• Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 28 Jun 14:56
    119926 visningar
    546 svar
    546
    119926

    Män med Thaibrudar

    Pratade med en vän igår som berättade att hennes manlige bekant skaffat sig en Thaibrud.
    Hon sade att det säger ju allt om honom vilket jag kan hålla med om.
    Mannen i fråga är extremt blyg och lite udda till utseendet och personligheten.

    Vid ett annat tillfälle pratade jag med en arbetskollega som berättade att vars bror var ihop med en Thailändsk tjej. Han berättade att hans bror har haft extremt svårt med relationer men att han är väldigt snäll.
    Kunde inte heller göra annat än att hålla med om att män som skaffar Thailändskor brukar ha det extremt svårt med att skaffa tjejer.

    Kort och gott så undrar jag om det kan vara deras sista desperata försök att få en relation över huvud taget i stället för att leva singel resten av sitt liv? 
    Tycker mig se att många män som väljer Thai är lite udda.
    När jag träffar killar som varit ihop med en Thaibrud så börjar jag genast att analysera honom om varför han valde just det.
    Hur ser ni andra på män som skaffar sig en Thai?  
      

  • Svar på tråden Män med Thaibrudar
  • Anonym (suck)
    Äldre 28 Jun 21:54
    #41
    Smartie skrev 2013-06-28 21:36:29 följande:

    Vad beror det i så fall på? Och med tanke på att det är så, kan man inte bara konstatera att "kärleken slår till när den slår till". Uppenbarligen spelar andra faktorer in också. Därmed inte sagt att det behöver vara något fel på dessa förhållanden.
    De flesta attraheras ju ofta av vad de indirekt är uppfostrade att attraheras av och asiatiska män är väl kanske annorlunda mot vad svenska kvinnor attraheras av. Vi har heller inte så många asiatiska män i Sverige jämfört med andra utländska.
  • Anonym (suck)
    Äldre 28 Jun 21:56
    #43
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 21:55:16 följande:
    Jag blir så otroligt provocerad och äcklad av dessa män som via Internet eller på plats i Thailand raggar upp en blivande fru. Jag kan inte för mitt liv förstå hur detta kan ses som något annat än prostitution. Istället för en peng i handen får kvinnan ett liv med betydligt högre materiell standard än vad hon skulle fått i Thailand. Själva handlingen att denna väg söka kärleken anser jag vittnar om en hemsk människosyn där vita (misslyckade) västerländska män (för det handlar ju mest om sådana) tar sig rätten att på detta sätt köpa sig en fru, att köpa en annan människa. Vidrigt tycker jag det är. Som att beställa en fru på postorder. Det är själva handlingen jag vänder mig emot. Äkta kärlek efter ett par träffar eller mail, bullshit säger jag!

    Å andra sidan så tror jag att precis som i andra arrangerade äktenskap, som exempelvis förekom förr i Sverige och ännu idag i  andra delar av världen och i vissa invandrargrupper här, att det med tiden kan växa fram någon form av kärlek mellan makarna. Många lever säkert sina lyckliga dagar här men bakom fasaden döljer sig ändå en människa som genom sin (ekonomiska) makt har köpt den andra.

    De flesta männen har inte kunnat få en fungerande relation här i Sverige och ser detta som lösningen på att få en familj. Andra har redan från början bestämt sig för utnyttja och förnedra kvinnan eller kvinnorna eftersom de oftast har ett flertal thairelationer bakom sig. 

    Jag inser ju samtidigt att många av Thaikvinnorna är desperata, cyniska och beräknande när de säljer sin själ för ett liv i Sverige. Jag tror att många blir chockade över att det liv de får här inte motsvarar bilden men ändå är bättre än prostitution hemma. Så tyvärr, jag får många tankar när jag ser dessa par. Hon oftast liten och späd, han oftast oattraktiv och ovårdad.
    Men hur många av dessa par har du umgåtts med och pratat med?
  • boande­rsson
    Äldre 28 Jun 21:57
    #44
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 21:55:16 följande:
    Jag blir så otroligt provocerad och äcklad av dessa män som via Internet eller på plats i Thailand raggar upp en blivande fru. Jag kan inte för mitt liv förstå hur detta kan ses som något annat än prostitution. Istället för en peng i handen får kvinnan ett liv med betydligt högre materiell standard än vad hon skulle fått i Thailand. Själva handlingen att denna väg söka kärleken anser jag vittnar om en hemsk människosyn där vita (misslyckade) västerländska män (för det handlar ju mest om sådana) tar sig rätten att på detta sätt köpa sig en fru, att köpa en annan människa. Vidrigt tycker jag det är. Som att beställa en fru på postorder. Det är själva handlingen jag vänder mig emot. Äkta kärlek efter ett par träffar eller mail, bullshit säger jag!

