• Anonym (Fatti­gt värre)
    Äldre 3 May 08:24
    40787 visningar
    204 svar
    204
    40787

    Jag skäms över att köpa billiga produkter och fejkar i mitt hem

    Jag och min man har det sedan en tid tillbaks dåligt ekonomiskt sett. Jag förlorade jobbet pga nedskärningar och a-kassan än mycket lägre än min fd. lön. 
    Detta har gjort att vi måste köpa eldorado, extra och andra mindre bra och tattiga produkter, någonting jag skämt oerhört mycket över.
    Jag har därför förpackningar till dyrare och bra produkter hemma (flytande tvål, kryddor osv) och köper vid behov sådana produkter nya för att få en ny fräsch förpackning, och häller det billiga i dessa.
    Jag åker till grannkommunen, 2 mil bort, och handlar på Willys för att ingen ska råka se vad för skit jag köper och börja fråga frågor
     Det känns jobbigt att känna så här. Att skämmas så över att jag köper av dessa produkter. 
    Känner mig så ledsen.  

  • Svar på tråden Jag skäms över att köpa billiga produkter och fejkar i mitt hem
  • snällo­chgla
    Äldre 3 May 09:00
    #11
    Anonym (Fattigt värre) skrev 2013-05-03 08:24:54 följande:
    Jag och min man har det sedan en tid tillbaks dåligt ekonomiskt sett. Jag förlorade jobbet pga nedskärningar och a-kassan än mycket lägre än min fd. lön. 
    Detta har gjort att vi måste köpa eldorado, extra och andra mindre bra och tattiga produkter, någonting jag skämt oerhört mycket över.
    Jag har därför förpackningar till dyrare och bra produkter hemma (flytande tvål, kryddor osv) och köper vid behov sådana produkter nya för att få en ny fräsch förpackning, och häller det billiga i dessa.
    Jag åker till grannkommunen, 2 mil bort, och handlar på Willys för att ingen ska råka se vad för skit jag köper och börja fråga frågor
     Det känns jobbigt att känna så här. Att skämmas så över att jag köper av dessa produkter. 
    Känner mig så ledsen.  
    ??? Vad kostar det att åka fyra mil för att handla? Om du lägger på den summan på maten så kan du handla de produkter du vill! 
  • snällo­chgla
    Äldre 3 May 09:01
    #12
    Lajkie skrev 2013-05-03 08:28:17 följande:
    Bensinkostnaden som går ATG sitta och bränna två (fyra t o r) borde täcka den lilla summan du tjänar på att handla eldorado.

    För övrigt så är det inte ett dugg pinsamt att handla lågpris.
  • Äldre 3 May 09:02
    #13

    Själv handlar jag billigt för varför betala mer än man måste? Jag har roligare saker att göra för mina pengar Lika med möbler, jag kikar på dyrt, gör billigt hemma sen.

  • snällo­chgla
    Äldre 3 May 09:03
    #14
    izgo skrev 2013-05-03 08:45:51 följande:
    När jag ser folk handla eldorado osv i billkga affärer, ex mina familjenedlemmar, så bryr jag mig inte ett skit. Hade inte ens brytt mig om kungen kom in o handlade eldoradoprodukter..

    Köp det du vill köpa, ingen annan som bör bry sig. Vem vet, du kanske sparar till en svindyr resa eller till en häst ;) eller var de mannen din som bestämde mat denna veckan... ;)
    Hon kanske har väninnor som de i "café bärs" .......tihi
  • snällo­chgla
    Äldre 3 May 09:08
    #15
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-03 09:02:24 följande:
    Själv handlar jag billigt för varför betala mer än man måste? Jag har roligare saker att göra för mina pengar Lika med möbler, jag kikar på dyrt, gör billigt hemma sen.
    Ja och jag är ingen trendanalytiker men min känsla är att second hand och loppis är jättehett idag?
  • Anonym (mesig­t.)
    Äldre 3 May 09:09
    #16

    Det är väl mer skämmigt att behöva åka extra mil bara för att man inte vill bli sedd. Onödigt åkande med om man egentligen inte behöver.

  • Äldre 3 May 09:11
    #17

    Jag brukar tävla lite med mig själv i att få ner priset så mycket som möjligt från veckohandlingar. Använder kuponger, medlemsrabatter osv. Av de jag känner så verkar det mer skämmigt att betala för mycket för något när man vet att det finns mycket billigare. 

    Men, det gör såklart att vi trots väldigt låg inkomst har råd att spara en hel del. =) 

  • Äldre 3 May 09:15
    #18
    snällochgla skrev 2013-05-03 09:08:13 följande:
    Ja och jag är ingen trendanalytiker men min känsla är att second hand och loppis är jättehett idag?
    Det är tyvärr så hett att det ibland blir billigare att köpa nytt... man får leta efter sånt som inte är hett eftertraktat, gå på inomhusloppis/auktion på soliga dagar, uteloppis/auktion på regniga samt leta loppisar/auktioner i 'urskogen' som inte alla andra redan har hittat för att kunna göra fynd.
    För ett par år sen ropade jag in bord och fyra stolar i teak för 50 kr, såldes för 800 kr när jag för ett tag sen sålde dem och de gick direkt, inte ens ett prutförsök så jag misstänker att det var rätt billigt ändå.
  • Anonym (zz)
    Äldre 3 May 09:15
    #19

    Hahahahah jag gillar TS ord "tattiga produkter" i TS. Not....

  • Anonym (zz)
    Äldre 3 May 09:16
    #20
    Lajkie skrev 2013-05-03 08:28:17 följande:
    Bensinkostnaden som går ATG sitta och bränna två (fyra t o r) borde täcka den lilla summan du tjänar på att handla eldorado.

    För övrigt så är det inte ett dugg pinsamt att handla lågpris.
Svar på tråden Jag skäms över att köpa billiga produkter och fejkar i mitt hem