Meeen... så är det väl inte med de flesta Familjelivsmedlemmar ... där de flesta inte ens kan prata Svenska korrekt.

  • Äldre 25 Mar 09:17
    #8
    idioter skrev 2013-03-25 08:52:01 följande:
    Nu får det fan räcka! Vi ska betala skatt till invandrare, arbetslösa, sjukskrivna och småbarnsföräldrar. Vad får jag som arbetande ut av det ? Ingenting. Jo, man ska betala fordonskatt, vägtullar och straffavgifter. Vafan ? Jag är trött på att betala extra av allt trots att jag betalar nästan 40% skatt på min lön! 

    Nu får det fan vara nog på dumheterna! Inga mer invandrare, inget mer socialbidrag, inga mer straffskatter på tobak och alkohol. Jag blir helt galen på det här jävla landet. Det är upp till INDIVIDEN att skydda sig mot ev. problem, inte statens.

    Dessutom känner jag mig otrygg, så jag anser att det borde vara en rättighet att beväpna sig. Med tanke på hur mycket elände det är pga alla dessa invandrare, knarkare och annat pack.

    Jag är trött på den jävla mentaliteten som finns i det här landet. Allt ska polisanmälas eller socanmälas, men var fan tog det enskilda ansvaret vägen ?

    DET ÄR DAGS FÖR REGIMSKIFTE!  
    Jag är inte fullt lika radikal, men jag håller med om att folk borde ta mera ansvar för sig själva. Exempelvis rökning och krökning sker på eget ansvar.

    Inga bidrag till barnafödande.
     
  • Madele­ine de Scudér­y
    Äldre 25 Mar 09:17
    #9
    Less skrev 2013-03-25 09:12:47 följande:
    Sådär. Så blev jag såklart bannad.

    Jag bor på Irland. Låg skatt, hög lön och inga förmåner till arbetslösa och barnfamiljer. Passar mig utmärkt.
    Mycket pengar tjänar jag också. Och folk uppskattar mig för att jag pratar fyra språk flytande.

    Meeen... så är det väl inte med de flesta Familjelivsmedlemmar ... där de flesta inte ens kan prata Svenska korrekt.
    Men varför skriver du då inlägg här? Borde du inte vara ute och njuta av friheten av att inte betala skatt på Irland? Gå och ta ett glas vetja.
  • Äldre 25 Mar 09:19
    #10
    Madeleine de Scudéry skrev 2013-03-25 09:17:46 följande:
    Men varför skriver du då inlägg här? Borde du inte vara ute och njuta av friheten av att inte betala skatt på Irland? Gå och ta ett glas vetja.
    Du har rätt. Jag borde inte bry mig. Men jag kan inte sluta bli upprörd över Pellejönslandet.
    Nä, jag går ut på puben, lite senare - den är inte öppen än. Sláinte !
Svar på tråden Jag hatar att betala skatt!