    Å andra sidan så tror jag att precis som i andra arrangerade äktenskap, som exempelvis förekom förr i Sverige och ännu idag i  andra delar av världen och i vissa invandrargrupper här, att det med tiden kan växa fram någon form av kärlek mellan makarna. Många lever säkert sina lyckliga dagar här men bakom fasaden döljer sig ändå en människa som genom sin (ekonomiska) makt har köpt den andra.

    De flesta männen har inte kunnat få en fungerande relation här i Sverige och ser detta som lösningen på att få en familj. Andra har redan från början bestämt sig för utnyttja och förnedra kvinnan eller kvinnorna eftersom de oftast har ett flertal thairelationer bakom sig. 

    Jag inser ju samtidigt att många av Thaikvinnorna är desperata, cyniska och beräknande när de säljer sin själ för ett liv i Sverige. Jag tror att många blir chockade över att det liv de får här inte motsvarar bilden men ändå är bättre än prostitution hemma. Så tyvärr, jag får många tankar när jag ser dessa par. Hon oftast liten och späd, han oftast oattraktiv och ovårdad.
  • boande­rsson
    Äldre 28 Jun 21:59
    #45
    Anonym (suck) skrev 2013-06-28 21:56:25 följande:
    Men hur många av dessa par har du umgåtts med och pratat med?
    Jag har känt en hel del faktiskt. Några är unga killar som beskrev det som "svenska kvinnor passar inte upp på mannen, vi vill ha städat, lagad mat och uppassade" med andra ord: barnrumpor. Och då kan man börja undra om man kan  skylla på dessas mammor som kanske passade upp dem för mycket under deras barndom.

    För övrigt var det väldigt intressant. Började prata med en intressant man för en tid sedan men så fort jag hörde att hans exfru är från Thailand blev jag direkt avtänd och tyckte han var motbjudande just pga den bilden man har av de män som skaffar sig fruar därifrån gör det för att de vill ha någon som passar upp på dem och som inte klarar av en stark kvinna.
  • Anonym (männi­skosyn­)
    Äldre 28 Jun 22:00
    #46
    Anonym (suck) skrev 2013-06-28 21:56:25 följande:
    Men hur många av dessa par har du umgåtts med och pratat med?
    Jag har ju mer "normala" vänner så det är ingen som har haft behov av att "skaffa" en fru på detta sätt. Däremot träffar jag i mitt yrke många barn som är halvthailändare och deras naiva berättelser om hur mamma och pappa träffade varandra och blev kära gör mig illa berörd. Jag träffar också dessa fäder som inte är speciellt nära idealmannen för att uttrycka mig milt.
  • boande­rsson
    Äldre 28 Jun 22:02
    #47
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 22:00:47 följande:
    Jag har ju mer "normala" vänner så det är ingen som har haft behov av att "skaffa" en fru på detta sätt. Däremot träffar jag i mitt yrke många barn som är halvthailändare och deras naiva berättelser om hur mamma och pappa träffade varandra och blev kära gör mig illa berörd. Jag träffar också dessa fäder som inte är speciellt nära idealmannen för att uttrycka mig milt.
    Jag känner en tjej som är halvthailändare, hon får göra allt för sin pojkvän för han  har fått för sig att det är hennes plikt då han ser sig som att hon kommer helt från thailand. Det kan bli synd om sådana halvthaibarn för hur allmänheten tror sig att kvinnorna skall vara. Och tyvärr verkar det som hennes mamma lärt henne att det är helt ok att en kvinna slavar för en man.
  • Anonym (suck)
    Äldre 28 Jun 22:02
    #48
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 22:00:47 följande:
    Jag har ju mer "normala" vänner så det är ingen som har haft behov av att "skaffa" en fru på detta sätt. Däremot träffar jag i mitt yrke många barn som är halvthailändare och deras naiva berättelser om hur mamma och pappa träffade varandra och blev kära gör mig illa berörd. Jag träffar också dessa fäder som inte är speciellt nära idealmannen för att uttrycka mig milt.
    Alla kan ju inte vara idealmän,någon måste ju dra nitlotten också. Har du pratat med dom? Alltså på riktigt som en vän? För annars är det väl lite kallt att döma dom som misslyckade människor när du inte ens känner dom? Man ska vara väldigt försiktig med hur man dömer andra människor för det kan skapa mycket olycka.
  • Anonym (somma­r)
    Äldre 28 Jun 22:05
    #49
    Anonym (suck) skrev 2013-06-28 22:02:51 följande:
    Alla kan ju inte vara idealmän,någon måste ju dra nitlotten också. Har du pratat med dom? Alltså på riktigt som en vän? För annars är det väl lite kallt att döma dom som misslyckade människor när du inte ens känner dom? Man ska vara väldigt försiktig med hur man dömer andra människor för det kan skapa mycket olycka.
  • Anonym (insat­t)
    Äldre 28 Jun 22:06
    #50

