• Jennie­s
    Äldre 2 May 02:04
    11080 visningar
    177 svar
    177
    11080

    Hur reagerar du om en feminist klipper av ditt hår?

    Hur reagerar du, kvinna med långt hår, om en feminist tar sig friheten att klippa av ditt hår? Alltså att hon kommer upp bakom dig, te x när du står och väntar på bussen och börjar klippa i håret ditt.


  • Svar på tråden Hur reagerar du om en feminist klipper av ditt hår?
  • Äldre 2 May 02:11
    #1

    Jag skulle ha mördat henne. Iaf slagit till henne och tagit saxen ifrån henne. Sen så skulle jag nog sätta eld på hennes hus eller nåt liknande...  {#emotions_dlg.djavulsk}


  • Äldre 2 May 02:15
    #2

    Ser ingen direkt anledning till att just en feminist skulle vilja klippa av någon håret, det är ju inte så att feminismen har något med kort eller långt hår att göra. Ungefär lika löjligt som att feminister generellt skulle vara emot högklackade skor eller läppstift. Lämplig reaktion om någon attackerar en med sax är nog att ringa polisen. Alternativt om de påstår att de gör det för att de är feminister - psykjouren.

  • Äldre 2 May 02:19
    #3
  • Äldre 2 May 02:29
    #4

    Oavsett om det är en feminist eller inte så skulle jag nog bli ganska så förvirrad om en helt främmande människa kom fram och kapade mitt hår.

    Sedan skulle jag bli arg, dels för att jag anser att det är ett slags övergrepp och dels för jag jobbar på att få riktigt långt hår och det har redan tagit en väldig tid att spara till det jag har nu.


    Little sparrow, little sparrow. Precious fragile little thing. Little sparrow, little sparrow. Flies so high and feels no pain.
  • Äldre 2 May 02:29
    #5

    Jag hade faktiskt inte brytt mig om vem som gjorde det , Men jag hade fått en blackout.
    Det spelar ingen roll vem, INGEN förutom jag och min frisör klipper mitt hår. Det har väl inget med feminister att göra förutom allas lika rätt att bestämma sitt eget hår? ( och sen när bryr sig feminister om hur långt hår folk har? De har viktigare frågor för sig.)

  • Queeni­e70
    Äldre 2 May 05:53
    #6
    Doofie skrev 2013-05-02 02:19:22 följande:
    btw, hatar femmisar.



    Du anser alltså att du har anledning att hata mig för att jag anser att män och kvinnor ska ha lika rättigheter och möjligheter. I see...smart brud
  • Äldre 2 May 05:55
    #7
    Doofie skrev 2013-05-02 02:19:22 följande:
    btw, hatar femmisar.

    Ojdå, hatar du mig för att jag vill att män och kvinnor ska ha samma möjligheter och rättigheter ? Till Ts, vad har feminism med att klippa en främlings hår att göra?
  • fortsä­tt paddla
    Äldre 2 May 06:13
    #8

    Just bara för att det är en feminist?

  • Fursti­nna
    Äldre 2 May 06:21
    #9

    Hon hade inte kunnat gå från platsen iaf.

  • Äldre 2 May 06:38
    #10

    Hur vet man  att det är en feminist?
     


    Manyok
Svar på tråden Hur reagerar du om en feminist klipper av ditt hår?