• Äldre 19 May 19:56
    301347 visningar
    1541 svar
    1541
    301347

    Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)

    Tjenixen Glad

    Tänkte starta en tråd där man kan posta sina ultraljudsbilder samt berätta om det är en tjej eller kille på bildenTungan ute 

    Jag är otroligt nyfiken på om det är en lite kille eller tjej jag har i magen, men tänker nog inte ta reda på det / fråga om vad det är på nästa ultraljud... Däremot vill jag gärna spåna och amatörmässigt gissa vad det blir och så får vi se om det stämmer när bäsen kommer! Hjärta

    Jag vill naturligtvis ha er hjälp med att förutspå om det är en kille eller tjej som väntas, och i så fall varför ni tror det! Flört

    Kanske finns fler som jag som vill posta sina bilder där man ännu inte vet könet men tycker att det är kul att bara gissa själv och med hjälp av andras bilder och förslag gissa vad det kan vara för någon sort man har i magen. 

    Bilden jag postar är från mitt ultraljud i vecka 12, ska på nytt ultraljud den 27:e (är då i vecka 20) så då lägger jag upp den med så får vi se om någon ny information blivit synlig, haha!  

    Ha det bäst!

    (P.S Min bäse petar redan i näsan... Drömmer)

    vad tror ni...?



     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 19:51
    Då kan jag meddela att på min ultraljudsbild är en liten kille! :)
  • Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)
  • Fri 17 Sep 2021 08:34
    Vad tror ni?????
  • Fri 24 Sep 2021 12:51

    Ve



    Vecka 12! Vad tror ni? :)

  • Fri 24 Sep 2021 16:23

    Vecka 14. Va tror ni? =)

  • Sun 26 Sep 2021 21:11

    Här är min bild, vecka 19+6! Vad tror ni? :) 

  • Sun 26 Sep 2021 21:15


    Bilden igen fast lite större! 
  • Sun 26 Sep 2021 23:17

    Hejsan,

    Vad tror ni om vad det är för kön på det här lilla pyret? ????

  • Sun 26 Sep 2021 23:18


    Här är en annan äldre bild från tidigt ultraljud ???? Gissar ni på pojke eller flicka?
  • Tue 28 Sep 2021 17:52

    Jag är i vecka 13 +6 tror på en lillebror vad tror ni? :)

  • Tue 28 Sep 2021 19:08

    Någon som kan hjälpa mig tolka detta?

    Gjorde ultraljud V9 (8+3) efter att ha plussat med hjälp av ivf, första isättningen 5 dagars blasto.

    Läkaren såg 3 olika prickar på skärmen. Jag förstod direkt att något var fel. Först tänkte vi, trillingar, men nej. Den största visade sig förmodligen vara hinnsäcken till vad som skulle varit fostret idag, men helt tom, utan foster. Den minsta pricken visste han inte vad det var, kunde även det vara en tom hinnsäck eller en vätskeansamling. Prick nummer tre visade sig ha någon struktur och där såg man en puls... Det kunde vara min egen puls sa läkaren. Han var väldigt förvirrad. Frågade om jag hade haft sex efter isättning av embryo, och ja, det har vi.

    Han sa att vi ska göra en undersökning om 10 dagar.

    Han sa att jag inte ska ha några förhoppningar alls, men att det kan vara så (chansen var väldigt liten och extrem ovanlig) att vi blivit gravida på naturlig väg precis efter isättning och missfall av första embryot. Och om så är fallet är jag i v 5+någonting (minns ej) med det embryot men det var externt ovanligt.

    Blir inte klokare direkt.... Men håller hoppet att om 10 dagar så har pulsen man sett vuxit och att vi får behålla såfall det?

  • Thu 30 Sep 2021 19:47
    nist skrev 2021-09-28 17:52:34 följande:

    Jag är i vecka 13 +6 tror på en lillebror vad tror ni? :)


    Tror du har helt rätt!
Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)