• Anonym (Kaffedraken)

    pojkmage vs flickmage?

    hej allihopa! jag är ny här och är därför lite vilsen vad det gäller denna sida. hur som helst så måste jag bara kolla om det är fler som undrat över samma sak. jag väntar mitt första barn och är nu i veckan 36 (35+1), på rul visade det sig att det låg en liten flicka inne i min mage och bm var 100% säker, hon sa även att "tre sträck" syntes som skulle vara blygläpparna. nu till min stora fråga, min mage är spetsig och mer lik en pojkmage, dock har den sjunkit en del också men alla jag träffar tror att jag nu väntar en lite pojke pga detta (dock spelat könet inte ett dugg roll för oss och vi är glada så länge det blir ett friskt barn). vad tror ni? har magens form någon betydelse? kram :)


  • Svar på tråden pojkmage vs flickmage?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ingen som helst betydelse. Min syster hade en riktig "tjej"-graviditet och mage, hon visste efter rul att det var en pojke och ut kom en pojke. Så lita på rul och inte på magens form ;)

  • Anonym (Kaffedraken)
    emeliebengtsson skrev 2013-06-04 10:34:20 följande:
    härligt att höra, lite roligt det där tycker jag! tack för snabba svar :)
    jag gick även till privatklinik min andra graviditet och ville veta könet ,fick veta att det var en pojke i magen men födde en flicka ;)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej den har ingen betydelse. Har haft 2 flick magar och 3 pojkmagar.
    Har 3 flickor och 2 pojkar fast ena flickmagen blev en pojke och ena pojkmagen blev en flicka. :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om ni lägger tråden under en annan kategori får ni säkert fler svar.
    Nu ligger tråden under adoption och här diskuteras inte så mycket magarFlört

Svar på tråden pojkmage vs flickmage?