• Äldre 19 May 19:56
    301363 visningar
    1541 svar
    1541
    301363

    Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)

    Tjenixen Glad

    Tänkte starta en tråd där man kan posta sina ultraljudsbilder samt berätta om det är en tjej eller kille på bildenTungan ute 

    Jag är otroligt nyfiken på om det är en lite kille eller tjej jag har i magen, men tänker nog inte ta reda på det / fråga om vad det är på nästa ultraljud... Däremot vill jag gärna spåna och amatörmässigt gissa vad det blir och så får vi se om det stämmer när bäsen kommer! Hjärta

    Jag vill naturligtvis ha er hjälp med att förutspå om det är en kille eller tjej som väntas, och i så fall varför ni tror det! Flört

    Kanske finns fler som jag som vill posta sina bilder där man ännu inte vet könet men tycker att det är kul att bara gissa själv och med hjälp av andras bilder och förslag gissa vad det kan vara för någon sort man har i magen. 

    Bilden jag postar är från mitt ultraljud i vecka 12, ska på nytt ultraljud den 27:e (är då i vecka 20) så då lägger jag upp den med så får vi se om någon ny information blivit synlig, haha!  

    Ha det bäst!

    (P.S Min bäse petar redan i näsan... Drömmer)

    vad tror ni...?



     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 19:51
    Då kan jag meddela att på min ultraljudsbild är en liten kille! :)
  • Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)
  • Äldre 30 May 09:07
    #21

    Någon mer med moderkakan i framvägg? Fick ju reda på det vid ul i v 14. Hade den u bakvägg med sonen så är lite tråkigt nu när man vet att man skulle känt mer rörelser. Känner typ inget! :(

  • Äldre 30 May 12:36
    #22
    Ett litet mirakel skrev 2013-05-30 09:07:31 följande:
    Någon mer med moderkakan i framvägg? Fick ju reda på det vid ul i v 14. Hade den u bakvägg med sonen så är lite tråkigt nu när man vet att man skulle känt mer rörelser. Känner typ inget! :(
    Jag har moderkakan i framvägg men känner sjukt mycket sparkar, vissa barn är lugnare än andra barn oavsett om man har moderkakan i fram/bakvägg. Det KAN göra så att man inte känner lika mycket, men det behöver inte vara så heller. Snart vänder det nog för dig  
  • Äldre 31 May 22:20
    #23

    Puffar ;)

  • Äldre 1 Jun 17:14
    #24

    Om man kollar på "könsnubben" TS så tror jag väldigt mkt på att det är en liten pojke =)

  • Äldre 2 Jun 12:39
    #25

    Du får gärna gissa på den här lilla med ;)


  • Äldre 2 Jun 16:09
    #26
    Rostava skrev 2013-06-01 17:14:39 följande:
    Om man kollar på "könsnubben" TS så tror jag väldigt mkt på att det är en liten pojke =)
    Ja jag får för mig det också, men jag är långt ifrån säker Tungan ute Min kille är  övertygad om att det är en kille, så han lär bli väldigt förvånad om det är en tjej som kommer...

    Jag tycker lite att det ser ut som en kille om man kollar på huvudformen också, men den säger ju egentligen inte någonting Drömmer

    Har varit på rutinultraljudet nu också så ska lägga upp en eller två bilder från det, men där syns det verkligen ingenting vad jag kan se, bilderna är tagna så att allt döljs, haha! 
  • Äldre 2 Jun 16:16
    #27
    Second adventure skrev 2013-06-02 12:39:13 följande:
    Du får gärna gissa på den här lilla med ;)

     


    Åh vad fin, och suger på tummen Hjärta

    Jag slår på en vild gissning och säger kille, dels p.g.a huvudets form och dels p.g.a att jag tycker mig se att könsnubben pekar liiiite uppåt, nu är ju bilden på fel ledd och kanske är det så att hela bebisens ryggslut är böjd på ett sätt som gör att det ser ut som att den pekar uppåt  fast att den egentligen är mer parallell... Svårt men iallafall, en okvalificerad gissning Skrattande
  • Äldre 2 Jun 17:36
    #28

    Nu fick jag bilden rätt. Spännande! Kul med en gissning. Vi kommer ta reda på könet om de kan se det vid nästa ultraljud om 3 veckor. Jag förstår ingenting om nubben. Var ser ni den?


  • Äldre 2 Jun 23:07
    #29
    Second adventure skrev 2013-06-02 17:36:01 följande:
    Nu fick jag bilden rätt. Spännande! Kul med en gissning. Vi kommer ta reda på könet om de kan se det vid nästa ultraljud om 3 veckor. Jag förstår ingenting om nubben. Var ser ni den?

     


    På din bild sitter den som ett rakt streck precis där din bebis lår börjar, det vita som är ovanför rumpan Flört 
  • Äldre 2 Jun 23:41
    #30

    Det här är alltså resultatet av senaste ultraljudet, i vecka 20. Inte så värst avslöjande, men vad tror ni? Tungan ute


Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)