• Anonym (Fatti­gt värre)
    Äldre 3 May 08:24
    40771 visningar
    204 svar
    204
    40771

    Jag skäms över att köpa billiga produkter och fejkar i mitt hem

    Jag och min man har det sedan en tid tillbaks dåligt ekonomiskt sett. Jag förlorade jobbet pga nedskärningar och a-kassan än mycket lägre än min fd. lön. 
    Detta har gjort att vi måste köpa eldorado, extra och andra mindre bra och tattiga produkter, någonting jag skämt oerhört mycket över.
    Jag har därför förpackningar till dyrare och bra produkter hemma (flytande tvål, kryddor osv) och köper vid behov sådana produkter nya för att få en ny fräsch förpackning, och häller det billiga i dessa.
    Jag åker till grannkommunen, 2 mil bort, och handlar på Willys för att ingen ska råka se vad för skit jag köper och börja fråga frågor
     Det känns jobbigt att känna så här. Att skämmas så över att jag köper av dessa produkter. 
    Känner mig så ledsen.  

  • Svar på tråden Jag skäms över att köpa billiga produkter och fejkar i mitt hem
  • Anonym (Fatti­gt värre) Trådstartaren
    Äldre 3 May 09:57
    #31
    snällochgla skrev 2013-05-03 09:28:17 följande:
    Undrar om TS kommer att dyka upp ngt mer så vi t ex får veta hur hen försvarar sina resor till Willys! Åker hen buss kanske? Busskort? Hinner hen handla så hen kan åka hem på övergång?
    Vad menar du med ditt inlägg?
  • snällo­chgla
    Äldre 3 May 09:58
    #32
    Anonym (Fattigt värre) skrev 2013-05-03 09:55:59 följande:
    Jag har ingen bil just nu så jag åker buss. Köpte ett årskort hos lokaltrafiken när jag jobbade och har några månader kvar på det. Så det kostar mig ingenting här och nu att åka till grannkommunen. 
    Det är inte skämmigt att åka buss då? Har du peruk och solglasögon kanske när du åker?
  • Anonym (Fatti­gt värre) Trådstartaren
    Äldre 3 May 09:59
    #33
    snällochgla skrev 2013-05-03 09:58:11 följande:
    Det är inte skämmigt att åka buss då? Har du peruk och solglasögon kanske när du åker?
    Nej varför skulle det vara skämmigt att åka buss? Så gott som alla jag känner åker buss eller tåg till jobbet, jag likaså. 
  • Anonym (filif­jonka)
    Äldre 3 May 10:00
    #34

    Jag köper väldigt blandade produkter, men jag måste erkänna att jag inte blir glad av att se fula billighetsförpackningar även om jag inte skäms det allra minsta över dem. Har skaffat mig olika typer av burkar att hälla över till istället. Brukar hitta billigt på loppis eller ikea, ibland får man trevliga plåtburkar i samband med att man köper märkesprodukter. Du skulle kunna testa det, jag tycker det ser jättebra ut utan att jag behöver ljuga för mig själv eller andra över vad det är för märke egentligen.

  • Anonym (braåb­illigt­)
    Äldre 3 May 10:01
    #35
    http://mejeriprodukt.se/2013/04/30/priset-ar-skillnaden/

    Samma produkt, annan förpackning, lägre pris. Och det finns helt säkert fler exempel!
  • Anonym (zz)
    Äldre 3 May 10:02
    #36
    Anonym (braåbilligt) skrev 2013-05-03 10:01:40 följande:
    mejeriprodukt.se/2013/04/30/priset-ar-skillna.../

    Samma produkt, annan förpackning, lägre pris. Och det finns helt säkert fler exempel!
    Det finns många fler exempel.
  • Enter Sandma­n
    Äldre 3 May 10:03
    #37

    Att du kan hushålla med ekonomin och anpassa er till den, är verkligen inget du ska skämmas för.
    Det är svårt och inte alla klarar det, så det ska du vara stolt över dig själv för att du gör.

    Era minskade resurser är inget ni kan rå över, det kan du skylla alliansen för, det är dom som bär ansvaret för er dåliga ekonomi.
    Och dom är dom som borde skämmas, men tyvärr så har dom inte vett till det.
    Så låt oss göra dom arbetslösa nästa år, det är tyvärr arbetsbrist när det gäller dom.

    Så ts, ändra inställning, det är fler och fler som måste vända på slantarna, det är ingen skam att vara fattig, det är svårt, det är jobbigt, det är för jävligt att fler råkar illa ut för det, men gör det inte svårare än det behöver vara genom att lägga på skam också.
    Gå med huvudet högt, du har inte gjort något fel, det är inte du som ska skämmas.         

  • snällo­chgla
    Äldre 3 May 10:04
    #38
    Anonym (Fattigt värre) skrev 2013-05-03 09:57:37 följande:
    Vad menar du med ditt inlägg?
    Jag menar bara att det är väldigt vanligt att trådar startas och så försvinner TS! Vilka dessa TS är har jag ingen aning om utan har en egen teori om att det är de som säljer reklamplats här på FL men det vet jag inget om. Nu är du en seriös TS förstår jag och ber om ursäkt.
  • Äldre 3 May 10:06
    #39

    Skaffa willyskort istället så du kan använda scanner och stoppa rätt ner i påsar så ser ingen vad du handlar. Då slipper du åka till annan kommun. :)

  • Anonym (Fatti­gt värre) Trådstartaren
    Äldre 3 May 10:10
    #40
    shivas skrev 2013-05-03 10:06:42 följande:
    Skaffa willyskort istället så du kan använda scanner och stoppa rätt ner i påsar så ser ingen vad du handlar. Då slipper du åka till annan kommun. :)
    Vi har scanner och jag har kort till det, men jag oroar mig jättemycket för att någon ska se mig ta dessa produkter och lägga dem i min påse.  
Svar på tråden Jag skäms över att köpa billiga produkter och fejkar i mitt hem