• Äldre 20 Apr 16:33
    3780 visningar
    22 svar
    22
    3780

    Varför vill dom inte sälja Iphone?!

    Var in på Elgiganten för att byta telefon, till en Iphone 5. Min undran är nu, varför är ALLA försäljare (har pratat med tre stycken vid tre olika tillfällen) så fruktansvärt motvilliga till att sälja den telefonen? Verkligen EMOT att sälja den skulle jag vilja påstå. Dom vill sälja ALLT annat utom Iphone. Är telefonen verkligen så dålig eller handlar det om att dom får dålig provision på att sälja den?! När jag sist och slutligen ändå bestämde mig för att JAG VILL ha en Iphone visar det sig att den inte ens finns i lagret. Hoppsan, den är tydligen så värdelös att den säljer slut? Försäljaren rodnade smått...

    Försäljaren jag pratade med hånflinade och ifrågasatte varför, hon sa att hon fortfarande blir lika förvånad att folk vill ha Iphone. Kanske hon har rätt, kanske inte men de som har Iphone verkar mer än nöjda.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-20 16:34
    Försäljaren jag pratade med idag hånskrattade och ifrågasatte varför, hon sa att hon fortfarande blir lika förvånad att folk vill ha Iphone. Kanske hon har rätt, kanske inte men som sagt de som har Iphone verkar mer än nöjda.
  • Svar på tråden Varför vill dom inte sälja Iphone?!
  • Äldre 20 Apr 16:35
    #1
    Försäljaren jag pratade med idag hånskrattade och ifrågasatte varför, hon sa att hon fortfarande blir lika förvånad att folk vill ha Iphone. Kanske hon har rätt, kanske inte men som sagt de som har Iphone verkar mer än nöjda.
  • Äldre 20 Apr 16:49
    #2

    Jag har god insyn varför det förhåller sig så. Det handlar om att telefonen är så pass dyr att säljaren inte tjänar nåt alls på sälja den. Medan om han säljer en Annan telefon till dig så kommer han tjäna på det. En stor del av deras lön är provionsbaserad. Det är så enkelt.

  • Äldre 20 Apr 17:14
    #3

    Som jag anade alltså :)

  • Äldre 20 Apr 17:22
    #4

    Yes=).   Varför får man inte  besöka din profil? Jag som ville flörta med dig. kanske försöka sälja in nån telefon:P


    la Demoiselle Snorque skrev 2013-04-20 17:14:58 följande:
    Som jag anade alltså :)

     
  • Äldre 20 Apr 17:38
    #5
    hyresgast skrev 2013-04-20 17:22:58 följande:
    Yes=).   Varför får man inte  besöka din profil? Jag som ville flörta med dig. kanske försöka sälja in nån telefon:P

     
    Jag är så hemlig ;)
  • Teller
    Äldre 20 Apr 17:43
    #6

    Men är det inte så att ju dyrare telefon, desto högre provision...?

  • Äldre 20 Apr 17:46
    #7
    la Demoiselle Snorque skrev 2013-04-20 17:38:36 följande:
    Jag är så hemlig ;)

    Men låt mig komma in på din profil så jag kan inboxa dig=)
    Teller skrev 2013-04-20 17:43:57 följande:
    Men är det inte så att ju dyrare telefon, desto högre provision...?

    Märker att du inte vet hur saker fungerar. Men nej, det stämmer inte. Du säljer inte telefonen utan teleabonnemanget dar en telefon ingår.
      
  • Teller
    Äldre 20 Apr 17:47
    #8
    hyresgast skrev 2013-04-20 17:46:34 följande:

    Men låt mig komma in på din profil så jag kan inboxa dig=)


    Märker att du inte vet hur saker fungerar. Men nej, det stämmer inte. Du säljer inte telefonen utan teleabonnemanget dar en telefon ingår.
      
    Nej, jag hade ingen aning faktiskt.
  • Äldre 21 Apr 04:25
    #9

    Eller så Har du redan svaret själv. De ville inte sälja den pga att den inte fanns i lager? Då kunde de inte sälja ngn till dig utan försökte styra dig innan du valde den...

  • Äldre 21 Apr 04:55
    #10

    Apples produkter är dyra att köpa in så det finns inte så mycket marginaler. På de andra sämre produkterna kan de göra de göra en högre vinst pga att de är billigare att köpa ib och se kan ändå sätta ett hyfsat högt pris.
    Jag har i of aldrig varit med detta men jag har alltid köpt hos ex Telia. Där rekommenderar de Iphone som sin bästa telefon.

Svar på tråden Varför vill dom inte sälja Iphone?!