• Anonym (Fialotta)

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (suck)
    Cafe Solo skrev 2013-06-28 18:18:47 följande:
    99 procent av alla thailändskor är inte ihop med män från väst, så vi kan väl lämna dem utanför diskussionen.
    Okej men 300 000 som är kvar har du pratat med och vet vad de attraheras av? Imponerande.
  • rarosnäll87

    Jag säger inget om kärleken är äkta. Då spelar det ingen roll var ifrån man kommer. Har en på jobbet som träffade en Thailändska för flera år sedan över internet. Lyckligt gifta idag med barn och allt. Hon bor här men de åker ofta till Thailand och firar med hennes stora släkt.

    Men att ''skaffa'' sig någon eller ''hämta hem'' någon som gör allt för mannen som man brukar få höra ibland. Det tycker jag inte om. Hör det ofta i snuskpratet på jobbet under lunchen men tycker inte att det är roligt.
    Hade hellre levt ensam hela mitt liv. 

  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (Har tröttnat...) skrev 2013-06-28 18:04:32 följande:
    En del killar som skaffar thai brudar har helt enkelt tröttnat på en del svenska tjejers osäkerhet, ständigt tävlande både i hemmet som karriärsmässigt, som är kalla som fiskpinnar och inte mycket passionerade i sängen, som dessutom är så förstörda att de inte förstår skillnad på uppvaktning från sexuella trakasserier. Som inte blir glade av de små tingen i tillvaron utan det mesta är de likgiltigt. Ja utom de själva då och deras behov. Nej, det är inget konstigt med att en del killar väljer thai brudar, lika lite som en del tjejer väljer en del svenska killar och inte får sina förhållanden att fungera. Det finns ju en hel del "ensam mamma söker..." därute... 

    För att inte tala om vad svenska tjejer har tröttnat på blyga och osäkra killar (svenska).
    Vet ingen annan kultur som har så många svaga och känsliga män som just i Sverige.
    Tycker också att svenska män är lika förstörda som inte kan med att en tjej säger hej eller visar dem intresse utan att de drar sig undan.
    Skulle aldrig hända i typ Grekland eller England. 
  • Anonym (Fialotta)
    Cafe Solo skrev 2013-06-28 17:16:27 följande:
    Tjejer från Thailand tycker inte att faranger (vita män) är särskilt attraktiva. Hade de råd skulle de flesta vilja vara tillsammans med en jämnårig landsman som delar deras kultur och värderingar. Däremot har västerländska män ett rykte om att vara bra familjeförsörjare, vilket kan behövas. I Thailand förväntas barnen försörja sina föräldrar. Eftersom sönernas löner inte räcker långt ställs alla förväntningar på döttrarna. Om en sådan, särskilt från Isan, får tag i en farang är det bingo. Hans ålder spelar mindre roll. Så länge han är beredd att skicka pengar till hennes föräldrar och övriga släkt. Visserligen räcker pengarna långt på landsbygden men särskilt billigt blir det inte. Räkna med att bygga ett hus du inte äger och köpa ett antal vattenbufflar du aldrig ser röken av. Den dagen en thailändska gifter sig med en vit man utan pengar kan vi ta upp diskussionen igen. Tills dess - nä, de tycker inte vita män är snygga.

    Det finns attraktiva vita män (inget snack om saken).
    Men det jag menar är att majoriteten (som jag och en del andra) har sett är att de svenska män som har Thailändskor är lite udda i både personlighet, sätt och utseende.
    En del har levt decennier i ofrivilligt singelskap innan de skaffade sig en Thaibrud. 
  • Anonym (suck)
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-06-28 18:31:48 följande:

    För att inte tala om vad svenska tjejer har tröttnat på blyga och osäkra killar (svenska).
    Vet ingen annan kultur som har så många svaga och känsliga män som just i Sverige.
    Tycker också att svenska män är lika förstörda som inte kan med att en tjej säger hej eller visar dem intresse utan att de drar sig undan.
    Skulle aldrig hända i typ Grekland eller England. 
    Men sluta, ditt motiv är väldigt genomskinligt nu.
  • Anonym (sommar)

    Min svenske granne är tillsammans med en ung tjej från Thailand, han är äldre, säkert 30 år. Jag lägger ingen värdering i deras förhållande alls. Jag pratar ofta med henne när vi möts, inte lika mycket med honom. Båda är jättetrevliga och hon är hur gullig som helst. 

    Hur dom träffades har jag ingen aning om och jag bryr mig inte. Orkar inte hålla på och fundera på det. Så länge båda är nöjda är det väl helt okej. Dom verkar lyckliga och det är väl det som betyder något.

  • Anonym (farang)

    Fördomarna står som spön i backen märker jag.

    Min flickvän är thailändska och jag har ibland fått tråkiga kommentarer angående detta. Jag tröstar mig med att det förmodligen handlar om vanlig hederlig okunskap och inskränkthet. Ofta är det folk som inte ens satt sin fot i landet som har åsikter och synpunkter.

  • Smartie

    Det finns nog alla sorter. Män som vill ha en "lydig" hushållerska, män som inte klarar av västerländska kvinnor, män som har svårt att träffa andra kvinnor och män som bara råkar falla för en thailändska. Skälv känner jag två män som är tillsammans med thailändskor. Den ena har rest mycket i Thailand och älskar landet och kulturen, pratar lite thailändska. Han och hans fru bor där delar av året. Den andra hör till dem som typ aldrig hade haft någon tjej när han i trettioårsåldern åkte till Thailand och träffade en kvinna därifrån. Det höll inte så länge, men några år senare träffade han en ny thailändska och de är gifta och har barn idag. De bor i Sverige och verkar lyckliga. Vem är jag att döma deras val? Båda dessa män är snälla och bra killar, de är inte mycket äldre än sina fruar (högst 5-10 år äldre), de "utnyttjar" dem inte och behandlar dem inte illa, vad jag vet. Om nu dessa tjejer gärna vill komma till Sverige och inte tvingas eller utnyttjas, är det ju en win-win. Om de trivs ihop och tycker om varandra, hur många svenska par är passionerat förälskade? JAG skulle aldrig göra deras val, men jag tänker inte döma dem.

  • Smartie

    Oavsett om det är "äkta kärlek" eller inte, kan man ju fråga sig varför det är så vanligt (jämförelsevis) med svenska män och thailändskor men mycket ovanligare med det omvända(?) Svenska kvinnor och thailändare. Detta trots att båda könen semestrar i Thailand i hög utsträckning.

  • Anonym (S)

    Spelar det någon roll? En thai tjej får det bättre här, thai män är lata, dricker, är våldsamma och spelar bort alla pengar. vem tror ni att en thai tjej väljer?

    Kalle den blyge svensken som kan göra henne lycklig och trygg på sitt sätt eller vad han nu kan heta hemma som slår, dricker, slår och spenderar alla pengar?

    Jag vet ju vem jag skulle välja... 

Svar på tråden Män med Thaibrudar