    Det finns ju forskning på att dominanta män o tom misshandlare satt i system att importera fruar på löpande barn - som sedan hamnar hos kvinnojourer för att få skydd. Har ju tom diskuterats att omöjliggöra för dem att få ta hit kvinna efter kvinna .....

  • Äldre 28 Jun 22:07
    #51
    Anonym (människosyn) skrev 2013-06-28 21:55:16 följande:
    Jag blir så otroligt provocerad och äcklad av dessa män som via Internet eller på plats i Thailand raggar upp en blivande fru. Jag kan inte för mitt liv förstå hur detta kan ses som något annat än prostitution. Istället för en peng i handen får kvinnan ett liv med betydligt högre materiell standard än vad hon skulle fått i Thailand. Själva handlingen att denna väg söka kärleken anser jag vittnar om en hemsk människosyn där vita (misslyckade) västerländska män (för det handlar ju mest om sådana) tar sig rätten att på detta sätt köpa sig en fru, att köpa en annan människa. Vidrigt tycker jag det är. Som att beställa en fru på postorder. Det är själva handlingen jag vänder mig emot. Äkta kärlek efter ett par träffar eller mail, bullshit säger jag!

    Å andra sidan så tror jag att precis som i andra arrangerade äktenskap, som exempelvis förekom förr i Sverige och ännu idag i  andra delar av världen och i vissa invandrargrupper här, att det med tiden kan växa fram någon form av kärlek mellan makarna. Många lever säkert sina lyckliga dagar här men bakom fasaden döljer sig ändå en människa som genom sin (ekonomiska) makt har köpt den andra.

    De flesta männen har inte kunnat få en fungerande relation här i Sverige och ser detta som lösningen på att få en familj. Andra har redan från början bestämt sig för utnyttja och förnedra kvinnan eller kvinnorna eftersom de oftast har ett flertal thairelationer bakom sig. 

    Jag inser ju samtidigt att många av Thaikvinnorna är desperata, cyniska och beräknande när de säljer sin själ för ett liv i Sverige. Jag tror att många blir chockade över att det liv de får här inte motsvarar bilden men ändå är bättre än prostitution hemma. Så tyvärr, jag får många tankar när jag ser dessa par. Hon oftast liten och späd, han oftast oattraktiv och ovårdad.
    Så länge som båda gör aktiva, informerade val ser jag inte problemet? 

     Det som är riktigt illa är de män som tar hit en tjej från Thailand, behandlar henne som skräp och slänger ut henne precis innan hon får permanent uppehållstillstånd. Sen är det dags för nästa tjej. De männen borde få ruttna bort i sin egen skit. 
Svar på tråden Män med Thaibrudar