• Äldre 31 Mar 18:40
    16184 visningar
    35 svar
    35
    16184

    Madagaskar

    Hejsan!   Solig

    Jag och min man står i kö till Sydafrika, Leshoto och Madagaskar. Det är SA som har varit i vårt fokus och det är kring SA som vi har skaffat oss information och är bra pålästa. Nu har vi mer och mer börjat prata om Madagaskar

    Finns det någon där ute som har adopterat från Madagaskar och kan berätta lite om hur ni upplevde processen och hur det var att bo i landet? Kanske finns det andra som också står i kö och vill dela med sig av sina tankar?

    Någon? Glad       

  • Svar på tråden Madagaskar
  • Äldre 1 Apr 08:03
    #1

    Lycka till Heavy! Det enda jag vet om Madagakar är att man måste skicka namn oå barnen innan man fått barnbesked.

  • Äldre 1 Apr 20:29
    #2

    Hej

    Vi väntar barn från Madagaskar. Du får gärna inboxa mig om du har frågor!

  • Äldre 2 Apr 19:23
    #3

    Vi ska oxå adoptera från madagaskar! Vart i processen är nu?

  • Äldre 2 Apr 19:32
    #4

    Vad roligt att vi är fler!

    Vi har snart väntat 1 år på bb...

    Och ni?

  • Äldre 2 Apr 21:29
    #5

    Hej! Vi kom hem från Madagaskar i januari med vår lilla dotter! Vad vill ni veta?! Var bor ni som väntar barnbesked?

  • Äldre 2 Apr 21:43
    #6

    Lilla soa- grattis till er dotter! Vi bor utanför Stockholm och är så klart jättenyfikna på landet och er resa!

    Vi håller tummarna för att få åka nångång i höst....

    Inboxar gärna med dig. Skriver mer imorgon!

  • Äldre 2 Apr 22:00
    #7

    Hej Tjejer!

    Vad kul att ni svarade på mitt inllägg Jag och min man bor i Norrköping och står just nu på plats nu 7 i Madagaskar. Egentligen så är vi inte alls insatt då då all vår fokus har varit mot Sydafrika.

    Lilla Soa: Stort Grattis till dottern! Får man fråga hur gammal den lilla prinsessan är? Hur länge fick ni vänta på bb? Hur lång tid hade ni mellan BB och resa? Hur länga var ni i landet? 

    Ett bra sätt att få lite inblick tycker jag är via bloggar, känner ni till några "Madagaskarbloggar?"    

    Det står på AC´s hemsida att prel väntan i Sverige är 2½ år. Vi har stått i kö 2 år och 3 månader nu men det käns väl lite väl optimistiskt att få skicka papper om redan 3 månader om vi är på plats 7 nu?

    Hur var det att leva i landet? Vi kan bara engelska, klarar man sig på det?

    Som sagt, jag har massor av frågor Svara på dom du vill och skit i dom som känns för privata

       

          
         

  • Äldre 2 Apr 22:24
    #8

    Tack ska ni ha! Vi är naturligtvis överlyckliga här hemma och allt har gått långt över förväntan. Vår dotter fyllde två år i böran på mars och vi fick barnbesked i september förra året, då hade vi haft våra handlingar i landet i knappt ett år. Vi stod i "Sverigekön" i lite drygt tre år innan vi kunde förbereda och skicka våra handlingar till Madagaskar. Vi åkte ner ungefär en och en halv månad efter BB och var där ganska precis tolv veckor.

    Det är ett väldigt speciellt land att åka till men otroligt berikande på många sätt. Det man ska vara beredd på tycker jag är att det är ett av jordens fattigaste länder med allt vad det innebär men också vackert och annorlunda. Människorna är genomtrevliga och vänliga. Jag kan en del franska men det går nog att hanka sig fram på engelska enbart, lite beroende på vad man väljer att göra och bo. ACs kontaktperson pratar engelska.

    Om någon vill veta lite mer ingående detaljer om just våra erfarenheter och upplevelser får ni gärna inboxa mig!  Svarar gärna på mer ingående frågor men inte på offentlig plats ;)
          

  • Äldre 7 Apr 21:45
    #9

    Hej! Vi ska också adoptera från Madagaskar och har våra papper i landet. Vi väntar med spänning........ Kul om vi kunde hålla denna tråd vid liv och uppdatera med våra frågor tankar, tips och råd. Tjingeling...

  • Äldre 7 Apr 22:13
    #10

    Brumelina det tycker jag aboslut! 

    Vad spännande Hur länge har ni väntat på BB? Hur länge stod ni i kö innan ni fick skicka papper? Har man kösystem eller matching i Madagaskar?  Många frågorblir det

    Ha en fin kväll!  

Svar på tråden Madagaskar