• Anonym (Josh)
    Äldre 13 May 22:02
    51447 visningar
    443 svar
    -1 +2
    443
    51447

    Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?

    Hänger en del på nätdejtingsidor och har funderat på det där. Varför har majoriteten av tjejer så lite egna intressen? Runt 90% av alla tjejer har endast en eller flera av dessa intressen: Mat/Vin/Resor/Shopping/Träning. Det är ju inga direkta intressen. Det är ju mer allmängiltiga saker som man mer eller mindre måste göra, men som man ändå tycker är kul, i likhet med sova, bajsa, duscha, klippa sig,.. Inga direkt egna intressen alltså. Plus att dom alla är i princip konsumtionsbaserade, alltså du konsumerar i ditt intresse, du producerar ingenting. Jag tycker det lätt ger sken av en ytlig och odriven person..

    Vore intressant att höra från en tjej med bara sådana intressen. 

  • Svar på tråden Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?
  • Äldre 13 May 22:09
    #1

    Nu har jag helt andra intressen men de kanske inte ser det på det viset som du gör det. Du får fråga tjejerna på dejtingsidorna hur vad de menar med sina itressen om det ingår att åka på vinprovningar och att samla på viner av olika årgångar och liknande. Frågar man inte så får man inget veta. Visst se så kanske de skriver just dessa saker för att de igentligen inte vet hur de ska skriva sina profiler.

  • Anonym (musik­)
    Äldre 13 May 22:13
    #2

    Musik är ett jätte stort intresse för mig, jag konsumerar den flitigt och producerar inte ett skit. Däremot ger det mig oförglömliga upplevelser, vänner för livet, njutning och gemenskap. Gissar att det är typ samma vad gäller det du nämnde. :) Jag har en fråga till dig, vad är då ett "riktigt" intresse?

  • Äldre 13 May 22:14
    #3

    Har tänkt på det också... Inte på dejtingsidor men i verkligheten, de flesta tjejkompisar jag har saknar "riktiga" intressen. Som du säger är ju shopping och träning mest bara en naturlig del av livet. Många av de män jag känner har dock intressen så som jakt, travsport, golf, slöjd m.m. Självklart finns undantag (som min bästis, hon jagar och rider) men överlag har jag uppfattat det som att killar har son "grej" som tjejer ofta saknar.

  • Äldre 13 May 22:15
    #4

    Vad har du själv för intressen?

  • Anonym (...)
    Äldre 13 May 22:18
    #5

    Jag håller inte riktigt med om att träning inte skulle kunna vara ett intresse. Det beror ju helt på hur man tränar. En kompis till mig älskar att träna och det är hennes främsta intresse. Hon löptränar 2 timmar/dag och bygger hela sin livsstil kring detta.

  • Curlie
    Äldre 13 May 22:19
    #6

    Jadu. Vuxna kvinnor drar tyvärr större lass hemma än männen. Det lämnar tyvärr inte mer utrymme för egna intressen... En annan orsak kan ju vara att kvinnor generellt tjänar mindre och därför inte har råd med aktiviteter i samma utsträckning. ELLER kanske beror det sistnämnda på att kvinnor spenderar mer pengar på skönhet, kläder osv. Bara spekulationer.

    Jag hade häst och red dagligen innan jag fick barn. Det har jag varken råd eller tid med nu

  • Anonym (Josh) Trådstartaren
    Äldre 13 May 22:21
    #7
    sötare skrev 2013-05-13 22:09:13 följande:
    Nu har jag helt andra intressen men de kanske inte ser det på det viset som du gör det. Du får fråga tjejerna på dejtingsidorna hur vad de menar med sina itressen om det ingår att åka på vinprovningar och att samla på viner av olika årgångar och liknande. Frågar man inte så får man inget veta. Visst se så kanske de skriver just dessa saker för att de igentligen inte vet hur de ska skriva sina profiler.
    Jag har också tänkt på det, men när det dykt upp fler och fler så har jag blivit lite fördomsfull. Kanske är det så att vinprovning osv är stort bland yngre tjejer, men jag misstänker att det mest är äldre tanter som sysslar med sånt. Sen önskar jag att det vore så enkelt som att fråga. Det är mindre än hälften som svarar på mina mail och med dom som gör så vill jag inte ifrågasätta deras intressen så tidigt i en kontakt.
  • mebbeb­ebbe
    Äldre 13 May 22:21
    #8

    Det gäller väl bara inte tjejer? Jag känner inte många killar som har något specifikt intresse eller hobby utöver "det gamla vanliga"

  • Anonym (M)
    Äldre 13 May 22:22
    #9

    Varken jag eller iaf de flesta av mina vänner har egna "intressen" som du kallar det. Varför det är så det jag inte. Men under hela min barn och ungdomstid så gick all min tid åt till att träffa vänner och familj, träna och gå i skolan och när jag blev äldre så byttes skolan ut mot jobb. 
    Jag älskar att läsa och plöjer många böcker så det är absolut ett intresse. Men inget handfast som killar som typ mekar med bilar eller jagar etc.

    Men så länge man är nöjd med sitt liv som det är så och vad man gör av det så vad spelar det då för roll vad för intressen man har? Är det verklige värdsligt?  

  • Anonym (Josh) Trådstartaren
    Äldre 13 May 22:23
    #10
    Skitoxå skrev 2013-05-13 22:14:08 följande:
    Har tänkt på det också... Inte på dejtingsidor men i verkligheten, de flesta tjejkompisar jag har saknar "riktiga" intressen. Som du säger är ju shopping och träning mest bara en naturlig del av livet. Många av de män jag känner har dock intressen så som jakt, travsport, golf, slöjd m.m. Självklart finns undantag (som min bästis, hon jagar och rider) men överlag har jag uppfattat det som att killar har son "grej" som tjejer ofta saknar.
    Lustigt, min bästis, som också är tjej, har också egna intressen :)
Svar på tråden Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?