• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119897 visningar
    546 svar
    546
    119897

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Äldre 28 Jun 15:00
    #1

    Jag ser inget speciellt på män eller kvinnor för den delen som hittar kärleken i Thailand.
    Men så har jag varit där en hel del också och har lärt känna lite människor och deras kultur, så jag är inte så fordomsfull som du.

    Det är väl fantastiskt att killarna i exemplen ovan har funnit kärleken oavsett var dom fann den.   

  • Äldre 28 Jun 15:01
    #2

    Låter väl elakt nu men jag ofta sett äldre män ( från 60 och uppåt) ha thailändsk flickvän. Ofta är männen ganska ofräscha, underliga och verkar ha åsikten att kvinnor ska stå i köket. Usch....

  • Anonym (Mm)
    Äldre 28 Jun 15:05
    #3

    Jag håller med dig TS. Först vill jag säga att jag tycker att thailändska tjejer är väldigt vackra. Men jag tror många män som har svårt att få tjejer i Sverige väljer att hitta en tjej i Thailand eftersom dom tar nog gärna chansen till ett "rikare" liv än vad dom kan få där. Alltså mannen får en kvinna och kan föröka sig, kvinnan får en man som kan försörja henne. Säger inte att alla är så men tror att det är mycket vanligt.

  • Anonym (Mm)
    Äldre 28 Jun 15:06
    #4
    Wittra skrev 2013-06-28 15:01:53 följande:
    Låter väl elakt nu men jag ofta sett äldre män ( från 60 och uppåt) ha thailändsk flickvän. Ofta är männen ganska ofräscha, underliga och verkar ha åsikten att kvinnor ska stå i köket. Usch....

    Precis!
  • Äldre 28 Jun 15:07
    #5
    Wittra skrev 2013-06-28 15:01:53 följande:
    Låter väl elakt nu men jag ofta sett äldre män ( från 60 och uppåt) ha thailändsk flickvän. Ofta är männen ganska ofräscha, underliga och verkar ha åsikten att kvinnor ska stå i köket. Usch....

    Fast å andra sidan kan du se sådant i Stockholm också, unga tjejer med äldre män. Ta en tur runt Stureplan en fredagsnatt tex :)

    Men visst finns det äldre män som åker till Thialnd för att skaffa sig ett ligg under semestern. Men i exemplen ovan känns det ju mer att det är killar som inte har funnit kärleken i Sverige men gjort det i Thailand.
    Min erfarenhet av Thailändskor är att de inte dömer lika snabbt bara för att du kanske är blyg eller vad det nu kan vara. De är genuint intresserade av att lära känna personen.
    Detta kanske bottnar i att majoriteten av thailändska män inte verkar vara så mkt att hänga i julgranen.   
  • Äldre 28 Jun 15:08
    #6

    Är själv fördomsfull när jag ser än äldre man med en ung asiatisk tjej, man har ju hört mycket om misogyna män som vill ha en liten husa. Men då vi inget vet om det hela så försöker jag ändra mitt sätt att tänka, om de blev kära så blev dem det och jag har inget med det att göra. Alabaster vi fördomar mot något, det är bara att jobba på.

  • Anonym (seyw)
    Äldre 28 Jun 15:11
    #7

    Tror det handlar om att de västerländska männen är spännande i Thailändska kvinnors ögon på ett sätt som dessa män inte är i svenska tjejers. Här i Sverige är de vanliga blyga killar utan fysiskt vackra attribut.

    I Thailand kan de vara exotiska och spännande. Ofta är västerlänningar större och kraftigare än sydostasiater vilket också kan vara attraktivt för många kvinnor. Blå ögon och blont hår är fascinerande och vackert eftersom det är annorlunda. Männens liv långt bort i världen är annorlunda och mer spännande än det de kan få med en Thailändsk man osv.

    Min poäng är att det inte nödvändigtvis handlar om att svenska män är rika i kvinnornas ögon utan det kan finnas annat som gör dessa män attraktiva på ett sätt de inte anses vara i Sverige. Jag tror alltså att många av de tjtjer som kommer hit på riktigt är kära i männen de flyttar hit för. Inte alla såklart, men en hel del. Jag försöker därför vara försiktig med att döma dessa par.

  • Äldre 28 Jun 15:16
    #8

    Glöm inte att många thai.tjejer vill passa upp männen väldigt mkt. De män jag sett med thai-tjejer kunde vara tjejens morfar eller farfa. r. tycker det är rätt sjukt faktiskt

  • Äldre 28 Jun 16:14
    #9

    Vet ett par killar som har Thai fruar. Det är såna som haft svårt att få tjejer överhuvudtaget. Men det verkar vara bra förhållanden.

  • Äldre 28 Jun 17:13
    #10

    Av de karlar jag känner som har valt utländska tjejer är dt bla för att de tycker att vi svenska tjejer kan vara väldigt kalla och hårda.

    Och jag måste faktiskt hålla med i mångt och mycket i det. Är svensk kvinna själv.
    Det är ju bara att läsa runt lite så ser man vad svenska tjejer har för krav på karlar trots att de själva kanske inte är något att hänga julgran.

    Se trådstarten och några andra inlägg hur ni beskriver dessa karlarna, nu menar jag inte de sextio åriga gubbarna.

    Sen kan också vara så att de tycker att de asiatiska kvinnorna är vackrare än en blek svenska hemskt va?      

Svar på tråden Män med Thaibrudar