• Anonym (Fialotta)

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (sommar)
    Anonym (S) skrev 2013-06-28 21:18:26 följande:
    Spelar det någon roll? En thai tjej får det bättre här, thai män är lata, dricker, är våldsamma och spelar bort alla pengar. vem tror ni att en thai tjej väljer?

    Kalle den blyge svensken som kan göra henne lycklig och trygg på sitt sätt eller vad han nu kan heta hemma som slår, dricker, slår och spenderar alla pengar?

    Jag vet ju vem jag skulle välja... 
    Thaimän verkar inte vara speciellt trevliga i sitt sätt överlag, så det du skriver stämmer säkert.
  • Anonym (suck)
    Smartie skrev 2013-06-28 21:11:17 följande:
    Oavsett om det är "äkta kärlek" eller inte, kan man ju fråga sig varför det är så vanligt (jämförelsevis) med svenska män och thailändskor men mycket ovanligare med det omvända(?) Svenska kvinnor och thailändare. Detta trots att båda könen semestrar i Thailand i hög utsträckning.
    Fast det är ju betydligt ovanligare med västerländska kvinnor och asiatiska män överhuvudtaget. Det har t om media tagit upp som ett samhällsfenomen.
  • Anonym (S)
    Anonym (sommar) skrev 2013-06-28 21:22:07 följande:
    Thaimän verkar inte vara speciellt trevliga i sitt sätt överlag, så det du skriver stämmer säkert.
    Så är det i många lägen så jag fattar inte varför man tror att män här utnyttjar thaikvinnor. Det är isåfall ett ömsesidigt utnyttjande och vem mår dåligt av det? Jo svenska kvinnor...

    Thaikvinnorna har det mycket bättre här och männen får det också bättre en win win situation... 
  • Felizia

    Har inte så många tankar om detta mer än att jag har en sunkig granne som få (något kräsna) kvinnor skulle vilja ha att göra med. Stökigt hemma, småfet, dricker för mycket, äter i princip bara hämtmat etc och han byter thaikvinnor lite då och då. Good for him men vad ser de hos denna slusk..? Tycker synd om dem. Han är ca 40 år och som sagt inte så fräsch...

  • Anonym (Falang)
    Anonym (S) skrev 2013-06-28 21:18:26 följande:
    Spelar det någon roll? En thai tjej får det bättre här, thai män är lata, dricker, är våldsamma och spelar bort alla pengar. vem tror ni att en thai tjej väljer?

    Kalle den blyge svensken som kan göra henne lycklig och trygg på sitt sätt eller vad han nu kan heta hemma som slår, dricker, slår och spenderar alla pengar?

    Jag vet ju vem jag skulle välja... 
    61% av familjerna rapporterade minst en person med alkoholproblem och 30% rapporterade "domestic abuse". 

    www.nationmultimedia.com/national/Divorce-domestic-abuse-on-the-rise-30208728.html

    Visserligen räknar nog thailändare familj lite vidare än vi gör men siffrorna är ändå oroande.
  • Smartie
    Anonym (suck) skrev 2013-06-28 21:22:23 följande:
    Fast det är ju betydligt ovanligare med västerländska kvinnor och asiatiska män överhuvudtaget. Det har t om media tagit upp som ett samhällsfenomen.

    Vad beror det i så fall på? Och med tanke på att det är så, kan man inte bara konstatera att "kärleken slår till när den slår till". Uppenbarligen spelar andra faktorer in också. Därmed inte sagt att det behöver vara något fel på dessa förhållanden.
  • Anonym (Man)
    Smartie skrev 2013-06-28 21:36:29 följande:

    Vad beror det i så fall på? Och med tanke på att det är så, kan man inte bara konstatera att "kärleken slår till när den slår till". Uppenbarligen spelar andra faktorer in också. Därmed inte sagt att det behöver vara något fel på dessa förhållanden.
    Det är väl ganska välkänt att vita män tycker asiatiska kvinnor är attraktivare än vad vita kvinnor tycker asiatiska män är.

    Eller såg du någon konspiration? 
  • MaryArden
    Anonym (Man) skrev 2013-06-28 21:41:06 följande:
    Det är väl ganska välkänt att vita män tycker asiatiska kvinnor är attraktivare än vad vita kvinnor tycker asiatiska män är.

    Eller såg du någon konspiration? 
    Smartie skrev om kärlek, inte om vem som är attraktiv. 
  • Smartie
    Anonym (S) skrev 2013-06-28 21:27:42 följande:
    Så är det i många lägen så jag fattar inte varför man tror att män här utnyttjar thaikvinnor. Det är isåfall ett ömsesidigt utnyttjande och vem mår dåligt av det? Jo svenska kvinnor... Thaikvinnorna har det mycket bättre här och männen får det också bättre en win win situation... 

    Jag har faktiskt hört fler svenska män än svenska kvinnor, tala nedlåtande om sådana förhållanden. De svenska kvinnorna verkar inte må dåligt, eftersom de män som träffar thailändskor, oftast inte är män som kvinnorna vill ha. (Se flera exempel ovan). Jag har aldrig hört talas om en eftertraktad svensk man som träffat en thailändska som konkurrerar ut alla andra. Det förekommer kanske, men verkar inte vara vanligt. Vissa män vill gärna få det till att "thailändskor är bättre", men det låter mer som om de gör en dygd av nödvändigheten. Därmed inte sagt att det bara är bottenskrapet som träffar dessa kvinnor. Det varierar som sagt, men motiven jan också variera. Men visst har jag sett svenska kvinnor himla med ögonen eller undra om thailändskorna verkligen är lyckliga. Men jag har som sagt hört fler MÄN uttala sig nedlåtande. Används uttryck som "thailuder" och dyl.
  • boandersson
    Anonym (Fialotta) skrev 2013-06-28 14:56:18 följande:

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      


    Tycker ofta intrycket jag får av män med thaibrudar att det är antingen en av två kategorier:
    a) morsgrisar som måste ha en kvinna som slavar för dem
    b) så avvikande att dem inte kan få en svensk tjej

    Eller givetvis en kombination av de två ovanstående. 
Svar på tråden Män med Thaibrudar