• Äldre 11 Jun 00:25
    19520 visningar
    8 svar
    8
    19520

    Mobil med abonnemang trots betalningsanmärkning?

    Tänkte undra om man kan ta en mobil på på Telias hemsida med abonnemang trots att man har betalningsanmärkning? 
    Min syster ringde mig nyss och var sååå glad å sa :
    - " Vet du, trots att jag har betalningsanmärkningar och skulder hos fogden så verkade jag kunna beställa en mobil med abonnemang hos Telia, dom tackade iaf för min beställning stod det!! " ..
    Jag satt som ett stort frågetecken..
    Är det verkligen möjligt?
     

  • Svar på tråden Mobil med abonnemang trots betalningsanmärkning?
  • Dandou­ntiii
    Äldre 11 Jun 01:43
    #1

    Jag tror att de tackar för beställningen men kollar upp info och inkomster om personer senare då order ska skickas vidare.. 


    Eleanor 130412 <3
  • Äldre 11 Jun 02:00
    #2

    Att de tackar för beställningen behöver inte betyda att de godkänner kredit.

    http://www.telia.se/docs/villkor/telias-allmanna-villkor-for-tjanster-till-konsumenter-from20120101.pdf

    5.10 Telia har rätt att ändra Kundens beloppsgräns, begära förskottsbetalning eller att Kunden ställer säkerhet för Avtalets rätta fullgörande om det till följd av kreditprövning framstår som befogat.

  • Äldre 11 Jun 03:21
    #3

    Att dom tackar betyder inte att dom godkänt.

    Dom kommer göra en kredit upplysning på henne och därefter ta ställning till om hon får ta abonnemanget eller  inte. 

  • Jimman
    Äldre 11 Jun 07:28
    #4

    Jag vet flera som fått abb hos just Telia trots anmärkningar

  • Äldre 11 Jun 07:40
    #5

    Jag fick inte ha hos Telia -08 med bet anm. Men däremot kunde jag betala in en summa på 3000:- (vet ej vad det heter) och sedan bli kund hos dem, pengarna fick jag tillbaka året efter och har varit kund hos dem sedan dess

  • rog
    Äldre 18 Feb 17:05
    #6

    HÄR kan man få det
    www.hallon.se/vara-produkter/mobiltelefoni/mobilabonnemang/mobilabonnemang-stor

    För endast 249 kronor i månaden ringer och messar du obegränsat och surfar för hela 5 GB.
    Summan dras automatiskt från ditt kontokort varje månad. 

  • Äldre 5 Feb 19:32
    #8

    De förlorar inget på EN obetald månad.

    Betalar hon inte efter en, så får hon mer skulder och Telia får sina pengar på ett eller annat sätt. Men att de inte får de exakt när de ska ha de, gör inget. De klarar sig utan en månad - och det är därför de vågar teckna abonnemang med kleti och pleti. De låter henne ha abonnemanget så länge pengarna kommer in i tid.

  • Äldre 5 Feb 22:30
    #8
    MelittaKaffefilter skrev 2015-02-05 19:32:56 följande:

    De förlorar inget på EN obetald månad.

    Betalar hon inte efter en, så får hon mer skulder och Telia får sina pengar på ett eller annat sätt. Men att de inte får de exakt när de ska ha de, gör inget. De klarar sig utan en månad - och det är därför de vågar teckna abonnemang med kleti och pleti. De låter henne ha abonnemanget så länge pengarna kommer in i tid.


    psss... tråden är från 2013 :)
Svar på tråden Mobil med abonnemang trots betalningsanmärkning?